9
Fotogalerie

Autodelta Brera S 3,2 C: kompresor i pro Breru

Dalším produktem spolupráce firem Alfa Romeo a Prodrive je posílená Alfa Brera s přeplňováním a zlepšeným podvozkem.

Minulý víkend se na londýnském výstavišti u příležitosti konání přehlídky MPH09 Motor Show představil sedan Autodelta Alfa Romeo 159 J4 3,2 C, o němž jsme psali na tomto místě. Po jeho boku však svoji premiéru slavilo i dvoudvéřové kupé Brera S 3,2 C, přičemž i v tomto případě znamená písmeno C verzi Compressore, čímž je charakterizována nejdůležitější změna oproti standardnímu provedení.

Přeplňovaná Brera od Autodelty přitom vychází z upravené britské verze Brera S, technika tak není úplně stejná jako u sedanu. Novinka se vyznačuje řadou dílčích úprav, které přispěly ke snížení pohotovostní hmotnosti vozu o rovných 100 kg v porovnání se standardní verzí Brera V6 Q4. Oproti ní má Autodelta Brera S 3,2 C pohon pouze předních kol a sportovněji laděné pérování. Závěsy kol byly opatřeny novými pružicími jednotkami, přičemž řidič může jejich tuhost citlivě regulovat v rozsahu 40 přednastavených stupňů.

Autodelta Alfa Brera 01.jpg Autodelta Alfa Brera 08.jpg Autodelta Alfa Brera 09.jpg

Použití mechanicky poháněného přeplňovacího kompresoru přineslo výrazné zvýšení výkonu vidlicového šestiválce s objemem 3,2 l z 260 na 352 koní (190/258 kW), špička točivého momentu přitom poskočila z 322 až na 435 Nm. Autodelta dosud nezveřejnila hodnoty zrychlení ani nejvyšší rychlosti, lze ale předpokládat, že posílený motor v kombinaci s tužším pérováním a nižší hmotností zaručí velmi zajímavé zážitky za volantem.

Autodelta Alfa Brera 02.jpg Autodelta Alfa Brera 03.jpg Autodelta Alfa Brera 04.jpg
 
Aby po odstranění pohonu zadních kol nedocházelo k výraznějším problémům s trakcí, použila Autodelta mechanicky pracující diferenciál s omezenou svorností (LSD) vlastní konstrukce, jenž spolupracuje se standardním elektronickým systémem Alfa Q2. Podle Autodelty diferenciál zvládne většinu situací sám a Q2 přichází ke slovu teprve v extrémních případech, kdy přibržděním příslušného kola pomůže vozu zatočit.

Takto upravený vůz bude standardně k dispozici pouze na britském trhu, když ale Autodeltu pěkně poprosíte, jistě vám upraví i „kontinentální” Breru, nebo předělá tu ostrovní na levostranné řízení...

Autodelta Alfa Brera 05.jpg Autodelta Alfa Brera 06.jpgAutodelta Alfa Brera 07.jpg
Autodelta Brera S 3,2 C

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud