Ford Mustang z roku 1956 dostal autonomní řízení za účelem zdolání trati v Goodwoodu. Dojem moc nezanechal.
Autonomní řízení je hned vedle elektromobility tématem vysoce aktuálním, a určitou skupinou motoristů také vysoce odmítaným. Po všech těch úspěšných pokusech tady máme pro vysmívače a skeptiky těchto technologií vodu na mlýn.
Elektronický gigant Siemens ve společnosti s univerzitou Cranfield v Anglii si na Festival rychlosti v Goodwoodu připravili velmi speciální Mustang. Už jsme vám jej představovali. Nebýt polepů, ani byste jej od standardního krásného veterána nerozeznali. Příliš dobrý dojem ale na této akci nezanechal.
Siemens projekt už před začátkem označoval jako "překlenutí propasti mezi dědictvím automobilového průmyslu a pohledem do budoucnosti autonomních systémů v dopravě i výrobě". Proto také zcela nepředělali techniku Mustangu, ale stávající díly přizpůsobili a vyladili k preciznosti, která je k autonomnímu řízení zapotřebí. Tedy pokusili se.
Aby Mustang vůbec zvládl projet takřka dvoukilometrový úsek v Goodwoodu, musela být trať dopředu naskenována do 3D podoby, podle níž se bude systém vozu řídit. V přiloženém videu se koukněte na výsledek. Ještě, že Mustanga na trať nepustili samotného, pár korekcí řidiče totiž bylo potřeba...