Kapitoly článku:
Toyota Auris má po faceliftu, který přinesl výrazně přepracovaný design, vylepšený interiér, upravený podvozek, přeplňovanou benzinovou dvanáctistovku, nový diesel a další asistenční systémy (třeba čtení značek). Do prodeje na českém trhu se japonská novinka dostane ještě tento týden.
Toyota podrobně představila upravený Auris. Už na první pohled poznáte, že se odehrálo docela hodně změn. Auto má kompletně přepracovanou přední i zadní část a například díky novým nárazníkům se také zvětšovaly převisy karoserie. Jiná jsou přirozeně také litá kola (16 a 17 palců) a moderní vzhled podpoří třeba diodová světla. V nabídce najdeme taktéž dvě nové barvy karoserie (Dark Blue Mica a Blue Metallic).
Toyota Auris dostala novou přední a zadní část. Jiné nárazníky zvětšily převisy karoserie.
V interiéru se zapracovalo na úrovni vnímané kvality. Nové materiály doplňuje jiný přístrojový štít, na kterém je 4,2" velký barevný displej palubního počítače. Další dotykový displej pak najdeme na středovém panelu. Tentokrát má velikost sedm palců. Toyota změnila i řadu detailů typu madel ve dveřích nebo zpracování výdechů ventilace.
Úpravy zasáhly i nabídku motorizací. Tam se nově objevuje přeplňovaný benzinový motor 1.2T využívající systém přímého vstřiku paliva a variabilního časování ventilů. Jeho parametry jsou 116 koní (85 kW) a 185 Nm dostupných od 1500 do 4000 ot./min. V kombinaci se šestistupňovým manuálem zvládne Auris stovku za 10,1 s a maximálně se rozjede na 200 km/h. V kombinovaném provozu si vůz řekne podle tabulek o 4,7 l/100 km.
Změny se týkají také verze kombi. Tím nejdůležitějším jsou ale nové motory. Benzinová část obsahuje nově agregát 1.2T, na místo naftového dvoulitru příchází menší šestnáctistovka.
Druhou významnou novinkou je příchod dieselového agregát 1.6 D-4D, který nahrazuje naftový dvoulitr. V tomto případě se bavíme o výkonu 82 kW (112 k), vrcholu točivého momentu 270 Nm, zrychlení z nuly na stovku za 10,5 s a maximálce 190 km/h. Spotřeba se má pohybovat kolem čtyř litrů.
Zájemci o ještě úspornější jízdu mohou zvolit naftovou čtrnáctistovku, která také doznala řady změn samozřejmě s cílem splnit normy Euro 6. V nabídce nemůže chybět ani hybrid. I zde se prováděly úpravy, takže se Toyota chlubí průměrnou spotřebou pouze 3,5 l/100 km.
Toyota Auris dostala rovněž přepracovaný podvozek a posilovač řízení, který by měl nově poskytovat lepší zpětnou vazbu. Stejně tak se vylepšovalo odhlučnění. A abychom měli výčet novinek kompletní, nemůžeme vynechat ani zmínku o přednárazovém systému (do 30 km/h auto samo zastaví), sledování jízdních pruhů, automatických dálkových světlech nebo systému čtení značek.
Pokud si chcete upravený Auris důkladně prohlédnout, pokračujte na další kapitolu, kde najdete galerii čítající více než 120 fotek.