Automobilky se v současnosti zaměřují především na čistou mobilitu a elektromobily jsou tak tématem číslo jedna. Až ale tento trend pomine, bude podle všeho čas oprášit staré sny a poslat automobily z přeplněných ulic do vzduchu. Myšlenka létajícího vozu je stará, jako vozy samotné. Pokusů dostat auto do vzduchu již proběhlo nespočet a některé byly  dokonce úspěšné.  Foto: Urban Aeronautics

Automobilky se v současnosti zaměřují především na čistou mobilitu a elektromobily jsou tak tématem číslo jedna. Až ale tento trend pomine, bude podle všeho čas oprášit staré sny a poslat automobily z přeplněných ulic do vzduchu. Myšlenka létajícího vozu je stará, jako vozy samotné. Pokusů dostat auto do vzduchu již proběhlo nespočet a některé byly dokonce úspěšné. | Foto: Urban Aeronautics

Stále se ale nedá říct, že bychom žili v éře létajících automobilů. Když už totiž někdo takové auto dnes postaví, je to spíše špatně využitelná obluda. Myšlenka je to tak vzdálená, že se jí teď automobilky moc nevěnují, případně  spolupracují na prvních myšlenkách s výrobci letadel . Létající automobily jsou tak dílem nadšenců, kteří mají svojí vizi a vědí, že k jejímu naplnění potřebují dlouhá léta vývoje a testování. Foto: Urban Aeronautics

Stále se ale nedá říct, že bychom žili v éře létajících automobilů. Když už totiž někdo takové auto dnes postaví, je to spíše špatně využitelná obluda. Myšlenka je to tak vzdálená, že se jí teď automobilky moc nevěnují, případně spolupracují na prvních myšlenkách s výrobci letadel. Létající automobily jsou tak dílem nadšenců, kteří mají svojí vizi a vědí, že k jejímu naplnění potřebují dlouhá léta vývoje a testování. | Foto: Urban Aeronautics

Jedna z firem, která se tímto odvětvím zabývá, se jmenuje Urban Aeronautics. Založil ji v roce 2001 Izraelec Rafi Yoeli, který má s vývojem v letectví 35 let zkušeností. Jeho cílem je dostat na silnice i do vzdušného prostoru licencovaný produkt, který bude schopný přepravovat osoby i náklad. Foto: Urban Aeronautics

Jedna z firem, která se tímto odvětvím zabývá, se jmenuje Urban Aeronautics. Založil ji v roce 2001 Izraelec Rafi Yoeli, který má s vývojem v letectví 35 let zkušeností. Jeho cílem je dostat na silnice i do vzdušného prostoru licencovaný produkt, který bude schopný přepravovat osoby i náklad. | Foto: Urban Aeronautics

Prototyp s názvem CityHawk se od ostatních dost liší. Rozměrově totiž připomíná klasické auto a s trochou fantazie je autu podobný i vzhledem. Pohybuje se díky dvojici rotorů, které jsou ukryty v karoserii. Nyní už se i ví, co bude rotory pohánět. Urban Aeronautics spojilo síly s vývojářem vodíkového pohonu Hypoint a přináší tak první detaily. Foto: Urban Aeronautics

Prototyp s názvem CityHawk se od ostatních dost liší. Rozměrově totiž připomíná klasické auto a s trochou fantazie je autu podobný i vzhledem. Pohybuje se díky dvojici rotorů, které jsou ukryty v karoserii. Nyní už se i ví, co bude rotory pohánět. Urban Aeronautics spojilo síly s vývojářem vodíkového pohonu Hypoint a přináší tak první detaily. | Foto: Urban Aeronautics

Toto sci-fi vozidlo pohání dvojice elektromotorů o společném výkonu 700 kW (952 koní). Energie z dvou vodíkových nádrží by měla vydržet na let do vzdálenosti až 161 km, což sice není moc, ale CityHawk má sloužit primárně jako doručovatelský či záchranný prostředek. Životnost pohonného ústrojí by měla být přes 20 tisíc hodin. Foto: Urban Aeronautics

Toto sci-fi vozidlo pohání dvojice elektromotorů o společném výkonu 700 kW (952 koní). Energie z dvou vodíkových nádrží by měla vydržet na let do vzdálenosti až 161 km, což sice není moc, ale CityHawk má sloužit primárně jako doručovatelský či záchranný prostředek. Životnost pohonného ústrojí by měla být přes 20 tisíc hodin. | Foto: Urban Aeronautics

Díky inovativní technologii extra tichých rotorů a speciálních potrubí pro proudění vzduchu má být CityHawk tichým dopravním prostředkem a nikoli klasickým vznášedlem, u kterého se po nastartování nedá ani stát. Není jisté, jaké schopnosti bude mít na obyčejných silnicích. Už jenom podle kol to ale na žádnou velkou jízdu nevypadá. Foto: Urban Aeronautics

Díky inovativní technologii extra tichých rotorů a speciálních potrubí pro proudění vzduchu má být CityHawk tichým dopravním prostředkem a nikoli klasickým vznášedlem, u kterého se po nastartování nedá ani stát. Není jisté, jaké schopnosti bude mít na obyčejných silnicích. Už jenom podle kol to ale na žádnou velkou jízdu nevypadá. | Foto: Urban Aeronautics

Na fotografiích ještě pochopitelně nevidíte hotový produkt. Očekává se, že do produkce by se mohl CityHawk podívat na konci této dekády. Za tu dobu se toho může ještě hodně změnit. Foto: Urban Aeronautics

Na fotografiích ještě pochopitelně nevidíte hotový produkt. Očekává se, že do produkce by se mohl CityHawk podívat na konci této dekády. Za tu dobu se toho může ještě hodně změnit. | Foto: Urban Aeronautics

 Foto: Urban Aeronautics

| Foto: Urban Aeronautics

 Foto: Urban Aeronautics

| Foto: Urban Aeronautics

Stále se ale nedá říct, že bychom žili v éře létajících automobilů. Když už totiž někdo takové auto dnes postaví, je to spíše špatně využitelná obluda. Myšlenka je to tak vzdálená, že se jí teď automobilky moc nevěnují, případně  spolupracují na prvních myšlenkách s výrobci letadel . Létající automobily jsou tak dílem nadšenců, kteří mají svojí vizi a vědí, že k jejímu naplnění potřebují dlouhá léta vývoje a testování. Foto: Urban Aeronautics
Jedna z firem, která se tímto odvětvím zabývá, se jmenuje Urban Aeronautics. Založil ji v roce 2001 Izraelec Rafi Yoeli, který má s vývojem v letectví 35 let zkušeností. Jeho cílem je dostat na silnice i do vzdušného prostoru licencovaný produkt, který bude schopný přepravovat osoby i náklad. Foto: Urban Aeronautics
Prototyp s názvem CityHawk se od ostatních dost liší. Rozměrově totiž připomíná klasické auto a s trochou fantazie je autu podobný i vzhledem. Pohybuje se díky dvojici rotorů, které jsou ukryty v karoserii. Nyní už se i ví, co bude rotory pohánět. Urban Aeronautics spojilo síly s vývojářem vodíkového pohonu Hypoint a přináší tak první detaily. Foto: Urban Aeronautics
Toto sci-fi vozidlo pohání dvojice elektromotorů o společném výkonu 700 kW (952 koní). Energie z dvou vodíkových nádrží by měla vydržet na let do vzdálenosti až 161 km, což sice není moc, ale CityHawk má sloužit primárně jako doručovatelský či záchranný prostředek. Životnost pohonného ústrojí by měla být přes 20 tisíc hodin. Foto: Urban Aeronautics
9
Fotogalerie

Izrael míří do nebe. Létající automobil CityHawk už našel ten správný pohon

Společnost Urban Aeronautics využije pro pohon svého létajícího automobilu vodík. Produkci odhaduje do deseti let.

Automobilky se v současnosti zaměřují především na čistou mobilitu a elektromobily jsou tak tématem číslo jedna. Až ale tento trend pomine, bude podle všeho čas oprášit staré sny a poslat automobily z přeplněných ulic do vzduchu. Myšlenka létajícího vozu je stará jako vozy samotné. Pokusů dostat auto do vzduchu již proběhlo nespočet a některé byly dokonce úspěšné.

Stále se ale nedá říct, že bychom žili v éře létajících automobilů. Když už totiž někdo takové auto dnes postaví, je to většinou spíše letadlo. Myšlenka je to tak vzdálená, že se jí teď automobilky moc nevěnují, případně spolupracují na prvních vizích s výrobci letadel. Létající auta jsou tak dílem nadšenců, kteří vědí, že k dosažení cíle potřebují dlouhá léta vývoje a testování.

Tímto odvětvím se zabývá i izraelská firma Urban Aeronautics. Založil ji v roce 2001 Izraelec Rafi Yoeli, který má s vývojem v letectví 35 let zkušeností. Jeho cílem je dostat na silnice i do vzdušného prostoru licencovaný produkt, který bude schopný přepravovat osoby i náklad.

Prototyp s názvem CityHawk se od ostatních dost liší. Rozměrově totiž připomíná klasické auto a s trochou fantazie je autu podobný i vzhledem. Pohybuje se díky dvojici rotorů, které jsou ukryty v karoserii. Nyní už se i ví, co bude rotory pohánět. Urban Aeronautics spojilo síly s vývojářem vodíkového pohonu Hypoint a přináší tak první detaily.

Toto sci-fi vozidlo pohání dvojice elektromotorů o společném výkonu 700 kW (952 koní). Energie z dvou vodíkových nádrží by měla vydržet na let do vzdálenosti až 161 km, což sice není moc, ale CityHawk má sloužit primárně jako doručovatelský či záchranný prostředek. Životnost pohonného ústrojí by měla být přes 20 tisíc hodin.

Díky inovativní technologii extra tichých rotorů a speciálních potrubí pro proudění vzduchu má být CityHawk tichým dopravním prostředkem a nikoli klasickým vznášedlem, u kterého se po nastartování nedá ani stát. Není jisté, jaké schopnosti bude mít na obyčejných silnicích. Už jenom podle kol to ale na žádnou velkou jízdu nevypadá.

Na fotografiích ještě pochopitelně nevidíte hotový produkt. Očekává se, že do produkce by se mohl CityHawk podívat na konci této dekády. Za tu dobu se toho může ještě hodně změnit.

Doporučujeme

Články odjinud