Elektrické SUV měří na délku 5010 mm, široké je 1980 mm a vysoké 1755 mm. Celkový design má navodit pocit robustnosti s bohatým vnitřním prostorem. Tento dojem umocňují bohaté prosklení a rozvor 3100 mm. Zdroj: Kia

Elektrické SUV měří na délku 5010 mm, široké je 1980 mm a vysoké 1755 mm. Celkový design má navodit pocit robustnosti s bohatým vnitřním prostorem. Tento dojem umocňují bohaté prosklení a rozvor 3100 mm. | Zdroj: Kia

Ačkoliv působí karoserie hranatým dojmem, podařilo se dosáhnout indexu odporu vzduchu 0,28. Za úspěchem stojí aerodynamické clony v předním nárazníku, speciálně tvarovaná kola a 3D kryt podvozku, který zde v rámci značky slaví premiéru. Zdroj: Kia

Ačkoliv působí karoserie hranatým dojmem, podařilo se dosáhnout indexu odporu vzduchu 0,28. Za úspěchem stojí aerodynamické clony v předním nárazníku, speciálně tvarovaná kola a 3D kryt podvozku, který zde v rámci značky slaví premiéru. | Zdroj: Kia

V závislosti na konfiguraci se dá druhá řada otočit o 180° pro vytvoření konferenčního salónku ve spojení se třetí řadou taktéž vybavenou napájecími porty a držáky nápojů. Zdroj: Kia

V závislosti na konfiguraci se dá druhá řada otočit o 180° pro vytvoření konferenčního salónku ve spojení se třetí řadou taktéž vybavenou napájecími porty a držáky nápojů. | Zdroj: Kia

Další možností je sklopení první a druhé řady, čímž vzniknou pohodlná lůžka pro odpočinek během nabíjení.  Zdroj: Kia

Další možností je sklopení první a druhé řady, čímž vzniknou pohodlná lůžka pro odpočinek během nabíjení.  | Zdroj: Kia

Kia se vzdává tradiční kůže a nahrazuje ji udržitelnými deriváty a tkaninou. Postupně se bude zvyšovat procento recyklovaných plastů. Zdroj: Kia

Kia se vzdává tradiční kůže a nahrazuje ji udržitelnými deriváty a tkaninou. Postupně se bude zvyšovat procento recyklovaných plastů. | Zdroj: Kia

Základem se stane zadokolka s elektromotorem o výkonu 160 kW a točivým momentem 350 N.m, osazená 76,1kWh akumulátorem. Verze Long Range přinese větší 99,8kWh sadu, ale má slabší motor o 10 kW. Zdroj: Kia

Základem se stane zadokolka s elektromotorem o výkonu 160 kW a točivým momentem 350 N.m, osazená 76,1kWh akumulátorem. Verze Long Range přinese větší 99,8kWh sadu, ale má slabší motor o 10 kW. | Zdroj: Kia

Varianta s pohonem všech kol přináší výkon 283 kW se 600 N.m točivého momentu a akceleraci na stovku za 6 sekund. V případě zakoupení funkce Boost naroste točivý moment na 700 N.m a sprint na stovku se vylepší o 0,7 sekundy. Zdroj: Kia

Varianta s pohonem všech kol přináší výkon 283 kW se 600 N.m točivého momentu a akceleraci na stovku za 6 sekund. V případě zakoupení funkce Boost naroste točivý moment na 700 N.m a sprint na stovku se vylepší o 0,7 sekundy. | Zdroj: Kia

Novinkou oproti modelu EV6 je systém autonomního řízení 3. úrovně, kdy si na dálnici může řidič zcela odpočinout od řízení. Zdroj: Kia

Novinkou oproti modelu EV6 je systém autonomního řízení 3. úrovně, kdy si na dálnici může řidič zcela odpočinout od řízení. | Zdroj: Kia

Ačkoliv působí karoserie hranatým dojmem, podařilo se dosáhnout indexu odporu vzduchu 0,28. Za úspěchem stojí aerodynamické clony v předním nárazníku, speciálně tvarovaná kola a 3D kryt podvozku, který zde v rámci značky slaví premiéru. Zdroj: Kia
V závislosti na konfiguraci se dá druhá řada otočit o 180° pro vytvoření konferenčního salónku ve spojení se třetí řadou taktéž vybavenou napájecími porty a držáky nápojů. Zdroj: Kia
Další možností je sklopení první a druhé řady, čímž vzniknou pohodlná lůžka pro odpočinek během nabíjení.  Zdroj: Kia
Kia se vzdává tradiční kůže a nahrazuje ji udržitelnými deriváty a tkaninou. Postupně se bude zvyšovat procento recyklovaných plastů. Zdroj: Kia
8
Fotogalerie

Kia EV9 do detailu: Slibuje dojezd 541 km, nabídne až 385 koní a potvrzuje ostrou verzi GT

Kia EV9 je velkým krokem do dosud neobsazeného segmentu, ale také důležitým posunem na poli technologií. Na český trh by měla přijet ještě letos.

S dvoutýdenním předstihem odhalila Kia podobu nové vlajkové lodi EV9, vyplouvající do světa elektromobility. Nyní se vůz představuje ve světové premiéře a odhaluje všechna dosavadní tajemství. Jedná se o druhý model značky využívající platformu E-GMP, na niž už jezdí Kia EV6, má však daleko větší rozměry. Elektrické SUV měří na délku 5010 mm, široké je 1980 mm a vysoké 1755 mm. Celkový design má navodit pocit robustnosti s bohatým vnitřním prostorem. Tento dojem umocňují bohaté prosklení a rozvor 3100 mm. Ačkoliv působí karoserie hranatým dojmem, podařilo se dosáhnout indexu odporu vzduchu 0,28. Za úspěchem stojí aerodynamické clony v předním nárazníku, speciálně tvarované disky a 3D kryt podvozku, který zde v rámci značky slaví premiéru.

Na výběr budou kola s průměry od 19 do 21 palců. Při premiéře stála modelem sportovně pojatá verze GT-Line, odlišující se od běžné řady nárazníky s černými prvky a digitální maskou se specifickým vizuálním podpisem. V interiéru nelze začít jinak než mimořádnou variabilitou sedadel se šesti nebo sedmi místy. V závislosti na konfiguraci se dá druhá řada otočit o 180°, ve spojení s třetí řadou tak vznikne konferenční salonek, vybavený napájecími porty a držáky nápojů u všech sedadel. Další možností je sklopení první a druhé řady, čímž vzniknou pohodlná lůžka pro odpočinek během nabíjení.

Během chvilky relaxace si všimnete radikální proměny materiálů. Kia se vzdává tradiční kůže a nahrazuje ji udržitelnými deriváty a tkaninou. Postupně se bude zvyšovat procento recyklovaných plastů. Celkem je připraveno šest různých kombinací, od moderní světle šedé přes elegantní přírodní tóny, až po sportovní verzi GT-Line. Kia EV9 bude nabízena ve dvou variantách pohonu. Základem se stane zadokolka s elektromotorem o výkonu 160 kW a točivým momentem 350 N.m, osazená 76,1kWh akumulátorem. Verze Long Range přinese větší 99,8kWh baterii, ale její motor je slabší o 10 kW. Tím pádem i akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 9,4 s místo 8,4 sekundy. Na druhou stranu s 19palcovými koly ujedete na jedno nabití 541 km a 15 minut strávených na nabíječce vám přidá 239 km. 

Varianta s pohonem všech kol přináší výkon 283 kW se 600 N.m točivého momentu a akceleraci na stovku za 6 sekund. V případě zakoupení funkce Boost naroste točivý moment na 700 N.m a sprint na stovku se vylepší o 0,7 sekundy. Novinka je standardně vybavena možností napájení malých zařízení výkonem 3,68 kW. 

Novinkou oproti modelu EV6 je systém autonomního řízení 3. úrovně, kdy si na dálnici může řidič zcela odpočinout od řízení. Okolí auta hlídá patnáct senzorů včetně dvou laserových radarů. Dalším novým prvkem je možnost nakupování různých prvků výbavy a aplikací v obchodě Kia Connect s podporou online aktualizací. Touto cestou si například koupíte zmíněnou funkci Boost nebo animace digitální přední masky. 

Z bezpečnostního hlediska se můžete spolehnout na balíček podpory řidiče ADAS. Patří sem například parkovací asistent s možností dálkového ovládání, digitální klíč i systém monitorující okolí při couvání. Prvky jako asistent nouzového brzdění, hlídání mrtvého úhlu, jízdních pruhů a rychlostních limitů nebo adaptivní tempomat jsou tu samozřejmě také. Z hlediska konstrukce vozu má v EV9 premiéru spojení B sloupku s podvozkem, toto řešení výrazně zvyšuje tuhost a ochranu posádky i baterií.

Kia EV9 se začne v Koreji prodávat ve druhém čtvrtletí tohoto roku a v jeho polovině začne pronikat i na ostatní trhy, včetně České republiky. V plánu je i výkonná verze EV9 GT, která by měla přijít do roku 2025. Techniku dostane pravděpodobně ze sesterské EV6 GT, jejíž dvojice elektromotorů disponuje výkonem 430 kW se 740 N.m točivého momentu. 

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud