27
Fotogalerie

Tajné: nový Logan již příští rok

Dacia již testuje nový Logan, Opel ostrou Insignii OPC, Porsche faceliftuje model 911, Audi se rozhodlo pro A4 Allroad ad.

Opel Insignia OPC: 300 koní v levném balení

Výstavní premiéra nového Opelu Insignia, nástupce Vectry, byla oznámena na London Motor Show v červnu tohoto roku. A pokud byste byli obyvatelé severního Švédska, určitě byste měli šanci ji zahlédnout při závěrečném testování.

Ovšem co by to bylo za Opel, kdyby se nedal koupit v našlapané verzi s přídomkem OPC. Už v loňském roce jsme vám přinesli informace o přípravě sportovní modifikace nové Insignie, byť tehdy jsme ji ještě nazvali Vectrou. A dnes si můžete prohlédnout další obrázky.

Verze OPC se od té sériové bude lišit rozdílným předním nárazníkem se zvětšenými otvory sání vzduchu pro motor a brzdy, většími prostory pro kola, samozřejmě většími koly ve speciálním designu a velkým spoilerem na víku zavazadlového prostoru. O pohon se postará nový, přeplňovaný šestiválec s výkonem přesahujícím 300 koní. Spekuluje se, zda OPC dostane náhon na všechna čtyři kola, protože přenést takový výkon jen přes přední nápravu bude celkem oříšek. Prohlédnete-li si pozorně poslední fotografii, za černou trubkou výfuku v podobě roztaženého písmene W lze vidět něco, co by mohlo být hliníkovým víkem diferenciálu. Přítomnost diferenciálu by mohlo také naznačovat prohnutí výfuku viditelné na předposlední fotografii. Ovšem možná vidím duchy.

Snad se brzy dozvíme více, samotné uvedení Insignie OPC na trh je očekáváno v létě 2009.

Opel Insignia OPC 001.jpg Opel Insignia OPC 002.jpg Opel Insignia OPC 003.jpg
Opel Insignia OPC 004.jpg Opel Insignia OPC 005.jpg Foto © Automedia
Opel Insignia OPC při zimních testech

Nová Dacia Logan přijde již příští rok

Současná generace Dacie Logan je levná, prostorná, ale upřímně, příliš krásy nepobrala. To se ale snaží v tuto chvíli automobilka napravit a Renault již v Rumunsku testuje novou generaci, která se na trhu objeví v roku 2009.

Špionážním fotografům se sice podařilo vůz zachytit, ale fotografie nejsou příliš kvalitní a hlavně maskování je velmi rozsáhlé. Důvěryhodné zdroje ale říkají, že se skutečně jedná o nástupce současného Loganu. Nedočkavcům může víc napovědět přiložená ilustrace vozu, která nebude zřejmě od pravdy daleko.

Logan si zachová bohatý prostor v interiéru, ale novinkou bude příchod nových karosářských variant. První bude liftback (na ilustraci), později se dočkáme také menšího hatchbacku a chybět nebude známé kombi MCV - to vše znamená, že klasický sedan automobilka vypustí. První trh, na který se druhá generace Loganu podívá, bude překvapivě Brazílie. Zde se automobilka chystá uvést také novinku pod kapotou - benzínový agregát o objemu 1,6 litru schopný spalovat bioetanol. Ostatní agregáty zůstanou beze změn.

Podle dostupných informací se má zapracovat především na komfortu jízdy a vzhledu interiéru. V příplatkové výbavě nebude chybět ani stabilizační systém ESP, ale odhad zvýšení ceny základní verze i navzdory tomu činí poměrně zanedbatelných 300 Euro. Jeden ze svých hlavních trumfů, nízkou cenu, si tak má Logan zachovat.

Dacia Logan 001.jpg Dacia Logan 002.jpg Dacia Logan 003.jpg
Dacia Logan při testech

Dacia Logan illustration.jpg Foto a ilustrace © Automedia
Pravděpodobná podoba vozu

Facelift Porsche 911: stejné a přece jiné

Bývaly doby, kdy když se řeklo Porsche, všichni věděli, že se mluví o modelu 911. Dnes je tomu ale jinak, 911-ka už nenese na bedrech osud automobilky, to zajišťuje SUV Cayenne. Ovšem bylo by chybou myslet si, že stojí stranou. Opak je pravdou, v rámci své třídy je velmi úspěšná a mnohdy je brána jako etalon, vůči kterému se ostatní vymezují.

Současná generace s označením 997 je na trhu od roku 2004 a automobilka pro ni chystá facelift. Na přiložených snímcích si můžete prohlédnout jednoho z omlazených zástupců rodiny, model Turbo. Že vypadá úplně stejně jako ten současný? Ano, v podstatě máte pravdu, tentokráte nelze najít ani oněch pověstných 5 rozdílů. Jsou jen dva. Zadní svítilny a koncovky výfuků mají mírně jiný tvar, to je vše. U méně výkonných verzí, Carrery a Carrery S bude změna viditelnější. Obě mají dostat agresivnější přední i zadní nárazník právě ve stylu Turba. Snad to trochu zvýší přítlak na přední nápravu a tím vylepší chování přídě ve vysokých rychlostech. Stejně tak lze očekávat drobné změny i v interiéru.

Co se skoro určitě měnit nebude, jsou motory. Ostatně tam to ani není potřeba. Více se dozvíme letošní Paris Motor Show.

Porsche Turbo Facelift 001.jpg Porsche Turbo Facelift 002.jpg Porsche Turbo Facelift 003.jpg
Porsche Turbo Facelift 004.jpg Porsche Turbo Facelift 005.jpg Porsche Turbo Facelift 006.jpgFoto © Automedia
„Nové” Porsche Turbo při zimních testech

Audi A4 allroad se již testuje

Zhruba před měsícem jsme vás informovali o plánech Audi postavit model A4 allroad a světě div se, první špionážní fotografie z testů jsou zde. Ne, nedočkali jsme se klasického kombi, to Audi prozatím tají. Jako mulu použili pro testování klasický sedan, ale zároveň se k nám dostaly první podstatné informace.

Jak již správně tušíte, půjde o verzi Avant s menším oplastováním a zvýšenou světlou výškou, tedy podobnou koncepcí jako u většího brášky, modelu A6 Allroad. Pohon všech čtyř kol bude zabezpečovat mezinápravový diferenciál Torsen.

Pod kapotou se objeví dvoulitrová „tédéíčka“ common-rail s výkony 105 a 125 kW (143 a 175 k). Benzíny bude zastupovat čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem kolem 155 kW/210 koní, o šestiválcové verzi zatím informace nemáme. U nafty však je vrchol nabídky jasný – třílitrový turbodiesel s výkonem 176 kW/240 k a točivým momentem 500 Nm. Agregáty budou kombinovány jak s manuálními šestikvalty, tak dvouspojkovými převodovkami DSG. Nejsilnější nafťák pak zřejmě dostane automat se šesti stupni.

Audi A4 Allroad 001.jpg Audi A4 Allroad 002.jpg Audi A4 Allroad 003.jpg
Audi A4 Allroad 004.jpg Audi A4 Allroad 005.jpg Audi A4 Allroad 006.jpg Foto © Automedia
Audi A4 allroad při testech v karoserii sedanu

Tata Safari: indické SUV v nové generaci

Tata Safari, vůz s trochu podivným názvem, je SUV vyráběné v Indii. Jde vůbec o první SUV, které bylo navrženo a následně produkováno právě v Indii. Jeho výhodou jsou vlastnosti jako odolnost a schopnost v terénu, přičemž cena vozu dosahuje jen 60% z ceny Mitsubishi Pajera.

První generace Tata Safari přišla na trh v roce 1998 s turbodieselem o objemu 1,9 litru pod kapotou. V roce 2005 se automobil dočkal rozsáhlé modifikace, včetně nového naftového třílitru DiCOR se vstřikováním common-rail. Současně se v nabídce objevil také zážehový dvoulitr.

Špionážní fotografové měli štěstí, protože se jim podařilo přistihnout novou generaci Safari při testech v severním Švédsku. To je dokazuje, že plány rozšířit distribuci do Evropy a severní Ameriky bere automobilka vážně. Evropským motoristům se nová Tata Safari představí již příští rok na autosalonu ve Frankfurtu.

Tata Safari 001.jpg Tata Safari 002.jpg Tata Safari 003.jpg
Tata Safari 004.jpg Tata Safari 005.jpg Tata Safari 006.jpg Foto © Automedia
Nová generace Tata Safari při zimních testech

Doporučujeme

Články odjinud