Testovací středisko poblíž italského městečka Nardò postavil původně v roce 1975 Fiat, v dnešní době jej však od roku 2012 vlastní Porsche. Zdroj: Porsche

Testovací středisko poblíž italského městečka Nardò postavil původně v roce 1975 Fiat, v dnešní době jej však od roku 2012 vlastní Porsche. | Zdroj: Porsche

To se přitom na konci roku 2018 rozhodlo středisko včetně 12,6 dlouhého klopeného okruhu renovovat a speciální místo pro testování nejnovějších Porsche tak nyní zažívá další etapu své existence. Zdroj: wikipedia.org

To se přitom na konci roku 2018 rozhodlo středisko včetně 12,6 dlouhého klopeného okruhu renovovat a speciální místo pro testování nejnovějších Porsche tak nyní zažívá další etapu své existence. | Zdroj: wikipedia.org

Modernizace okruhu, který je okem viditelný i z vesmírné stanice ISS, tedy probíhala sedm měsíců a Porsche do projektu investovalo tučných 35 milionů euro, v přepočtu asi 896 milionů korun. Zdroj: Porsche

Modernizace okruhu, který je okem viditelný i z vesmírné stanice ISS, tedy probíhala sedm měsíců a Porsche do projektu investovalo tučných 35 milionů euro, v přepočtu asi 896 milionů korun. | Zdroj: Porsche

Celá klopená trať dostala nový povrch a rovněž nová svodidla, přičemž obnoven byl stav i dalších testovacích oblastí obřího střediska na ploše 700 hektarů. Zdroj: Porsche

Celá klopená trať dostala nový povrch a rovněž nová svodidla, přičemž obnoven byl stav i dalších testovacích oblastí obřího střediska na ploše 700 hektarů. | Zdroj: Porsche

Kromě vysokorychlostních testů, pro které je Nardò asi nejznámější, se budou totiž na trati zkoušet i nejnovější poznatky z oblasti rychlonabíjení elektromobilů, bezpečnostních asistentů nebo technologií autonomního řízení.  Zdroj: Porsche

Kromě vysokorychlostních testů, pro které je Nardò asi nejznámější, se budou totiž na trati zkoušet i nejnovější poznatky z oblasti rychlonabíjení elektromobilů, bezpečnostních asistentů nebo technologií autonomního řízení.  | Zdroj: Porsche

Nardò Technical Center přitom Porsche stále nabízí k využití i dalším automobilkám a společnostem. Zdroj: Porsche

Nardò Technical Center přitom Porsche stále nabízí k využití i dalším automobilkám a společnostem. | Zdroj: Porsche

To se přitom na konci roku 2018 rozhodlo středisko včetně 12,6 dlouhého klopeného okruhu renovovat a speciální místo pro testování nejnovějších Porsche tak nyní zažívá další etapu své existence. Zdroj: wikipedia.org
Modernizace okruhu, který je okem viditelný i z vesmírné stanice ISS, tedy probíhala sedm měsíců a Porsche do projektu investovalo tučných 35 milionů euro, v přepočtu asi 896 milionů korun. Zdroj: Porsche
Celá klopená trať dostala nový povrch a rovněž nová svodidla, přičemž obnoven byl stav i dalších testovacích oblastí obřího střediska na ploše 700 hektarů. Zdroj: Porsche
Kromě vysokorychlostních testů, pro které je Nardò asi nejznámější, se budou totiž na trati zkoušet i nejnovější poznatky z oblasti rychlonabíjení elektromobilů, bezpečnostních asistentů nebo technologií autonomního řízení.  Zdroj: Porsche
6
Fotogalerie

Porsche vrazilo skoro miliardu do nejrychlejšího okruhu světa. Má pomoci elektromobilům

Do testovacího střediska Nardò investovalo Porsche tučnou částku a nyní slavný okruh otevírá v nové formě.

Testovací středisko poblíž italského městečka Nardò postavil původně v roce 1975 Fiat, v dnešní době jej však od roku 2012 vlastní Porsche. To se přitom na konci roku 2018 rozhodlo středisko včetně 12,6 dlouhého klopeného okruhu renovovat a speciální místo pro testování nejnovějších Porsche tak nyní zažívá další etapu své existence.

Modernizace okruhu, který je okem viditelný i z vesmírné stanice ISS, tedy probíhala sedm měsíců a Porsche do projektu investovalo tučných 35 milionů euro, v přepočtu asi 896 milionů korun. Celá klopená trať dostala nový povrch a rovněž nová svodidla, přičemž obnoven byl stav i dalších testovacích oblastí obřího střediska na ploše 700 hektarů.

Kromě vysokorychlostních testů, pro které je Nardò asi nejznámější, se budou totiž na trati zkoušet i nejnovější poznatky z oblasti rychlonabíjení elektromobilů, bezpečnostních asistentů nebo technologií autonomního řízení. Nardò Technical Center přitom Porsche stále nabízí k využití i dalším automobilkám a společnostem.

„Toto středisko bylo vždy výjimečným místem a nyní bude více než kdy dříve pilířem vývojové strategie značky Porsche a testovacích procesů automobilového průmyslu jako celku,“ uvedl Malte Radmann, předseda představenstva Nardò Technical Center a vedoucí ředitel Porsche Engineering.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud