Mazda CX-60 dostala na Evropu nezvykle velký diesel. Můžete ho mít v nejlevnějším i nejdražším modelu.
V Evropě jsou dieselové motory delší dobu na ústupu a řada automobilek je nahrazuje benzinovými hybridy nebo plug-in hybridy. Touto cestou šla z počátku také Mazda při představení vlajkové lodi CX-60. Překvapením ale je, že dodržela slib a skutečně na český trh přináší alternativu v podobě velkoobjemového dieselu e-Skyactiv D, který zde jen těžko hledá konkurenci. Jedná se o elektrifikovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru, doplněný elektromotorem (M Hybrid Boost) podporujícím soustavu točivým momentem 150 Nm.
Pro model CX-60 je novinka nabízena s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 450 Nm. To jsou hodnoty, kterých dnes běžně dosahují naftové čtyřválce. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 8,4 sekundy a následně pokračuje až na limit 212 km/h. Přitom deklarovaná průměrná spotřeba činí 4,9 l/100 km. Osmistupňová automatická převodovka pohání zadní kola. K dispozici je pro všechny úrovně výbavy a figuruje také jako nejlevnější verze začínající na 1.257.590 Kč.
Silnější derivát je laděný na 187 kW (254 k) s točivým momentem 550 Nm. To zlepšilo čas zrychlení na 7,4 sekundy a navýšilo maximální rychlost na 219 km/h. Průměrná spotřeba 5,3 l/100 je stále více než příjemná. Výsadou této motorizace je pohon všech kol a dostupnost pro trojici vyšších výbavových úrovní, kde cena startuje na 1.390.990 Kč.
Novou Mazdu CX-60 s dieselovým motorem lze objednávat už teď s dodáním v první čtvrtině příštího roku. Na všechny vozy se vztahuje šestiletá záruka omezená nájezdem 150.000 km a 12 let na prorezivění karoserie.
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv: Základní technická data a ceny |
Motorizace |
3.3 e-Skyactiv D200 |
3.3 e-Skyactiv D254 |
Zdvihový objem [cm3] |
3283 |
Válce/ventily |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
147/3 000–4 200 |
187 3 750 |
Točivý moment [N.m/min] |
450/1 400–3 000 |
550/1 500–2 400 |
Převodovka |
8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,4 |
7,4 |
Max. rychlost [km/h] |
212 |
219 |
Provozní hmotnost [kg] |
1 885–1 905 |
1 930–1 950 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] |
4,9 |
5,3 |
Délka [mm] |
4745 |
Šířka [mm] |
2134 |
Výška [mm] |
1680–1 686 |
Rozvor [mm] |
2870 |
Max. hmotnost přívěsu brzd./nebrzd. [kg] |
2500/750 |
Objem kufru [l] |
570 |
Cena Prime-line [Kč] |
1.257.590 |
- |
Cena Exclusive-line [Kč] |
1.297.990 |
1.390.990 |
Cena Homura [Kč] |
1.401.990 |
1.494.990 |
Cena Takumi [Kč] |
1.440.990 |
1.533.990 |
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5