Úkol škodovky rozšířit působení koncernu VW na území Indie pokračuje. Tamní zastoupení Škody a Volkswagenu bude přitom nyní řídit jednotné vedení.
Již v červnu letošního roku bylo koncernem VW oznámeno, Škoda Auto přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu VW na indickém trhu s cílem posílení jeho pozice a vývoje nových dostupných vozů. Projekt označený jako INDIA 2.0 je v plném proudu a nyní za ním bude stát i nově upravené vedení, které spolupráci mezi místními zastoupeními VW a Škody ještě zefektivní.
S prodejem na indickém trhu má Škoda již letité zkušenosti, nový projekt má ovšem dopad české značky a koncernu VW ještě navýšit. Nová auta budou vycházet z upravené platformy MQB-A0-IN, určené výhradně pro Indii. Na jejím základě vyrostou vozy s pohonem předních kol, které již budou splňovat tamní přísnější požadavky na techniku plánované od roku 2020.
„Indie je pro nás důležitým a atraktivním růstovým trhem. Náš cíl je jasný: do roku 2025 chceme v tomto vysoce konkurenčním prostředí dosáhnout společného tržního podílu značek Volkswagen a Škoda ve výši 5 %. Na bázi platformy MQB-A0-IN budeme od roku 2020 nabízet ty správné modely, abychom využili potenciál indického trhu,“ uvedl Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto.
Gurpratap Boparai, který je nyní vedoucím indického zastoupení Škody a rovněž vedoucím projektu INDIA 2.0, se tak nyní stává i výkonným ředitelem místního zastoupení Volkswagenu. V seznamu cílů nakonec zmiňuje i zvýšení zaměstnanosti, vytvořením nových pracovních míst.
Subkompaktní platformu MQB-A0 IN zatím Škoda teprve vyvíjí, už nyní ale víme, jakým typem vozu zde chce v roce 2020 zahájit modelovou ofenzivu. Nikoho asi nepřekvapí, že první indickou novinkou bude vůz z kategorie kompaktních SUV. Do projektu má nakonec koncern investovat celou miliardu euro.