81
Fotogalerie

Subaru Impreza pro modelový rok 2012

Autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nové generace řady Subaru Impreza v obou karosářských verzích (+ 83 foto)

Již před několika dny do éteru unikl první snímek nové Imprezy v provedení sedan a teprve včera jsme vám představili studii Impreza XV Concept, jež zase naznačila, jak bude vypadat karosářské provedení hatchback. Obě verze, připravené pro modelový rok 2012, jsou nyní na světě a my se můžeme těšit na zahájení prodejů již na sklonku letošního roku. Novinka přebírá některá stylistická témata, včetně výrazněji a ostřeji tvarované přídě, z loňské studie Impreza Design Concept představené na autosalonu v Los Angeles, ale v obou případech je poněkud vyšší a střízlivěji řešená.

Subaru Impreza 2012 5 dv 01.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 02.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 03.jpg
Subaru Impreza 2012 jako hatchback...
Subaru Impreza 2012 5 sdn 03.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 04.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 05.jpg
... a jako sedan, jehož se ale u nás zřejmě nedočkáme

Hatchback je dlouhý 4 414 mm, což je jen o 1 mm méně než dosud. Šířka zůstala zachována, ale celková výška karoserie, ačkoli to na první pohled nemusí být patrné, klesla z 1 475 na 1 463 mm. Rozvor náprav nepatrně narostl z 2 621 na 2 644 mm, z čehož má těžit prostor pro posádku. Zatímco americké provedení dostane náhradou za čtyřválcový „boxer“ s objemem 2,5 l novou jednotku s objemem 2,0 l a výkonem 150 koní (110 kW) obdobné konstrukce (snížení spotřeby až o 30 %), pro Evropu je do základu připravena nová „šestnáctistovka“. Slabší verze si zachovají pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, ty výkonnější pak dostanou „šestikvalt“, k dispozici bude též odlehčená a plynuleji řadící bezstupňová automatická skříň CVT Lineartronic.

Subaru Impreza 2012 5 dv 37.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 38.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 39.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 25.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 26.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 27.jpg

Ke zvýšení jízdního komfortu mají přispět nově odladěné a zesílené závěsy kol na obou nápravách a nová hydraulická lůžka motoru omezující přenos vibrací do karoserie. Konstrukce podvozku se výrazně nezměnila, struktura samonosné karoserie byla zesílena aplikací většího podílu vysokopevnostních ocelí. Ani o trvalý pohon všech kol zvaný Symmetrical AWD příznivci značky Subaru v nové Impreze nepřijdou. Varianty s manuálními převodovkami budou kombinovány s viskózní spojkou přenášející za normálních podmínek točivý moment na nápravy v poměru 50/50 s možností změny tohoto poměru v případě zhoršené adheze. V kombinaci s „automatem“ je připravena soustava Active Torque Split AWD plynule upravující distribuci točivého momentu.

Subaru Impreza 2012 5 sdn 28.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 30.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 35.jpg 
Subaru Impreza 2012 5 sdn 29.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 42.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 43.jpg

Do standardní výbavy všech verzí se dostává soustava SVDC (Subaru Vehicle Dynamics Control) integrující v sobě ABS s děličem EBD a asistentem BA, protiprokluz a stabilizaci. Interiér obdržel novou palubní desku, více odkládacích prostor, multifunkční volant z většího Legacy a nové obkladové materiály. Na volantu lze ovládat kromě tempomatu a rádia také propojení přes Bluetooth, USB nebo iPod, na středové konzoli si všimneme dotykového displeje s úhlopříčkou 6,1 palce.

Zatím to vypadá, že pro Evropu bude určeno pouze provedení hatchback. Další podrobnosti čekejme v létě. Provedení Subaru WRX STI, představené teprve na sklonku loňského roku, zůstane zatím v nabídce jako samostatný model souběžně s tím novým.    

Subaru Impreza 2012 5 dv 04.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 05.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 06.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 07.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 08.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 09.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 10.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 11.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 12.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 13.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 14.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 15.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 16.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 17.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 18.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 19.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 20.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 21.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 22.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 23.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 24.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 25.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 26.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 27.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 28.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 29.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 30.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 31.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 32.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 33.jpg
Subaru Impreza 2012 5 dv 34.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 35.jpg Subaru Impreza 2012 5 dv 36.jpg
Subaru Impreza 2012 Hatchback
Subaru Impreza 2012 5 sdn 01.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 02.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 21.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 06.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 07.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 08.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 09.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 10.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 11.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 12.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 13.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 14.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 15.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 16.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 17.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 18.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 19.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 20.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 22.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 23.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 24.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 31.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 32.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 33.jpg 
Subaru Impreza 2012 5 sdn 36.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 37.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 38.jpg
Subaru Impreza 2012 5 sdn 39.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 40.jpg Subaru Impreza 2012 5 sdn 41.jpg
Subaru Impreza 2012 Sedan

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud