Distributor elektřiny ČEZ od 1. března změnil podmínky používání nabíjecích stanic pro elektromobily. Dosud stačilo platit si měsíční paušál, který činil 450 Kč bez DPH měsíčně, nebo 2700 Kč bez DPH ročně, a nabíjet do bezvědomí od rána do večera. Existovala ještě druhá cesta, pro lidi bez příslušného čipu. V takovém případě platil zákazník za daný odběr (1,5 Kč/min u AC stanice a 7,5 Kč/min u DC stanice). Foto: Petr Homolka

Distributor elektřiny ČEZ od 1. března změnil podmínky používání nabíjecích stanic pro elektromobily. Dosud stačilo platit si měsíční paušál, který činil 450 Kč bez DPH měsíčně, nebo 2700 Kč bez DPH ročně, a nabíjet do bezvědomí od rána do večera. Existovala ještě druhá cesta, pro lidi bez příslušného čipu. V takovém případě platil zákazník za daný odběr (1,5 Kč/min u AC stanice a 7,5 Kč/min u DC stanice). | Foto: Petr Homolka

Existovala ještě druhá cesta, pro lidi bez příslušného čipu. V takovém případě platil zákazník za daný odběr (1,5 Kč/min u AC stanice a 7,5 Kč/min u DC stanice).

Existovala ještě druhá cesta, pro lidi bez příslušného čipu. V takovém případě platil zákazník za daný odběr (1,5 Kč/min u AC stanice a 7,5 Kč/min u DC stanice).

Nové podmínky přinášejí pětici nových tarifů, které jsou na míru ušité určitým skupinám řidičů. Paušální poplatky nyní pokrývají určitý měsíční odběr elektřiny, po jehož vyčerpání platí zákazník za každou odebranou kWh. 

Nové podmínky přinášejí pětici nových tarifů, které jsou na míru ušité určitým skupinám řidičů. Paušální poplatky nyní pokrývají určitý měsíční odběr elektřiny, po jehož vyčerpání platí zákazník za každou odebranou kWh. 

Například pro vozy taxislužby vznikl speciální tarif, který za měsíční poplatek 1750 Kč předplatí odběr 500 kWh, po jehož vyčerpání budou taxikáři platit 3,5 Kč za každou kilowatthodinu. 

Například pro vozy taxislužby vznikl speciální tarif, který za měsíční poplatek 1750 Kč předplatí odběr 500 kWh, po jehož vyčerpání budou taxikáři platit 3,5 Kč za každou kilowatthodinu. 

Z nových cen jasně vyplývá, že vlastnictví elektromobilu se někomu může prodražit, ale někoho i zvýhodnit. S tarifem „Obchodní cestující“ si například Hyundai Kona Electric s větší, 64kWh baterií, dobijete sotva dvakrát a pak už musíte platit za daný odběr.

Z nových cen jasně vyplývá, že vlastnictví elektromobilu se někomu může prodražit, ale někoho i zvýhodnit. S tarifem „Obchodní cestující“ si například Hyundai Kona Electric s větší, 64kWh baterií, dobijete sotva dvakrát a pak už musíte platit za daný odběr.

Fér ale je, že ČEZ poplatky za odběr vyšším tarifům zvýhodňuje. Na druhou stranu víkendovému řidiči může být jeho příslušný tarif výhodný. Odběr 36 kWh na  malý elektromobil  stačí a na měsíčním poplatku ušetří 250 Kč.  Foto: Petr Homolka

Fér ale je, že ČEZ poplatky za odběr vyšším tarifům zvýhodňuje. Na druhou stranu víkendovému řidiči může být jeho příslušný tarif výhodný. Odběr 36 kWh na malý elektromobil stačí a na měsíčním poplatku ušetří 250 Kč.  | Foto: Petr Homolka

Nové tarify byly jen otázkou času, neomezený odběr za měsíční paušál byl pro distributora elektřiny dlouhodobě neudržitelný. Novinkou je ale ještě jeden poplatek, který má zamezit blokování nabíjecích stojanů.  Foto: Petr Homolka

Nové tarify byly jen otázkou času, neomezený odběr za měsíční paušál byl pro distributora elektřiny dlouhodobě neudržitelný. Novinkou je ale ještě jeden poplatek, který má zamezit blokování nabíjecích stojanů.  | Foto: Petr Homolka

Po uplynutí 90 minut od počátku nabíjení na rychlonabíjecí stanici (na pomalé 8 hodin), bude zákazníkovi účtován poplatek 2 koruny za minutu. Poplatek se bude účtovat i od ukončení nabíjení, takže by si měl zákazník stav baterie hlídat. Foto: Petr Homolka

Po uplynutí 90 minut od počátku nabíjení na rychlonabíjecí stanici (na pomalé 8 hodin), bude zákazníkovi účtován poplatek 2 koruny za minutu. Poplatek se bude účtovat i od ukončení nabíjení, takže by si měl zákazník stav baterie hlídat. | Foto: Petr Homolka

K tomu slouží aplikace FUTURE/GO, která majitele upozorní, že má auto nabité. Stávající zákazníci si nyní musí uzavřít novou smlouvu, pokud tak ale učinili do února, ČEZ jim původní platbu za leden a únor odpustil. Foto: Petr Homolka

K tomu slouží aplikace FUTURE/GO, která majitele upozorní, že má auto nabité. Stávající zákazníci si nyní musí uzavřít novou smlouvu, pokud tak ale učinili do února, ČEZ jim původní platbu za leden a únor odpustil. | Foto: Petr Homolka

Existovala ještě druhá cesta, pro lidi bez příslušného čipu. V takovém případě platil zákazník za daný odběr (1,5 Kč/min u AC stanice a 7,5 Kč/min u DC stanice).
Nové podmínky přinášejí pětici nových tarifů, které jsou na míru ušité určitým skupinám řidičů. Paušální poplatky nyní pokrývají určitý měsíční odběr elektřiny, po jehož vyčerpání platí zákazník za každou odebranou kWh. 
Například pro vozy taxislužby vznikl speciální tarif, který za měsíční poplatek 1750 Kč předplatí odběr 500 kWh, po jehož vyčerpání budou taxikáři platit 3,5 Kč za každou kilowatthodinu. 
Z nových cen jasně vyplývá, že vlastnictví elektromobilu se někomu může prodražit, ale někoho i zvýhodnit. S tarifem „Obchodní cestující“ si například Hyundai Kona Electric s větší, 64kWh baterií, dobijete sotva dvakrát a pak už musíte platit za daný odběr.
9
Fotogalerie

ČEZ změnil tarify pro nabíjení. Vlastnictví elektromobilu se může hodně prodražit

ČEZ se rozhodl bojovat i proti zbytečnému blokování nabíjecích míst.

Distributor elektřiny ČEZ od 1. března změnil podmínky používání nabíjecích stanic pro elektromobily. Dosud stačilo platit si paušál, který činil 450 Kč bez DPH měsíčně, nebo 2700 Kč bez DPH ročně, a nabíjet od rána do večera. Existovala pak ještě druhá cesta, pro lidi bez příslušného čipu. V takovém případě platil zákazník za daný odběr (1,5 Kč/min u AC stanice a 7,5 Kč/min u DC stanice).

Nové podmínky přinášejí pětici tarifů, které jsou na míru ušité určitým skupinám řidičů. Paušální poplatky nyní pokrývají určitý měsíční odběr elektřiny, po jehož vyčerpání platí zákazník za každou odebranou kWh. Například pro vozy taxislužby vznikl speciální tarif, který za měsíční poplatek 1750 Kč předplatí odběr 500 kWh, po jehož vyčerpání budou taxikáři platit 3,5 Kč za každou kilowatthodinu. 

Nabíjecí stanice ČEZ: Nové poplatky od 1. března 2020
Tarif TAXI Obchodní cestující Víkendový řidič „Pay as you go“ Neregistrovaný
Měsíční platba [Kč/měsíc] 1750 550 200 0 0
Poplatek za odběr [Kč/kWh] 3,5 4,5 5,5 7,5 9,5
Předplacená spotřeba [kWh] 500 122 36 0 0

Z nových cen jasně vyplývá, že vlastnictví elektromobilu se někomu může prodražit, ale někoho i zvýhodnit. S tarifem „Obchodní cestující“ si například Hyundai Kona Electric s větší, 64kWh baterií, dobijete sotva dvakrát a pak už musíte platit za daný odběr. Fér ale je, že ČEZ poplatky za odběr vyšším tarifům zvýhodňuje. Na druhou stranu víkendovému řidiči může být jeho příslušný tarif výhodným. Odběr 36 kWh na malý elektromobil stačí a na měsíčním poplatku ušetří 250 Kč. 

Nové tarify byly otázkou času, neomezený odběr za měsíční paušál byl pro distributora elektřiny dlouhodobě neudržitelný. Novinkou je ale ještě jeden poplatek, který má zamezit blokování nabíjecích stojanů. Po uplynutí 90 minut od počátku nabíjení na rychlonabíjecí stanici (na pomalé 8 hodin), bude zákazníkovi účtován poplatek 2 Kč za minutu. Poplatek se bude účtovat i od ukončení nabíjení, takže by si měl zákazník stav baterie hlídat.

K tomu slouží aplikace FUTURE/GO, která majitele upozorní, že má auto nabité. Stávající zákazníci si nyní musí uzavřít novou smlouvu, pokud tak ale učinili do února, ČEZ jim původní platbu za letošní leden a únor odpustil.

Doporučujeme

Články odjinud