21
Fotogalerie

BMW 328i GT: připravujeme test mnichovského gran turisma

Jako jedna z prvních redakcí u nás jsme ke klasickému testu převzali horkou novinku z dílen BMW: vůz řady 3 s karoserií Gran Turismo.

Model BMW 3 GT jsme vám představili již v únoru, ovšem na svoji oficiální premiéru si tento vůz počkal až do března na autosalon v Ženevě. Vůz tohoto typu se v rámci řady BMW 3 dosud neobjevil a kráčí ve šlépějích většího BMW 5 GT z roku 2009. Ten byl veřejností přijat se značnými rozpaky, ale nové 3 GT dopadlo o něco lépe. Nikoli o mnoho, ale přeci jen lépe.

P1160733.JPGP1160736.JPGP1160756.JPG
Zkoušíme BMW 328i GT

Vůz na trhu doplňuje stávající verze BMW 3 sedan a kombi BMW 3 Touring a jde opět o jakýsi koktejl namíchaný nejen z rysů sedanu a kombi, ale také hatchbacku či SUV. A jaké jsou tedy naše první dojmy z tohoto auta? Vůz je to pochopitelně dobrý, to ale od auta s cenou 1,5 mil. Kč jaksi očekáváme, ovšem pokud hledáte nějakou moderní interpretaci ducha BMW, budete asi zklamáni.

K testu jsme převzali verzi se slibně znějícím názvem BMW 328i GT. Na šestiválec ale zapomeňte, o pohon se nyní stará zážehový řadový čtyřválec s přeplňováním dmychadlem typu twin-scroll a objemem 2,0 l. Jeho zvuk ve volnoběhu fanouška nenadchne, ovšem ve vysokých otáčkách, do nichž se mimochodem dere velmi ochotně, se mění ve vzteklou ještěrku.

P1160739.JPGP1160759.JPGP1160831.JPG
P1160741.JPGP1160762.JPGP1160763.JPG
Péče o detaily i aerodynamiku je patrná

Dosahuje úctyhodného výkonu 245 koní, nebo 180 kW chcete-li, a navazuje na něj osmistupňová automatická převodovka s klasickým měničem. Motor si s převodovkou velmi dobře rozumí a pokyny řidiče následuje s překvapivou poslušností. Při klidné jízdě točí jen těsně přes 1 000 ot./min., ale zvláště v režimech Sport a Sport+ velmi rychle reaguje na potřebu bleskové akcelerace.

Příplatková regulace charakteristiky tlumení vůz v případě nutnosti mírně přitvrdí, ovšem funguje rovněž jako multiplikátor klapání závěsů předních kol při přejezdu nerovností. Také toto BMW je totiž stavěno na dobré cesty, jinak má tendenci poskakovat a obtěžovat posádku hlukem od kol.

P1160791.JPGP1160784.JPGP1160798.JPGP1160795.JPGP1160811.JPGP1160818.JPG
Místa je zde ve všech ohledech dostatek

BMW 328i GT je stavěno skutečně hlavně jako polykač kilometrů na dálkových jízdách po kvalitních silnicích, na nichž posádku hýčká komfortem a v parametrech automobilů značky BMW i velkorysou nabídkou vnitřního prostoru (a to i na zadních sedadlech). Jízdní vlastnosti nám zatím připadají jako velmi jisté a v zatáčkách neutrální. Dynamické vlastnosti a spotřebu teprve měřit budeme, ale již teď lze říci, že 328i GT je opravdu rychlé auto.

Na dálnici jsme na horní hranici povolené rychlosti zatím zaznamenali průměrnou spotřebu 7,7 l/100 km. Pokud si chcete hrát, musíte počítat s vyšší stavbou karoserie a hmotností nemalých 1 670 kg, ale také se spotřebou rapidně letící přes 10 l/100 km. Interiér vozu BMW 328i GT je dotažen do detailu, působí solidním dojmem a rozsahem výbavy ani ergonomií rozmístění ovládacích prvků nijak nevybočuje ze standardů jiných současných modelů značky BMW.

P1160748.JPGP1160857.JPGP1160766.JPGP1160769.JPGP1160772.JPGP1160775.JPG
Zavazadlový prostor rozhodně nezklame

Kromě měření dynamických vlastností auta na snímcích (najeto má zatím jen nějakých 2 800 km) nás čeká také delší cesta na samotný východ Slovenska (vloni jsme ji jeli s BMW 125d). A právě tam se ukáže, jaké toto „gran turismo“ bude v podmínkách, pro něž bylo stvořeno…

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud