Autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nové generace řady Subaru Impreza v obou karosářských verzích (+ 83 foto)
Již před několika dny do éteru unikl první snímek nové Imprezy v provedení sedan a teprve včera jsme vám představili studii Impreza XV Concept, jež zase naznačila, jak bude vypadat karosářské provedení hatchback. Obě verze, připravené pro modelový rok 2012, jsou nyní na světě a my se můžeme těšit na zahájení prodejů již na sklonku letošního roku. Novinka přebírá některá stylistická témata, včetně výrazněji a ostřeji tvarované přídě, z loňské studie Impreza Design Concept představené na autosalonu v Los Angeles, ale v obou případech je poněkud vyšší a střízlivěji řešená.
Subaru Impreza 2012 jako hatchback...
... a jako sedan, jehož se ale u nás zřejmě nedočkáme
Hatchback je dlouhý 4 414 mm, což je jen o 1 mm méně než dosud. Šířka zůstala zachována, ale celková výška karoserie, ačkoli to na první pohled nemusí být patrné, klesla z 1 475 na 1 463 mm. Rozvor náprav nepatrně narostl z 2 621 na 2 644 mm, z čehož má těžit prostor pro posádku. Zatímco americké provedení dostane náhradou za čtyřválcový „boxer“ s objemem 2,5 l novou jednotku s objemem 2,0 l a výkonem 150 koní (110 kW) obdobné konstrukce (snížení spotřeby až o 30 %), pro Evropu je do základu připravena nová „šestnáctistovka“. Slabší verze si zachovají pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, ty výkonnější pak dostanou „šestikvalt“, k dispozici bude též odlehčená a plynuleji řadící bezstupňová automatická skříň CVT Lineartronic.
Ke zvýšení jízdního komfortu mají přispět nově odladěné a zesílené závěsy kol na obou nápravách a nová hydraulická lůžka motoru omezující přenos vibrací do karoserie. Konstrukce podvozku se výrazně nezměnila, struktura samonosné karoserie byla zesílena aplikací většího podílu vysokopevnostních ocelí. Ani o trvalý pohon všech kol zvaný Symmetrical AWD příznivci značky Subaru v nové Impreze nepřijdou. Varianty s manuálními převodovkami budou kombinovány s viskózní spojkou přenášející za normálních podmínek točivý moment na nápravy v poměru 50/50 s možností změny tohoto poměru v případě zhoršené adheze. V kombinaci s „automatem“ je připravena soustava Active Torque Split AWD plynule upravující distribuci točivého momentu.
Do standardní výbavy všech verzí se dostává soustava SVDC (Subaru Vehicle Dynamics Control) integrující v sobě ABS s děličem EBD a asistentem BA, protiprokluz a stabilizaci. Interiér obdržel novou palubní desku, více odkládacích prostor, multifunkční volant z většího Legacy a nové obkladové materiály. Na volantu lze ovládat kromě tempomatu a rádia také propojení přes Bluetooth, USB nebo iPod, na středové konzoli si všimneme dotykového displeje s úhlopříčkou 6,1 palce.
Zatím to vypadá, že pro Evropu bude určeno pouze provedení hatchback. Další podrobnosti čekejme v létě. Provedení Subaru WRX STI, představené teprve na sklonku loňského roku, zůstane zatím v nabídce jako samostatný model souběžně s tím novým.
Subaru Impreza 2012 Hatchback
Subaru Impreza 2012 Sedan
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza