Kromě toho, že je čtvrtá generace Sorenta prvním modelem značky, který stojí na nově uvedené platformě, stejně tak SUV poprvé využije hybridního ústrojí.

Kromě toho, že je čtvrtá generace Sorenta prvním modelem značky, který stojí na nově uvedené platformě, stejně tak SUV poprvé využije hybridního ústrojí.

V Evropě tak bude hned ze startu prodeje nabízena hybridní motorizace Smartstream kombinující přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh.

V Evropě tak bude hned ze startu prodeje nabízena hybridní motorizace Smartstream kombinující přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh.

Systémový výkon full-hybridního Sorenta čítá 230 koní (169 kW) a 350 N.m točivého momentu.

Systémový výkon full-hybridního Sorenta čítá 230 koní (169 kW) a 350 N.m točivého momentu.

Na motoru Kia uvádí i dříve probíranou technologii  plynule proměnné periody ventilů  (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). Převodovka je šestistupňová automatická.

Na motoru Kia uvádí i dříve probíranou technologii plynule proměnné periody ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). Převodovka je šestistupňová automatická.

Ani druhá v Evropě nabízená motorizace se pak elektrifikaci nevyhne. Nový 2,2litrový naftový čtyřválec s turbem totiž spoléhá na mild-hybridní 48V síť pro ještě úspornější chod.

Ani druhá v Evropě nabízená motorizace se pak elektrifikaci nevyhne. Nový 2,2litrový naftový čtyřválec s turbem totiž spoléhá na mild-hybridní 48V síť pro ještě úspornější chod.

Diesel je spojený s osmistupňovým automatem a produkuje 202 koní (149 kW) a 440 N.m točivého momentu.

Diesel je spojený s osmistupňovým automatem a produkuje 202 koní (149 kW) a 440 N.m točivého momentu.

Tato motorizace vstoupí do prodeje s koncem roku 2020, přičemž nabídku doplní i zatím blíže nespecifikovaný plug-in hybrid.

Tato motorizace vstoupí do prodeje s koncem roku 2020, přičemž nabídku doplní i zatím blíže nespecifikovaný plug-in hybrid.

Kia uvádí, že pohon všech kol bude volitelný a terénní schopnosti Sorenta jsou dále vylepšeny díky samostatnému jízdnímu režimu Terrain Mode...

Kia uvádí, že pohon všech kol bude volitelný a terénní schopnosti Sorenta jsou dále vylepšeny díky samostatnému jízdnímu režimu Terrain Mode...

...který upraví chování systému pro jízdu v blátě, na sněhu nebo v písku. Jízdní režimy budou snadno volitelné otočným voličem na středovém panelu.

...který upraví chování systému pro jízdu v blátě, na sněhu nebo v písku. Jízdní režimy budou snadno volitelné otočným voličem na středovém panelu.

Do interiéru Sorenta jsme už  také mohli nahlédnout . Vrcholem výbavy bude nicméně 10,25palcový infotainment a 12,3palcový digitální přístrojový štít.

Do interiéru Sorenta jsme už také mohli nahlédnout. Vrcholem výbavy bude nicméně 10,25palcový infotainment a 12,3palcový digitální přístrojový štít.

Integrace rozhraní Apple CarPlay a Android Auto je dnes samozřejmostí, propojení vozu a ovládání některých funkcí na dálku přes aplikaci v mobilu také.

Integrace rozhraní Apple CarPlay a Android Auto je dnes samozřejmostí, propojení vozu a ovládání některých funkcí na dálku přes aplikaci v mobilu také.

K infotainmentu se mohou přes Bluetooth připojit dvě zařízení zároveň, nabíjecí porty jsou k dispozici pro každou ze tří řad sedadel, nechybí ambientní osvětlení interiéru, volitelný head-up displej nebo prostorový audiosystém Bose s 12 reproduktory.

K infotainmentu se mohou přes Bluetooth připojit dvě zařízení zároveň, nabíjecí porty jsou k dispozici pro každou ze tří řad sedadel, nechybí ambientní osvětlení interiéru, volitelný head-up displej nebo prostorový audiosystém Bose s 12 reproduktory.

A nakonec, ani Sorentu nemohla Kia odpustit celou armádu asistenčních a bezpečnostních systémů. Tak třeba sledování překážek před vozem, za vozem a blížících se vozů v křižovatce s funkcí krizového brzdění...  Více v článku...

A nakonec, ani Sorentu nemohla Kia odpustit celou armádu asistenčních a bezpečnostních systémů. Tak třeba sledování překážek před vozem, za vozem a blížících se vozů v křižovatce s funkcí krizového brzdění... Více v článku...

109
Fotogalerie

Nová Kia Sorento má první ceny. Výbavu má skvělou, pod milion se ale nedostane

Ještě než se dočkáme oficiálních českých cen nové generace Sorenta, podívali jsme se na cenovky u sousedů na Slovensku.

Nedávno nám Kia ukázala fotky z produkce nové generace Sorenta pro Evropu a teď už se velké SUV pomalu dostává na jednotlivé trhy. Na ceny českého zastoupení si ještě chvilku počkáme, na Slovensku už nicméně tamní zastoupení zveřejňuje ceník dostupných motorizací a výbav.

S uvedením do prodeje na Slovensku jsou zatím dostupné dvě motorizace, každá s volbou mezi třemi stupni výbav Silver, Gold a Platinum. Jak už víme, Kia sází u nového Sorenta na elektrifikaci, přičemž i výchozí naftový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 202 koní (148 kW) je mild-hybridní jednotkou. Výhradně ve spojení s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol začíná dieselové Sorento s výbavou Silver na částce 42.990 eur (asi 1,12 milionu Kč).

Silnější volbou pak bude full-hybridní Sorento s benzinovým motorem 1.6 T-GDI s jedním elektromotorem, malou baterií o kapacitě 1,49 kWh a systémovým výkonem 230 koní (169 kW). Pohon všech kol je i zde standardem, zatímco automatická převodovka je šestistupňová. V nejnižší výbavě Silver začíná hybridní Sorento na částce 43.990 eur (asi 1,15 milionu Kč).

V základu je SUV slušně vybaveno. Čekejte 7 airbagů, hromadu asistentů (udržování jízdy v pruhu či kolonách, adaptivní Stop&Go tempomat, rozpoznávání značek, asistent pro jízdu s přívěsem a další), kůží čalouněný volant, digitální přístrojový štít, 10,25palcový infotainment s navigací, Apple CarPlay/Android Auto, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel a volantu, dešťový a světelný senzor, samostmívací zpětné zrcátko, vyhřívání vnějších zrcátek, bezklíčový přístup, full-LED přední světlomety, přední a zadní parkovací senzory (kamera s asistentem vzadu) nebo 17palcová (hybrid) či 18palcová kola (diesel).

Vyšší výbava Gold pak přihazuje od 45.990 eur (diesel, asi 1,2 milionu Kč) dále kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívání zadních sedaček, ambientní osvětlení, bezdrátové dobíjení telefonu, elektrické ovládání dveří zavazadlové prostoru, zatmavená okna a 18palcová (hybrid) či 19palcová kola (diesel).

Vrchol Platinum od 49.990 eur (diesel, asi 1,3 milionu Kč) přidá nakonec i čalounění kůží Nappa, odvětrávání předních sedaček, prémiový audiosystém Bose s 12reproduktory, head-up displej, inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním (jen diesel), 360stupňový kamerový systém, chytré zobrazování mrtvého úhlu na přístrojovém displeji, automatické udržování světlé výšky nebo 20palcová kola (jen diesel).

Z příplatků lze nakonec zmínit především možnost sedmimístné konfigurace interiéru, která je za 1000 eur (asi 26.100 Kč) dostupná pro všechny úrovně výbavy.

Kia Sorento – technická data a slovenské ceny
Motorizace 2.2 CRDi (Diesel) 1.6 T-GDI (Hybrid)
Zdvihový objem [cm3] 2151 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 148/3800 169
Točivý moment [N.m/min]  440/1750-2750 350
Převodovka 8A 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 zatím neuvedeno
Max. rychlost [km/h] 202 193
Spotřeba [l/100 km] 6,5-6,8 6,8-7,5
Pohotovostní hmotnost [kg]  1777-1906
(1819-1954)
1806-1957
(1847-2006)
Cena Silver [€] 42.990 43.990
Cena Gold [€] 45.990 46.990
Cena Platinum [€] 49.990 50.990
V závorkách uvedena rozmezí pohotovostní hmotnosti pro sedmimístnou verzi. 

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud