Cool styling a nejnovější funkce doplňuje pod kapotou starý známý motor. Hybridům se novinka vyhýbá.
Letos na jaře nám Toyota ukázala koncept Aygo X prologue, který předpovídal uvedení nové generace známého městského hatchbacku ve formě crossoveru. Čekání nebylo dlouhé, nyní už totiž japonská značka oficiálně představuje produkční verzi modelu a kromě zvýšeného podvozku přichází i s dalšími novinkami.
Právě mrňavým crossoverem chce Toyota oživit současnou třídu minivozů, ze které většina značek v Evropě odchází. Aygo X je ostatně navrženo přímo pro evropského zákazníka. Novinka vznikala v centru Toyota Motor Europe v Belgii. Vyrábět se bude u nás v Kolíně.
Design není vůči původnímu konceptu natolik divoký, například nové full-LED světlomety nejsou propojeny přes celou šířku přídě a prolisy boků a blatníků karoserie nepůsobí tak výrazně. Jinak stojí Aygo X na modulární platformě TNGA-B, kterou již využívá i poslední Yaris a jeho obdobně robustnější verze Cross. Vpředu najdete zavěšení se vzpěrami McPherson, vzadu pak s torzní příčkou.
Aygo X měří na délku 3700 mm, tedy o 235 mm více než předchůdce. O 90 mm na celkem 2430 mm narostl i rozvor náprav a celková šířka vozu je větší o 125 mm (1740 mm). Na druhou stranu přední převis je o 72 mm kratší než dříve a podvozek se zvýšil o 11 mm ve srovnání s předchozí generací Aygo (celková výška 1525 mm). Na 231 litrů (+63 litrů) se pak zvětšil i objem kufru.
Do nové architektury palubní desky zapadá 9palcový displej posledního infotainment systému, který zvládá aktualizace na dálku (over-the-air), používá cloudovou navigaci a podporuje bezdrátová rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Jinak najdete ve výbavě taky bezdrátové dobíjení telefonu, ambientní osvětlení nebo audiosystém JBL se čtyřmi reproduktory a subwooferem. Toyota dále zmiňuje, že zapracovala na odhlučnění kabiny malého modelu, rovněž s ohledem na volitelnou stahovací plátěnou střechu.
Soubor asistenčních a bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense je pro nové Aygo X standardní výbavou. Obsahuje například předkolizní systémy s detekcí chodců (ve dne i noci) a cyklistů, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu nebo nouzový asistent řízení při detekci možné srážky.
Pod kapotou ale novou techniku nečekejte, natož hybridní. Toyota uvádí pouze známý atmosférický litrový tříválec, který byl dále upraven pro splnění posledních emisních norem. Dokonce nabízí i stejný výkon jako v předchozí generaci Aygo, tedy 72 koní (53 kW) a točivý moment 93 N.m. Volbou je manuální pětistupňová nebo automatická CVT převodovka.
Cenovky nové Toyoty Aygo X zatím neznáme. Na trh se model dostane nejspíše v první polovině příštího roku, přesné datum uvedení do prodeje značka neupřesňuje.