Automobilka se nijak netají tím, že hybridní Vette je spíše pohodlnější cruiser než ostré sportovní náčiní. Novinka chce být celoročním společníkem a alternativou k Porsche 911
Poslední generace Corvetty převrací naruby principy držené od roku 1953. Motor se poprvé přesunul doprostřed a nyní přichází první hybridní verze. Corvette E-Ray modelového ročníku 2024 je historicky nejrychlejším provedením, které ale nezapomíná na své kořeny.
Ano, i když jde o hybrid, pořád pod kapotou najdeme V8 LT2 o objemu 6,2 litru s výkonem 369 kW a točivým momentem 637 N.m. Spojený je s dobře známou osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Osmiválci sekunduje elektromotor uložený v hořčíkovém bloku s olejovým chlazením. Jednotka umístěná na přední nápravě produkuje výkon 120 kW a 165 N.m točivého momentu.
Energii čerpá z 1,9kWh Li-Ion akumulátoru. Ten je umístěn ve středovém tunelu. Komponenty dodává LG, ale finální kompletace probíhá v továrně GM. I když je poměrně malý, E-Ray s ním dokáže neslyšně opustit čtvrť a uhánět rychlostí 72 km/h. Na palubě je ještě standardní 12V baterie zajišťující funkci Start/Stop systému V8.
Když jsou obě jednotky v chodu, hybridní Vette disponuje palebnou silou 481 kW. Díky tomu zrychlí z 0 na 96 km/h za 2,5 sekundy a čtvrtmílový sprint absolvuje za 10,5 sekundy s průjezdovou rychlostí 209 km/h. Jde tedy o historicky nejsvižnější Corvettu, ale hybrid má i stinnou stránku. Podle automobilky přidala elektrifikace 136 kg hmotnosti, takže je i ze všech nejtěžší. Chevrolet ji proto bere spíše jako rychlý cruiser než dravce na klikaté silnice. Chování svojí Vette si zvolíte pomocí šesti jízdních režimů, které zároveň upravují míru zapojení akumulátoru.
Kromě pohonného ústrojí se technici zaměřili na nové naladění magnetoreologických tlumičů dodávaných v základní výbavě. Přední náprava prošla během integrace elektromotoru rozsáhlou úpravou zahrnující nové zavěšení a vyšší uložení tlumičů. Připlácet rovněž nemusíte za karbon-keramické brzdy. Naopak pokud chcete vysloveně letní sadu Michelin Pilot Sport, musíte si o ni říct, jelikož E-Ray sjíždí z výrobních linek na celoročních pneumatikách Michelin Pilot Sport v rozměrech 275/30 ZR-20 vpředu a 345/25 ZR-21 vzadu. „Slupky“ obujete na jeden ze čtyř setů litých kol s možností karbonového provedení.
Že se jedná o hybridní Corvettu poznáte podle centrálního proužku v odstínu modré Electric. Na výběr je 14 laků karoserie zahrnujících novou modrou Riptide i šedé Seawolf a Cacti. Vizuální efekt podtrhují karbonové odznaky a odlišně zpracovaný přední nárazník. Rovněž nelze přehlédnout mohutné boky, které hybridu přidaly 91 mm na šířce ve srovnání s klasickým Stingrayem.
Z technických vymožeností přibyla sofistikovaná podpora řidiče v podobě držení v jízdním pruhu a prediktivním autonomním brzděním. Jestli jsme vám udělali choutky, obalte se trpělivostí. Chevrolet Corvette E-Ray se začne prodávat až koncem tohoto roku, ovšem standardní modely 2024 přijdou už v létě.