Škoda oficiálně spouští svou vlastní nabíjecí službu. Čip s sebou tahat nemusíte, stačí vám telefon.
Automobilka Škoda spustila službu Powerpass, která pomocí jednoho RFID čipu (Radio Frequency Identification) či aplikace v chytrém telefonu umožní nabíjení po celé Evropě. Aktivních nabíjecích míst je aktuálně přes dvě stě tisíc. V Česku můžete službu použít u stanic energetických společností a samozřejmě i u Ionity. Ceny za službu jsou v celé zemi jednotné.
„Vycházíme z toho, že zákazníci pořizující elektrifikované vozy značky Škoda mají možnost je nabíjet doma nebo v zaměstnání. Powerpass je pak ideálním doplňkem na dobíjení na delších cestách popřípadě pro lidi cestující často po území celé Evropy,“ popisuje zaměření řešení Powerpass Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky.
Powerpass disponuje třemi tarifními modely. Vyberete si podle toho, jakým způsobem vůz používáte. V základním tarifu Charge Free měsíční poplatek neplatíte. Při dobíjení u rychlonabíjecích stanic sítě Ionity ale platíte 21 Kč za kWh. Při dobíjení střídavým proudem je pak cena 16,20 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem 21,00 Kč/kWh.
V tarifu Simply Charge je základní měsíční poplatek ve výši 469 Kč. U rychlonabíjecích stanic sítě Ionity bude pak dobíjení stát 13,70 Kč za kWh. Na ostatních veřejných dobíjecích místech se při dobíjení střídavým proudem platí 8,90 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem 13,70 Kč/kWh.
Posledním tarifem je Charge Faster. U toho činí měsíční poplatek 597 Kč, přitom se náklady spojené s dobíjením sníží na 8,20 Kč/kWh v síti Ionity a na 6,20 Kč/kWh (AC) a 10,90 Kč/kWh (DC) u dobíjecích stanic ostatních poskytovatelů.
Pokud si pak objednáte Škodu Enyaq iV a připlatíte si balíček Rychlé nabíjení, dostanete tento tarif na rok bez měsíčního poplatku. Vozy bez této příplatkové položky mají ceny za tarify výhodnější. Za Simply Charge dají 125 Kč měsíčně a za Charge Faster 250 Kč měsíčně.