Po  modernizaci čistě spalovací a hybridní verze Hyundaie Kona , která uvedla i sportovnější výbavu N Line, se vylepšení rozšiřují pochopitelně i na plně elektrickou variantu Electric.

Po modernizaci čistě spalovací a hybridní verze Hyundaie Kona, která uvedla i sportovnější výbavu N Line, se vylepšení rozšiřují pochopitelně i na plně elektrickou variantu Electric.

Nové stylistické prvky Kony se objevují i tady, elektromobil nicméně přichází s ještě uhlazenější přídí pro zlepšení aerodynamiky, kdy kompletně zmizel i dřívější náznak klasické mřížky chladiče.

Nové stylistické prvky Kony se objevují i tady, elektromobil nicméně přichází s ještě uhlazenější přídí pro zlepšení aerodynamiky, kdy kompletně zmizel i dřívější náznak klasické mřížky chladiče.

Uvnitř dostává Kona Electric standardně nový 10,25palcový digitální přístrojový štít, zatímco stejně velký volitelný infotainment s navigací byl převzat z minulé modernizace (standardem je 8palcová obrazovka). 

Uvnitř dostává Kona Electric standardně nový 10,25palcový digitální přístrojový štít, zatímco stejně velký volitelný infotainment s navigací byl převzat z minulé modernizace (standardem je 8palcová obrazovka). 

Bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nechybí, stejně jako možnost ovládání systému hlasem. Novinkou je také dodatečný USB port pro druhou řadu sedadel.

Bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nechybí, stejně jako možnost ovládání systému hlasem. Novinkou je také dodatečný USB port pro druhou řadu sedadel.

Hyundai rovněž u elektrické Kony rozšířil počet možných asistentů. Výbavu teď doplňuje asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání nebo s vozidly v mrtvém úhlu, ten umí v případ nutnost aktivovat i brzdy.

Hyundai rovněž u elektrické Kony rozšířil počet možných asistentů. Výbavu teď doplňuje asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání nebo s vozidly v mrtvém úhlu, ten umí v případ nutnost aktivovat i brzdy.

Na pohonném ústrojí Kony Electric se nic zásadního nemění. Stále je dostupné ve dvou specifikacích, kdy základní verze používá elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a akumulátor o kapacitě 39,2 kWh.

Na pohonném ústrojí Kony Electric se nic zásadního nemění. Stále je dostupné ve dvou specifikacích, kdy základní verze používá elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a akumulátor o kapacitě 39,2 kWh.

Silnější spoléhá na výkon 150 kW (204 koní) a kapacitu 64 kWh. Točivý moment zůstává u obou elektromotorů na hodnotě 395 N.m.

Silnější spoléhá na výkon 150 kW (204 koní) a kapacitu 64 kWh. Točivý moment zůstává u obou elektromotorů na hodnotě 395 N.m.

Již od lehčí modernizace pro modelový rok 2020 je pak Kona vybavena novými pneumatikami, díky kterým se dojezd 64kWh verze prodloužil na 484 km (WLTP), kdežto s kapacitou 39,2 kWh má elektromobil dojezd 305 km (WLTP).

Již od lehčí modernizace pro modelový rok 2020 je pak Kona vybavena novými pneumatikami, díky kterým se dojezd 64kWh verze prodloužil na 484 km (WLTP), kdežto s kapacitou 39,2 kWh má elektromobil dojezd 305 km (WLTP).

S DC rychlonabíječkou o výkonu 100 kW je pak možné akumulátory nabít z 10 na 80 % kapacity za 47 minut.

S DC rychlonabíječkou o výkonu 100 kW je pak možné akumulátory nabít z 10 na 80 % kapacity za 47 minut.

Datum uvedení a české cenovky modernizace Kony Electric ještě neznáme. Stejně je tomu zatím u varianty se spalovacím motorem.

Datum uvedení a české cenovky modernizace Kony Electric ještě neznáme. Stejně je tomu zatím u varianty se spalovacím motorem.

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

| Hyundai Kona Electric Zdroj: Hyundai

| Hyundai Kona Electric | Zdroj: Hyundai

Nové stylistické prvky Kony se objevují i tady, elektromobil nicméně přichází s ještě uhlazenější přídí pro zlepšení aerodynamiky, kdy kompletně zmizel i dřívější náznak klasické mřížky chladiče.
Uvnitř dostává Kona Electric standardně nový 10,25palcový digitální přístrojový štít, zatímco stejně velký volitelný infotainment s navigací byl převzat z minulé modernizace (standardem je 8palcová obrazovka). 
Bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nechybí, stejně jako možnost ovládání systému hlasem. Novinkou je také dodatečný USB port pro druhou řadu sedadel.
Hyundai rovněž u elektrické Kony rozšířil počet možných asistentů. Výbavu teď doplňuje asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání nebo s vozidly v mrtvém úhlu, ten umí v případ nutnost aktivovat i brzdy.
19
Fotogalerie

Omlazený Hyundai Kona z Nošovic má české ceny. Do světa kabelů pustí lacino

S cenou hluboko pod milionem korun je Hyundai Kona Electric i po faceliftu jednou z nejvýhodnějších cest do světa elektromobilů.

Nový Hyundai Kona Electric si od listopadu vyrábíme doma v Nošovicích, tedy alespoň v silnější verzi s větší baterií o kapacitě 64 kWh. Hyundai nyní prozradil české ceny prostřednictvím dvou ceníků, kdy ten první obsahuje i lákavou limitovanou akční edici Czech Edition, která je dostupná pouze s větší 64kWh baterií.

Tomu nakonec odpovídá i cena, která činí 1.149.990 Kč se započtením startovní prémie v hodnotě 100.000 Kč. Dostanete za to elektromobil, který na jedno nabití ujede 484 kilometrů dle metodiky WLTP a nabídne výkon 150 kW (204 koní). Česká edice je až po strop namačkaná výbavou a připlatit si tak můžete jen metalízu a dvoubarevné lakování.

Nejlevněji pořídíte Hyundai Kona Electric za 799.990 Kč. Standardní výbava Smart zahrnuje 17palcová kola, automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel a volantu, 7palcový infotainment, zadní parkovací senzory včetně kamery či systém vedení v pruzích. Za 40 tisíc korun lze dokoupit systém Range, který zahrnuje tepelné čerpadlo, systém předehřívání akumulátoru a 10,5kW třífázovou palubní nabíječku. Pro ostatní verze jde o standard.

Výbava zahrnuje slabší motorizaci Eco o výkonu 100 kW (136 koní) s baterií o kapacitě 39,2 kWh, která na jedno nabití vystačí na 305 km dle WLTP. K tomuto druhu pohonu lze připlatit i vyšší výbavu Style za 899.990 Kč, která do vozu přidá třeba dešťový senzor, elektricky sklopná zrcátka, solární přední skla LED přední světlomety či již zmíněný paket Range.

Abychom to uzavřeli, tak varianta Czech Edition přidá ještě autonomní brzdění s detekcí chodců a cyklistů, adaptivní tempomat, akustické čelní sklo, větší infotainment a vzdálenou správu vozu prostřednictvím systému Bluelink. Na všechny vozy platí záruka 5 let bez omezení ujetých km, respektive 8 let či 160.000 km na trakční akumulátor.

Ve druhém ceníku, kde nenajdete startovní edici Czech Edition, platí nižší sleva 50.000 korun, takže vás standardní Smart s motorem Eco vyjde na 849.990 Kč. Zároveň si ale můžete sáhnout po silnějším motoru a větším akumulátoru v kombinaci s nižší výbavou Smart za 1.049.990 Kč.

Dlužno dodat, že v akčním ceníku vás čekají ještě tradiční benefity, které zahrnují domácí wallbox, sadu zimních pneumatik, AC nabíjecí kabel Type 2, servisní prohlídky na 3 roky a bezpečnostní sadu. Všechno dohromady to jsou bonusy v hodnotě přes 70 tisíc korun.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud