V Evropě jsou dieselové motory již delší dobu na ústupu a řada automobilek je nahrazuje benzinovými hybridy nebo plug-in hybridy. Zdroj: Mazda

V Evropě jsou dieselové motory již delší dobu na ústupu a řada automobilek je nahrazuje benzinovými hybridy nebo plug-in hybridy. | Zdroj: Mazda

Touto cestou šla z počátku také Mazda při představení vlajkové lodi CX-60. Zdroj: Mazda

Touto cestou šla z počátku také Mazda při představení vlajkové lodi CX-60. | Zdroj: Mazda

Překvapením ale je, že dodržela slib a skutečně na český trh přináší alternativu v podobě velkoobjemového dieselu e-Skyactiv D, který zde jen těžko hledá konkurenci. Zdroj: Mazda

Překvapením ale je, že dodržela slib a skutečně na český trh přináší alternativu v podobě velkoobjemového dieselu e-Skyactiv D, který zde jen těžko hledá konkurenci. | Zdroj: Mazda

Jedná se o elektrifikovaný řadový šestiválec o objemu 3.3 litru doplněný elektromotorem (M Hybrid Boost) podporujícím soustavu točivým momentem 150 Nm. Mazda

Jedná se o elektrifikovaný řadový šestiválec o objemu 3.3 litru doplněný elektromotorem (M Hybrid Boost) podporujícím soustavu točivým momentem 150 Nm. | Mazda

Pro model CX-60 je novinka nabízena s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 450 Nm. Zdroj: Mazda

Pro model CX-60 je novinka nabízena s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 450 Nm. | Zdroj: Mazda

Z 0 na 100 km/h akceleruje za 8,4 sekundy a následně pokračuje až na limit 212 km/h. Zdroj: Mazda

Z 0 na 100 km/h akceleruje za 8,4 sekundy a následně pokračuje až na limit 212 km/h. | Zdroj: Mazda

Přitom deklarovaná průměrná spotřeba činí jen 4,9 l/100 km. Zdroj: Mazda

Přitom deklarovaná průměrná spotřeba činí jen 4,9 l/100 km. | Zdroj: Mazda

Osmistupňová automatická převodovka pohání zadní kola. Zdroj: Mazda

Osmistupňová automatická převodovka pohání zadní kola. | Zdroj: Mazda

K dispozici je pro všechny úrovně výbavy a figuruje také jako nejlevnější verze začínající na 1.257.590 Kč. Zdroj: Mazda

K dispozici je pro všechny úrovně výbavy a figuruje také jako nejlevnější verze začínající na 1.257.590 Kč. | Zdroj: Mazda

Silnější derivát je laděný na 187 kW (254 k) s točivým momentem 550 Nm. Zdroj: Mazda

Silnější derivát je laděný na 187 kW (254 k) s točivým momentem 550 Nm. | Zdroj: Mazda

To zlepšilo čas zrychlení na 7,4 sekundy a navýšilo maximální rychlost na 219 km/h. Zdroj: Mazda

To zlepšilo čas zrychlení na 7,4 sekundy a navýšilo maximální rychlost na 219 km/h. | Zdroj: Mazda

Průměrná spotřeba 5,3 l/100 je stále více než příjemná. Zdroj: Mazda

Průměrná spotřeba 5,3 l/100 je stále více než příjemná. | Zdroj: Mazda

Novou Mazdu CX-60 s dieselovým motorem lze objednávat už teď s dodáním v první čtvrtině příštího roku Zdroj: Mazda

Novou Mazdu CX-60 s dieselovým motorem lze objednávat už teď s dodáním v první čtvrtině příštího roku | Zdroj: Mazda

Na všechny vozy se vztahuje šestiletá záruka omezená nájezdem 150 000 km a 12 let na prorezivění karoserie. Zdroj: Mazda

Na všechny vozy se vztahuje šestiletá záruka omezená nájezdem 150 000 km a 12 let na prorezivění karoserie. | Zdroj: Mazda

Touto cestou šla z počátku také Mazda při představení vlajkové lodi CX-60. Zdroj: Mazda
Překvapením ale je, že dodržela slib a skutečně na český trh přináší alternativu v podobě velkoobjemového dieselu e-Skyactiv D, který zde jen těžko hledá konkurenci. Zdroj: Mazda
Jedná se o elektrifikovaný řadový šestiválec o objemu 3.3 litru doplněný elektromotorem (M Hybrid Boost) podporujícím soustavu točivým momentem 150 Nm. Mazda
Pro model CX-60 je novinka nabízena s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 450 Nm. Zdroj: Mazda
14
Fotogalerie

Mazda už v Česku prodává velkoobjemový diesel. Má výkon čtyřválce, ale zato skvělou spotřebu

Mazda CX-60 dostala na Evropu nezvykle velký diesel. Můžete ho mít v nejlevnějším i nejdražším modelu.

V Evropě jsou dieselové motory delší dobu na ústupu a řada automobilek je nahrazuje benzinovými hybridy nebo plug-in hybridy. Touto cestou šla z počátku také Mazda při představení vlajkové lodi CX-60. Překvapením ale je, že dodržela slib a skutečně na český trh přináší alternativu v podobě velkoobjemového dieselu e-Skyactiv D, který zde jen těžko hledá konkurenci. Jedná se o elektrifikovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru, doplněný elektromotorem (M Hybrid Boost) podporujícím soustavu točivým momentem 150 Nm.

Pro model CX-60 je novinka nabízena s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 450 Nm. To jsou hodnoty, kterých dnes běžně dosahují naftové čtyřválce. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 8,4 sekundy a následně pokračuje až na limit 212 km/h. Přitom deklarovaná průměrná spotřeba činí 4,9 l/100 km. Osmistupňová automatická převodovka pohání zadní kola. K dispozici je pro všechny úrovně výbavy a figuruje také jako nejlevnější verze začínající na 1.257.590 Kč.

Silnější derivát je laděný na 187 kW (254 k) s točivým momentem 550 Nm. To zlepšilo čas zrychlení na 7,4 sekundy a navýšilo maximální rychlost na 219 km/h. Průměrná spotřeba 5,3 l/100 je stále více než příjemná. Výsadou této motorizace je pohon všech kol a dostupnost pro trojici vyšších výbavových úrovní, kde cena startuje na 1.390.990 Kč.

Novou Mazdu CX-60 s dieselovým motorem lze objednávat už teď s dodáním v první čtvrtině příštího roku. Na všechny vozy se vztahuje šestiletá záruka omezená nájezdem 150.000 km a 12 let na prorezivění karoserie.

Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv: Základní technická data a ceny 
Motorizace 3.3 e-Skyactiv D200 3.3 e-Skyactiv D254
Zdvihový objem [cm3] 3283
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min] 147/3 000–4 200 187 3 750
Točivý moment [N.m/min]  450/1 400–3 000  550/1 500–2 400
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,4 7,4
Max. rychlost [km/h] 212 219
Provozní hmotnost [kg] 1 885–1 905 1 930–1 950
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 4,9 5,3
Délka [mm] 4745
Šířka [mm] 2134
Výška [mm] 1680–1 686
Rozvor [mm] 2870
Max. hmotnost přívěsu brzd./nebrzd. [kg] 2500/750
Objem kufru [l] 570
Cena Prime-line [Kč] 1.257.590 -
Cena Exclusive-line [Kč] 1.297.990 1.390.990
Cena Homura [Kč] 1.401.990 1.494.990
Cena Takumi [Kč] 1.440.990  1.533.990

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud