K oslavám 100. výročí si Bentley dává ještě jeden dárek. Přivádí zpátky na svět Corniche, který má v historii automobilky důležité místo.
Oživování starých a jakýmkoliv způsobem významných modelů je nyní mezi automobilkami celkem populární. Něco jsme už viděli od Aston Martinu, něco zase od Jaguaru či Land Roveru... Teď se do řady přidává i Bentley, které se rozhodlo ke svému 100. výročí přivést zpátky na svět originální model Corniche.
Při svém uvedení v roce 1939 měl Corniche zastávat výkonnější variantu sedanu MkV. Auto dostalo aerodynamickou karoserii navrženou francouzským designérem Georgesem Paulinem a vyladěný řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým při testování na okruhu Brooklands zvládlo upalovat rychlostí přes 160 km/h.
Bohužel, jediný tehdy vyrobený exemplář byl ještě toho roku nabourán při dalším testování ve Francii (viz galerie). Zatímco však šasi putovalo zpátky domů do továrny Bentley v Derby, karoserii čekala oprava ve francouzském Dieppe. Se začátkem druhé světové války byl ale nádherný skelet později zničen během bombardování.
Projekt znovuvytvoření jedinečného a navždy ztraceného Corniche započal už před pár lety na popud dobrovolníků z nadací Sira Henryho Royce a W.O. Bentleyho. Až v únoru 2018 byl nicméně plán přenesen zpátky pod střechu automobilky Bentley, kde byl přidělen do rukou personalizačního oddělení Mulliner.
K vytvoření staronového Corniche pomohla Bentley i celá řada dochovaných letitých dílů z období před druhou světovou válkou. Velká část dílů však musela být vyrobena znovu, včetně zmíněné karoserie. Ačkoliv Mulliner vycházel z dobových náčrtků, plánů a technických specifikací, k navržení některých součástek samozřejmě použil i moderní technologie.
Výsledek má být každopádně perfektní kopií původního auta. Dosud chybějící dílek v modelové historii Bentley se předvede naživo v září na přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce, kde Corniche doplní i další staré exempláře oslavující výročí automobilky.