Omlazený ostrý hatchback  Honda Civic Type-R  odhalil své české ceny. Základní a velmi osekaná verze S stojí  969.900 Kč.  Hlavní novinky aktualizované verze spočívají v několika klíčových změnách, které konstruktéři udělali pro vypilování některých detailů.

Omlazený ostrý hatchback Honda Civic Type-R odhalil své české ceny. Základní a velmi osekaná verze S stojí 969.900 Kč. Hlavní novinky aktualizované verze spočívají v několika klíčových změnách, které konstruktéři udělali pro vypilování některých detailů.

Nový Type-R má lepší brzdy, tužší zadní tlumiče a přímočařejší řízení. V základní výbavě S můžete počítat například s adaptivními tlumiči, adaptivním tempomatem či LED přední světlomety. Pokud ale budete chtít infotainment U Connect, od kterého je výbava S zproštěna, automatickou klimatizaci či zadní stěrač, budete si muset připlatit  30 tisíc  za výbavu Type R. 

Nový Type-R má lepší brzdy, tužší zadní tlumiče a přímočařejší řízení. V základní výbavě S můžete počítat například s adaptivními tlumiči, adaptivním tempomatem či LED přední světlomety. Pokud ale budete chtít infotainment U Connect, od kterého je výbava S zproštěna, automatickou klimatizaci či zadní stěrač, budete si muset připlatit 30 tisíc za výbavu Type R. 

Té pak jako nástavba slouží verze Sport Line za  1.049.900 Kč , která už má i asistenta pro vyparkování z místa, detekci slepého úhlu nebo dvouzónovou klimatizaci. Jejím hlavním úkolem je ale střízlivost. 

Té pak jako nástavba slouží verze Sport Line za 1.049.900 Kč, která už má i asistenta pro vyparkování z místa, detekci slepého úhlu nebo dvouzónovou klimatizaci. Jejím hlavním úkolem je ale střízlivost. 

Používání ostrého hatchbacku pro každý den zpříjemní menšími koly a dvoubarevné textilní čalounění vymění za jednoduché černé. Hlavním poznávacím znamením zvenku je pak vedle kol i střízlivější zadní křídlo.

Používání ostrého hatchbacku pro každý den zpříjemní menšími koly a dvoubarevné textilní čalounění vymění za jednoduché černé. Hlavním poznávacím znamením zvenku je pak vedle kol i střízlivější zadní křídlo.

Vrcholem nabídky je model Type-R GT, který vedle plné výbavy přidá i přední, boční a zadní lišty s červeným pruhem. Stojí 1.069.000 Kč a stejně jako u ostatních verzí se dle aktuálního ceníku může připlatit pouze za metalický lak, který vyjde na 13.900 Kč. Zdroj: Honda

Vrcholem nabídky je model Type-R GT, který vedle plné výbavy přidá i přední, boční a zadní lišty s červeným pruhem. Stojí 1.069.000 Kč a stejně jako u ostatních verzí se dle aktuálního ceníku může připlatit pouze za metalický lak, který vyjde na 13.900 Kč. | Zdroj: Honda

Výkon 235 kW (320 koní) zůstává a je u všech verzí stejný. K mání je pouze šestistupňový manuální převodovka, která posílá všechen výkon na přední kola. Ostrý Civic zvládne stovku za 5,7 až 5,8 sekundy, záleží na zvolené výbavě. Stejně tak i maximální rychlost se pohybuje od 270 do 272 km/h. Zdroj: Honda

Výkon 235 kW (320 koní) zůstává a je u všech verzí stejný. K mání je pouze šestistupňový manuální převodovka, která posílá všechen výkon na přední kola. Ostrý Civic zvládne stovku za 5,7 až 5,8 sekundy, záleží na zvolené výbavě. Stejně tak i maximální rychlost se pohybuje od 270 do 272 km/h. | Zdroj: Honda

K tomu si inženýři pohráli s jízdním komfortem. Sport Line má být pohodlnější díky menším 19palcovým kolům obutým do pneumatik Michelin Pilot Sports 4S s měkčími bočnicemi...

K tomu si inženýři pohráli s jízdním komfortem. Sport Line má být pohodlnější díky menším 19palcovým kolům obutým do pneumatik Michelin Pilot Sports 4S s měkčími bočnicemi...

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

...a na rozdíl od Limited Editon, zvuková izolace interiéru byla vylepšena v kufru a na pátých dveřích.

...a na rozdíl od Limited Editon, zvuková izolace interiéru byla vylepšena v kufru a na pátých dveřích.

...volant je čalouněn Alcantarou a sedačky jsou oděny do červené. Start prodeje v Evropě chystá Honda na léto, cenovky se dozvíme později.

...volant je čalouněn Alcantarou a sedačky jsou oděny do červené. Start prodeje v Evropě chystá Honda na léto, cenovky se dozvíme později.

Zadní sedačky pro určitou praktičnost hatchbacku však zůstávají. Oproti výbavě GT se nakonec ušetřilo 47 kg hmotnosti.

Zadní sedačky pro určitou praktičnost hatchbacku však zůstávají. Oproti výbavě GT se nakonec ušetřilo 47 kg hmotnosti.

Hlavní změny ale najdete v interiéru, kde v rámci snižování hmotnosti chybí klimatizace i celý infotainment systém. Dále Honda „vykuchala“ zvukovou izolaci ze střechy, víka kufru nebo palubní desky.

Hlavní změny ale najdete v interiéru, kde v rámci snižování hmotnosti chybí klimatizace i celý infotainment systém. Dále Honda „vykuchala“ zvukovou izolaci ze střechy, víka kufru nebo palubní desky.

Na již nabízené úrovni GT tak nyní staví nová verze Limited Edition, která bude pro trh Evropy vyrobena pouze v sérii 100 kusů. Honda ji popisuje jako nejextrémnější verzi současného CTR.

Na již nabízené úrovni GT tak nyní staví nová verze Limited Edition, která bude pro trh Evropy vyrobena pouze v sérii 100 kusů. Honda ji popisuje jako nejextrémnější verzi současného CTR.

Novinkami jsou lehká kovaná kola BBS o velikosti 20 palců, obutá do pneumatik Michelin Cup 2, dále bylo upraveno nastavení tlumičů a kalibrací prošlo i řízení.

Novinkami jsou lehká kovaná kola BBS o velikosti 20 palců, obutá do pneumatik Michelin Cup 2, dále bylo upraveno nastavení tlumičů a kalibrací prošlo i řízení.

Výkon přeplňovaného dvoulitru VTEC zůstal na 320 koních (235 kW). Nově se ale bude snažit CTR zaujmout širší publikum, neboť do nabídky přijíždí dvě nové varianty, respektive úrovně výbavy.

Výkon přeplňovaného dvoulitru VTEC zůstal na 320 koních (235 kW). Nově se ale bude snažit CTR zaujmout širší publikum, neboť do nabídky přijíždí dvě nové varianty, respektive úrovně výbavy.

Nový Type-R má lepší brzdy, tužší zadní tlumiče a přímočařejší řízení. V základní výbavě S můžete počítat například s adaptivními tlumiči, adaptivním tempomatem či LED přední světlomety. Pokud ale budete chtít infotainment U Connect, od kterého je výbava S zproštěna, automatickou klimatizaci či zadní stěrač, budete si muset připlatit  30 tisíc  za výbavu Type R. 
Té pak jako nástavba slouží verze Sport Line za  1.049.900 Kč , která už má i asistenta pro vyparkování z místa, detekci slepého úhlu nebo dvouzónovou klimatizaci. Jejím hlavním úkolem je ale střízlivost. 
Používání ostrého hatchbacku pro každý den zpříjemní menšími koly a dvoubarevné textilní čalounění vymění za jednoduché černé. Hlavním poznávacím znamením zvenku je pak vedle kol i střízlivější zadní křídlo.
Vrcholem nabídky je model Type-R GT, který vedle plné výbavy přidá i přední, boční a zadní lišty s červeným pruhem. Stojí 1.069.000 Kč a stejně jako u ostatních verzí se dle aktuálního ceníku může připlatit pouze za metalický lak, který vyjde na 13.900 Kč. Zdroj: Honda
17
Fotogalerie

Nová Honda Civic Type-R odhaluje české ceny. Základ se vejde pod milion, nemá ale rádio

Nová Honda Civic Type-R je k mání ve čtyřech úrovních výbavy. Ta základní nemá ani infotainment.

Omlazený ostrý hatchback Honda Civic Type-R odhalil své české ceny. Základní a velmi osekaná verze S stojí 969.900 Kč. Hlavní novinky aktualizované Hondy spočívají v několika klíčových změnách, které konstruktéři udělali pro vypilování detailů.

Type-R má lepší brzdy, tužší zadní tlumiče a přímočařejší řízení. V základní výbavě S můžete počítat například s adaptivními tlumiči, adaptivním tempomatem či diodovými světlomety. Pokud ale budete chtít infotainment Honda Connect, od kterého je výbava S zproštěna, automatickou klimatizaci či zadní stěrač, budete si muset připlatit 30 tisíc za výbavu Type R. 

Té pak jako nástavba slouží verze Sport Line za 1.049.900 Kč, která už má i asistenta pro vyparkování z místa, detekci slepého úhlu nebo dvouzónovou klimatizaci. Jejím hlavním úkolem je ale střízlivost. Používání ostrého hatchbacku pro každý den zpříjemní menšími koly obutými do pneumatik Michelin Pilot Sports 4S s měkčími bočnicemi. Dvoubarevné textilní čalounění pak vymění za jednoduché černé. Hlavním poznávacím znamením zvenku je pak vedle kol i střízlivější zadní křídlo.

Vrcholem nabídky je varianta Type-R GT, která vedle plné výbavy přidá i přední, boční a zadní lišty s červeným pruhem. Stojí 1.069.000 Kč a stejně jako u ostatních verzí se dle aktuálního ceníku může připlatit pouze za metalický lak, který vyjde na 13.900 Kč.

Výkon 235 kW (320 koní) zůstává a je u všech verzí stejný. K mání je jen šestistupňová manuální převodovka a hnaná jsou samozřejmě pouze přední kola. Ostrý civic zvládne stovku za 5,7 až 5,8 sekundy, záleží na zvolené výbavě. Stejně tak i maximální rychlost se pohybuje od 270 do 272 km/h.

Honda Civic Type-R: Technické údaje a ceny
Zdvihový objem [cm3] 1996
Výkon [kW/ot.min] 235/6500
Točivý moment [kW/ot.min] 400/2500-4500
Zrychlení [s] 5,7-5,8*
Maximální rychlost [km/h] 270-272*
Provozní Hmotnost [kg] 1433-1491*
Komb. Spotřeba [l/100 km] 7,6-7,7*
Cena S 969.900
Cena Type-R 999.900
Cena Type-R Sport Line 1.049.900
Cena Type-R GT 1.069.900
*v závisloti na zvolené výbavě

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Doporučujeme

Články odjinud