Česká Kia v průzkumu zjistila, že 80 % lidí mají na silnici strach z ostatních řidičů. Vlastní řidičské chyby se pak obává jen 12 % respondentů. Mezi nejrizikovější chování na silnici pak řadí vybržďování, agresivní jízdu a řízení pod vlivem omamných a návykových látek. Za velmi rizikové tyto činnosti považují 4 z 10 oslovených. Zdroj: Kia

Česká Kia v průzkumu zjistila, že 80 % lidí mají na silnici strach z ostatních řidičů. Vlastní řidičské chyby se pak obává jen 12 % respondentů. Mezi nejrizikovější chování na silnici pak řadí vybržďování, agresivní jízdu a řízení pod vlivem omamných a návykových látek. Za velmi rizikové tyto činnosti považují 4 z 10 oslovených. | Zdroj: Kia

Češi jsou pak tolerantní k překračování povolené rychlosti. Ve městě o 20 km/h a mimo město dokonce o 30 km/h. Rychlou jízdu totiž považuje na nebezpečnou jen 5 % dotazovaných. 11 % pak nepovažuje za velmi nebezpečné dodržování správných rozestupů mezi auty. Zdroj: Kia

Češi jsou pak tolerantní k překračování povolené rychlosti. Ve městě o 20 km/h a mimo město dokonce o 30 km/h. Rychlou jízdu totiž považuje na nebezpečnou jen 5 % dotazovaných. 11 % pak nepovažuje za velmi nebezpečné dodržování správných rozestupů mezi auty. | Zdroj: Kia

„Uvolněný vztah lidí k těmto pravidlům se projevuje i v tom, že je nejčastěji sami porušují. Pětina lidí přiznala výrazné překračování povolené rychlosti a podobný počet také nedodržování bezpečných rozestupů mezi vozidly,“ říká Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech. Zdroj: Kia

„Uvolněný vztah lidí k těmto pravidlům se projevuje i v tom, že je nejčastěji sami porušují. Pětina lidí přiznala výrazné překračování povolené rychlosti a podobný počet také nedodržování bezpečných rozestupů mezi vozidly,“ říká Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech. | Zdroj: Kia

Zároveň dodala, že výrazné překračování rychlosti je doménou mladších řidičů, přiznala se k němu třetina lidí do 35 let.  Zdroj: Kia

Zároveň dodala, že výrazné překračování rychlosti je doménou mladších řidičů, přiznala se k němu třetina lidí do 35 let.  | Zdroj: Kia

Zkušenosti s dopravní nehodou pak mělo 7 z 10 dotazovaných. 7 % z nich přiznalo vlastní chybu, polovina uvedla, že šlo o chybu druhého účastníka nehody a 13 % uvedlo, že viník nebyl jednoznačný. Dvě třetiny řidičů pak uvedlo jako příčinu nehody nepozornost a nevěnování se řízení. Zdroj: Kia

Zkušenosti s dopravní nehodou pak mělo 7 z 10 dotazovaných. 7 % z nich přiznalo vlastní chybu, polovina uvedla, že šlo o chybu druhého účastníka nehody a 13 % uvedlo, že viník nebyl jednoznačný. Dvě třetiny řidičů pak uvedlo jako příčinu nehody nepozornost a nevěnování se řízení. | Zdroj: Kia

„V průzkumu jsme se zároveň ptali, kolik kilometrů už respondenti odřídili. Zajímavé je, že méně zkušení řidiči častěji než ostatní havarovali kvůli rychlé jízdě nebo nepřizpůsobení rychlosti situaci vozovky,“ doplňuje Kateřina Vaňková s tím, že řidiči s celkovým nájezdem do 150 tisíc kilometrů uváděli rychlou jízdu jako příčinu nehody v polovině případů, nepozornost potom v 45 % případů. Zdroj: Kia

„V průzkumu jsme se zároveň ptali, kolik kilometrů už respondenti odřídili. Zajímavé je, že méně zkušení řidiči častěji než ostatní havarovali kvůli rychlé jízdě nebo nepřizpůsobení rychlosti situaci vozovky,“ doplňuje Kateřina Vaňková s tím, že řidiči s celkovým nájezdem do 150 tisíc kilometrů uváděli rychlou jízdu jako příčinu nehody v polovině případů, nepozornost potom v 45 % případů. | Zdroj: Kia

Nakonec Kia uvádí výsledky ohledně záchranné uličky na čtyřproudé a šestiproudé silnici. Na první z nich se umí řadit 80 % respondentů, na druhé pak 57 %. Na šestiproudé silnici už si byli lidé méně jistí. Správnou variantu řazení ke krajům vozovky a ve středním pruhu doprava uvedlo 57 % z nich. Zdroj: Kia

Nakonec Kia uvádí výsledky ohledně záchranné uličky na čtyřproudé a šestiproudé silnici. Na první z nich se umí řadit 80 % respondentů, na druhé pak 57 %. Na šestiproudé silnici už si byli lidé méně jistí. Správnou variantu řazení ke krajům vozovky a ve středním pruhu doprava uvedlo 57 % z nich. | Zdroj: Kia

„Svoji roli zde může hrát fakt, že pravidla pro tvorbu záchranářské uličky na šestiproudé silnici se před několika lety měnila. Někteří řidiči tak můžou mít zažité ještě staré řazení,“ vysvětluje Kateřina Vaňková... Zdroj: Kia

„Svoji roli zde může hrát fakt, že pravidla pro tvorbu záchranářské uličky na šestiproudé silnici se před několika lety měnila. Někteří řidiči tak můžou mít zažité ještě staré řazení,“ vysvětluje Kateřina Vaňková... | Zdroj: Kia

...a doplňuje jednoduchou pomůcku pro zapamatování: „Stačí, když si lidé na pravé ruce ukážou trojku a hned vidí správné řazení. Záchranářskou uličku zde tvoří mezera mezi palcem a ukazováčkem.“ Zdroj: Kia

...a doplňuje jednoduchou pomůcku pro zapamatování: „Stačí, když si lidé na pravé ruce ukážou trojku a hned vidí správné řazení. Záchranářskou uličku zde tvoří mezera mezi palcem a ukazováčkem.“ | Zdroj: Kia

Češi jsou pak tolerantní k překračování povolené rychlosti. Ve městě o 20 km/h a mimo město dokonce o 30 km/h. Rychlou jízdu totiž považuje na nebezpečnou jen 5 % dotazovaných. 11 % pak nepovažuje za velmi nebezpečné dodržování správných rozestupů mezi auty. Zdroj: Kia
„Uvolněný vztah lidí k těmto pravidlům se projevuje i v tom, že je nejčastěji sami porušují. Pětina lidí přiznala výrazné překračování povolené rychlosti a podobný počet také nedodržování bezpečných rozestupů mezi vozidly,“ říká Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech. Zdroj: Kia
Zároveň dodala, že výrazné překračování rychlosti je doménou mladších řidičů, přiznala se k němu třetina lidí do 35 let.  Zdroj: Kia
Zkušenosti s dopravní nehodou pak mělo 7 z 10 dotazovaných. 7 % z nich přiznalo vlastní chybu, polovina uvedla, že šlo o chybu druhého účastníka nehody a 13 % uvedlo, že viník nebyl jednoznačný. Dvě třetiny řidičů pak uvedlo jako příčinu nehody nepozornost a nevěnování se řízení. Zdroj: Kia
9
Fotogalerie

Překračování rychlosti i nevěnování se řízení. V čem nejvíc hřeší čeští řidiči?

České zastoupení automobilky Kia uspořádalo průzkum zaměřený na bezpečnost na silnicích.

Česká Kia v průzkumu zjistila, že 80 % lidí má na silnici strach z ostatních řidičů. Vlastní řidičské chyby se pak obává jen 12 % respondentů. Mezi nejrizikovější chování na silnici pak řadí vybrzďování, agresivní jízdu a řízení pod vlivem omamných a návykových látek. Za velmi rizikové tyto činnosti považují 4 z 10 oslovených.

Češi jsou pak tolerantní k překračování povolené rychlosti. Ve městě o 20 km/h a mimo město dokonce o 30 km/h. Rychlou jízdu totiž považuje na nebezpečnou jen 5 % dotazovaných. 11 % pak nepovažuje za velmi nebezpečné nedodržování správných rozestupů mezi auty.

„Uvolněný vztah lidí k těmto pravidlům se projevuje i v tom, že je nejčastěji sami porušují. Pětina lidí přiznala výrazné překračování povolené rychlosti a podobný počet také nedodržování bezpečných rozestupů mezi vozidly,“ říká Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech. Zároveň dodala, že výrazné překračování rychlosti je doménou mladších řidičů, přiznala se k němu třetina lidí do 35 let. 

Zkušenosti s dopravní nehodou pak mělo 7 z 10 dotazovaných. 7 % z nich přiznalo vlastní chybu, polovina uvedla, že šlo o chybu druhého účastníka nehody a 13 % uvedlo, že viník nebyl jednoznačný. Dvě třetiny řidičů pak uvádí jako příčinu nehody nepozornost a nevěnování se řízení.

„V průzkumu jsme se zároveň ptali, kolik kilometrů už respondenti odřídili. Zajímavé je, že méně zkušení řidiči častěji než ostatní havarovali kvůli rychlé jízdě nebo nepřizpůsobení rychlosti situaci vozovky,“ doplňuje Kateřina Vaňková s tím, že řidiči s celkovým nájezdem do 150 tisíc kilometrů uváděli rychlou jízdu jako příčinu nehody v polovině případů, nepozornost potom v 45 % případů.

Nakonec Kia uvádí výsledky ohledně záchranné uličky na čtyřproudé a šestiproudé silnici. Na první z nich se umí řadit 80 % respondentů, na druhé pak 57 %. Na šestiproudé silnici už si byli lidé méně jistí. Správnou variantu řazení ke krajům vozovky a ve středním pruhu doprava uvedlo 57 % z nich.

„Svoji roli zde může hrát fakt, že pravidla pro tvorbu záchranářské uličky na šestiproudé silnici se před několika lety měnila. Někteří řidiči tak můžou mít zažité ještě staré řazení,“ vysvětluje Kateřina Vaňková a doplňuje jednoduchou pomůcku pro zapamatování: „Stačí, když si lidé na pravé ruce ukážou trojku a hned vidí správné řazení. Záchranářskou uličku zde tvoří mezera mezi palcem a ukazováčkem.“

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud