Dnes nám může připadat, že se díky dostupnosti elektrifikace objeví každý den nějaká nová automobilka, která slibuje supersport s astronomickými výkony. Zdroj: Wheelsage

Dnes nám může připadat, že se díky dostupnosti elektrifikace objeví každý den nějaká nová automobilka, která slibuje supersport s astronomickými výkony. | Zdroj: Wheelsage

Vznikají startupy, pracují na nich studenti ve školách, nebo to mohou být splněné sny vášnivých garážníků. Pravá populační exploze supersportů ale proběhla už mnohem dříve, v osmdesátkách. Zdroj: Wheelsage

Vznikají startupy, pracují na nich studenti ve školách, nebo to mohou být splněné sny vášnivých garážníků. Pravá populační exploze supersportů ale proběhla už mnohem dříve, v osmdesátkách. | Zdroj: Wheelsage

O spoustě z těchto aut se ale moc nevědělo, nebo upadly v zapomnění. Že ne? Tak schválně, jestli si někdo z vás pamatuje tohle auto, jmenuje se Kodiak F1.  Zdroj: Wheelsage

O spoustě z těchto aut se ale moc nevědělo, nebo upadly v zapomnění. Že ne? Tak schválně, jestli si někdo z vás pamatuje tohle auto, jmenuje se Kodiak F1.  | Zdroj: Wheelsage

Vývoj a výrobu vozu zaštítila stuttgartská společnost Speed and Sport, která se mimo jiné zabývala výrobou střech pro kabriolety. Zdroj: Wheelsage

Vývoj a výrobu vozu zaštítila stuttgartská společnost Speed and Sport, která se mimo jiné zabývala výrobou střech pro kabriolety. | Zdroj: Wheelsage

Vedení projektu si vzal na starosti ambiciózní Srb Mladen Mitrović, který si chtěl splnit sen o postavení superauta. Základem bylo trubkové šasi, ke kterému byla epoxidovým lepidlem připevněná karoserie z kevlaru a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Zdroj: Wheelsage

Vedení projektu si vzal na starosti ambiciózní Srb Mladen Mitrović, který si chtěl splnit sen o postavení superauta. Základem bylo trubkové šasi, ke kterému byla epoxidovým lepidlem připevněná karoserie z kevlaru a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. | Zdroj: Wheelsage

Vůz byl vybavený tlumiči Koni, brzdami Brembo a pneumatikami Pirelli P7. Našlápnuto měl dobře. Zdroj: Wheelsage

Vůz byl vybavený tlumiči Koni, brzdami Brembo a pneumatikami Pirelli P7. Našlápnuto měl dobře. | Zdroj: Wheelsage

K mání měl být vyladěný osmiválec od AMG, ale zákazníci si mohli zvolit i běžný osmiválec od značky Mercedes-Benz. K mání byl i klasický osmiválec Chevrolet 350 se čtyřmi karburátory, nebo vstřikováním Bosch. Zdroj: Wheelsage

K mání měl být vyladěný osmiválec od AMG, ale zákazníci si mohli zvolit i běžný osmiválec od značky Mercedes-Benz. K mání byl i klasický osmiválec Chevrolet 350 se čtyřmi karburátory, nebo vstřikováním Bosch. | Zdroj: Wheelsage

Od AMG by dával výkon 380 koní a od Chevroletu 320 až 340 koní. Ve všech případech měl být motor spojený s pětistupňovou převodovkou ZF. Zdroj: Wheelsage

Od AMG by dával výkon 380 koní a od Chevroletu 320 až 340 koní. Ve všech případech měl být motor spojený s pětistupňovou převodovkou ZF. | Zdroj: Wheelsage

Auto mělo být i přes plánovanou aplikaci masivních motorů lehké, většinou okolo 1,3 tuny. Ačkoliv zvenku vypadalo jako děsivý supersport, uvnitř nabídlo velkou porci luxusu. Zdroj: Wheelsage

Auto mělo být i přes plánovanou aplikaci masivních motorů lehké, většinou okolo 1,3 tuny. Ačkoliv zvenku vypadalo jako děsivý supersport, uvnitř nabídlo velkou porci luxusu. | Zdroj: Wheelsage

Ostatně není tajemstvím, že inspirací pro vůz byl koncept Mercedes-Benz C111, takže Kodiak má nejen dveře typu Gullwing, ale také spoustu dílů od Mercedesu. Zdroj: Wheelsage

Ostatně není tajemstvím, že inspirací pro vůz byl koncept Mercedes-Benz C111, takže Kodiak má nejen dveře typu Gullwing, ale také spoustu dílů od Mercedesu. | Zdroj: Wheelsage

Ve výbavě nechyběla klimatizace, prémiový audiosystém s 22 reproduktory, kožená sedadla a italský volant MOMO. Zdroj: Wheelsage

Ve výbavě nechyběla klimatizace, prémiový audiosystém s 22 reproduktory, kožená sedadla a italský volant MOMO. | Zdroj: Wheelsage

Auto se představilo na frankfurtském autosalonu v roce 1983 a nabízelo se za 48.000 dolarů, nicméně jeho cena se časem vyšplhala na více než dvojnásobek. Zdroj: Wheelsage

Auto se představilo na frankfurtském autosalonu v roce 1983 a nabízelo se za 48.000 dolarů, nicméně jeho cena se časem vyšplhala na více než dvojnásobek. | Zdroj: Wheelsage

To byl ostatně jeden z důvodů, proč se na trhu neuchytil. Projekt byl ukončen v roce 1989 a podle všeho vznikl jen jediný kus.  Zdroj: Wheelsage

To byl ostatně jeden z důvodů, proč se na trhu neuchytil. Projekt byl ukončen v roce 1989 a podle všeho vznikl jen jediný kus.  | Zdroj: Wheelsage

Zájemci o supersporty si totiž koupili spíše Porsche 959 či Ferrari F40, zatímco tohle byl spíše muslce car s chic karoserií. No a od toho tu přece vždy bylo De Tomaso Pantera. Zdroj: Wheelsage

Zájemci o supersporty si totiž koupili spíše Porsche 959 či Ferrari F40, zatímco tohle byl spíše muslce car s chic karoserií. No a od toho tu přece vždy bylo De Tomaso Pantera. | Zdroj: Wheelsage

 Zdroj: Wheelsage

| Zdroj: Wheelsage

 Zdroj: Wheelsage

| Zdroj: Wheelsage

Vznikají startupy, pracují na nich studenti ve školách, nebo to mohou být splněné sny vášnivých garážníků. Pravá populační exploze supersportů ale proběhla už mnohem dříve, v osmdesátkách. Zdroj: Wheelsage
O spoustě z těchto aut se ale moc nevědělo, nebo upadly v zapomnění. Že ne? Tak schválně, jestli si někdo z vás pamatuje tohle auto, jmenuje se Kodiak F1.  Zdroj: Wheelsage
Vývoj a výrobu vozu zaštítila stuttgartská společnost Speed and Sport, která se mimo jiné zabývala výrobou střech pro kabriolety. Zdroj: Wheelsage
Vedení projektu si vzal na starosti ambiciózní Srb Mladen Mitrović, který si chtěl splnit sen o postavení superauta. Základem bylo trubkové šasi, ke kterému byla epoxidovým lepidlem připevněná karoserie z kevlaru a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Zdroj: Wheelsage
16
Fotogalerie

Tohle je Kodiak F1, německý supersport, který pohořel. Našlápnuto měl ale dobře

Mohli jste si vybrat mezi motorem AMG a osmiválcem Chevrolet. Nakonec to podle všeho udělal jen jeden člověk.

Dnes nám může připadat, že se díky dostupnosti elektrifikace objeví každý den nějaká nová automobilka, která slibuje supersport s astronomickými výkony. Vznikají startupy, pracují na nich studenti ve školách, nebo to mohou být splněné sny vášnivých garážníků. Pravá populační exploze supersportů ale proběhla už v osmdesátkách. O spoustě z těchto aut se ale moc nevědělo, nebo upadly v zapomnění. Že ne? Tak schválně, jestli si někdo z vás pamatuje Kodiak F1.

Vývoj a výrobu vozu zaštítila stuttgartská společnost Speed and Sport, která se mimo jiné zabývala výrobou střech pro kabriolety. Vedení projektu měl na starosti ambiciózní Srb Mladen Mitrović, který si chtěl splnit sen o stavbě superauta. Základem bylo trubkové šasi, ke kterému byla epoxidovým lepidlem připevněna karoserie z kevlaru a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vůz byl vybavený tlumiči Koni, brzdami Brembo a pneumatikami Pirelli P7. Našlápnuto měl dobře.

K mání měl být vyladěný osmiválec AMG, ale zákazníci mohli zvolit i běžný osmiválec od značky Mercedes-Benz. Nechyběl ale ani klasický osmiválec Chevrolet 350 se čtyřmi karburátory, nebo vstřikováním Bosch. Motor od AMG by dával výkon 380 koní, od Chevroletu 320 až 340 koní. Ve všech případech měl být motor spojen s pětistupňovou převodovkou ZF.

Auto mělo být i přes plánovanou aplikaci masivních motorů lehké, většinou okolo 1,3 tuny. Ačkoliv zvenku vypadalo jako děsivý supersport, uvnitř nabídlo velkou porci luxusu. Ostatně není tajemstvím, že inspirací pro vůz byl koncept Mercedes-Benz C111, proto kodiak dostal nejen dveře typu Gullwing, ale také spoustu dílů od Mercedesu.

Ve výbavě nechyběla klimatizace, prémiový audiosystém s 22 reproduktory, kožená sedadla či italský volant MOMO. Auto se představilo na frankfurtském autosalonu v roce 1983 a nabízelo se za 48.000 dolarů, nicméně jeho cena se časem vyšplhala na více než dvojnásobek.

To byl ostatně jeden z důvodů, proč se na trhu neuchytil. Projekt byl ukončen v roce 1989 a podle všeho vznikl jen jediný kus. Zájemci o supersporty si totiž koupili spíše Porsche 959 či Ferrari F40, zatímco tohle byl spíše muslce car s chic karoserií. No a od toho tu přece vždy bylo De Tomaso Pantera.

Doporučujeme

Články odjinud