Premiéra elektrické Škody je na spadnutí, ještě předtím nám ale značka dopřává detailnější pohled na osvětlení vozu.
Škoda pokračuje v upoutávkách na své elektrické SUV Enyaq iV, které se naplno ukáže v rámci celosvětové premiéry už 1. září v Praze. Po oficiálních skicách interiéru i exteriéru se automobilka blíže zaměřuje na design osvětlení vozu, které bude vpředu s technikou Matrix-LED a naváže na dosavadní styl značky.
I na Enyaqu iV si totiž Škoda udrží proklamovaný krystalický design se členitou grafikou předních světlometů i zadních lamp. Enyaq bude rovněž vybaven zajímavým prvkem. Jakmile se denní svícení přepne do nočního režimu (zapnou se tlumená světla), rozzáří se spojnice denních světlometů a jednotlivá žebra masky schovaná pod průhledným krytem. Půjde o volitelný prvek stejně jako u vozů BMW.
Zhruba 140 diod svítí v režimu potkávacích světel a po odemknutí vozu vykreslí zajímavou uvítací animaci (dynamické osvětlení vpředu i vzadu tedy určitě nebude chybět). Komu by toto řešení nevyhovovalo, může mít vůz s tradiční maskou s vystupujícími žebry s černým nebo chromovaným lemováním.
Jak už víme, elektromobil s délkou 4648 mm převezme po modelu Superb pozici vlajkové lodi značky. Nejprve přitom dorazí klasická verze s větším kufrem o objemu 585 litrů. Sportovněji působící „SUV-kupé“, rozsáhleji inspirované původním konceptem Vision iV, se objeví později.
Jakožto první sériový model značky využije Enyaq iV modulární platformu pro elektromobily (MEB) koncernu VW. V interiéru má nabídnout podobný prostor jako současný Kodiaq, i když je na délku kratší než Octavia. Kompletní rozměry ve srovnání s dalšími modely značky jsme už přinesli v prvních jízdních dojmech s maskovaným prototypem.
K mání bude možnost pohonu zadních nebo všech kol, hned tři velikosti baterie a pět výkonnostních stupňů. Dojezd Škoda uvádí na maximálně 500 km (WLTP). Nejsilnější verze iV RS pak nabídne výkon 225 kW (306 koní), pohon všech kol a lehce nižší dojezd 460 km.