67
Fotogalerie

Nové BMW řady 5: oficiálně, detailně

Nové BMW 5 se konečně dočkalo svého představení. My vám tak můžeme nabídnout kompletní sadu informací, fotografií i videí.

Druhá nejpopulárnější řada bavorské automobilky BMW se letos dočkala velkého oživení a to hned v první polovině roku, kdy výrobce představil rozporuplný model 5 GranTurismo s netradiční karosářskou koncepcí. Bylo tedy jasné, že současná generace „pětky“ bude k dispozici ve třech variantách, přičemž na sedan jsme museli čekat až do dneška a na kombi si ještě nějakou chvíli počkáme. V mezičase můžete zkusit zapomenout na tradiční označení začínající písmenem E. Po E60 totiž podle BMW následuje F10, což má zároveň charakterizovat i to, že nová „pětka“ je o velký krok vpředu oproti svému předchůdci. Snad to v reálu nebude znamenat jen to, že odhodí všechno dobré, co její předchůdce charakterizovalo.

p90053731.jpgp90053723_highres.jpgp90053732.jpg
p90053716_highres.jpgp90053719_highres.jpgp90053728_highres.jpg

Začněme vcelku tradičně u vzhledu. Ten je prozatím hodnocen poměrně pozitivně, netroufáme si však odhadnout, zda to není právě tím, že BMW v poslední době uvádělo až příliš kontroverzní modely, vedle kterých si relativně konvenční pětkový sedan může poprávu připadat krásný. Jisté ovšem je, že naživo nové BMW 5 konfekčně určitě působit nebude. Její vzhled je stále masivní, což v tomto případě podtrhuje maska s výraznými „ledvinami“ po vzoru vrcholného modelu, naopak na celkové eleganci přidává boční linie s výraznějším přelisem a dynamicky působící přední světlomety. Dá se říci, že záď je kombinací sportovního a uhlazeně elegantního stylu. Eleganci zdůrazňuje zakončení víka zavazadlového prostoru a nárazník, naopak trochu „drsněji“ působí zadní LED světla, která tuto část zásadně oživují. Vzhled nové generace zajisté potěší všechny odpůrce „banglovského“ designu, od kterého se automobilka začíná postupně vzdalovat.

Co se týče interiéru, zde můžeme jen stěží poukázat na nějaké výraznější novoty. Palubní deska je typická jako i u ostatních nejnovějších modelů, výrobce bude navíc nabízet několik nových ušlechtilých materiálů čalounění a obkladů. K dispozici budou i tři nové barevné kombinace (celkem jich bude šest) a u verze 550i bude kompletní kožené čalounění již v základní výbavě. U všech verzí je navíc základem sedmipalcový barevný displej, zatímco vozy vybavené navigací dostanou displej o tři palce větší a s vyšším rozlišením.

p90053762_highres.jpgp90053753_highres.jpgp90053763_highres.jpg
Novinka bude využívat veškeré výhody nové platformy, která je z větší části totožná s tou z modelu nejvyšší řady a která taktéž poslouží modelu Rolls Royce Ghost. Oproti konkurenci se bude moci BMW 5 pochlubit solidním rozvorem 2969 mm, s nímž hravě předčí třeba Mercedes Benz třídy E (2872 mm) nebo Cadillac CTS (2880 mm). Můžeme tak očekávat, že o místo pro cestující nebude nouze a to ani v případě pasažérů na zadních sedadlech.
Hned na úvod části o technice by bylo vhodné zmínit, že zatímco vzhled se více podobá podivné 5 GT, po technické stránce je novinka nejvíce podobná nové „sedmě”, což jí může v konečném důsledku dát potřebný náskok před konkurencí. Vůz se může pochlubit přední a zadní víceprvkovou nápravou, přičemž toto řešení si konstruktéři propůjčili právě od výše zmíněné sedmičky. Můžeme tedy očekávat značnou změnu jízdních vlastností ale i větší spektrum možností pro použití lepší a pokročilejší techniky od brzd až po tlumiče. Systém víceprvkové zadní nápravy už ale tolik invence nepřináší, automobilka zde za základ použila čtyřprvkové řešení, které vylepšila o další prvek (Integral V). Stejně jako u vlajkové lodi i u tohoto modelu bude možnost doobjednat si systém řízení všech kol a pohon iDrive čtvrté generace. Abychom tuto část vhodně uzavřeli, uveďme ještě celkové rozměry, které jsou 4899 x 1860 x 1464 mm.  

2011-BMW-5-Series-60.jpg2011-BMW-5-Series-61.jpg2011-BMW-5-Series-62.jpg
2011-BMW-5-Series-63.jpg
p90053796_highres.jpg

Nyní se dostáváme k neméně zajímavé části o nabídce agregátů. Ta bude z velké části vycházet z nabídky pro dosavadní generaci „pětky”, ale pár odlišností přece jen najdeme.

Novinka bude k dispozici ve čtyřech benzínových variantách. Základem se stane model 523i s 204koňovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, který vozu zajistí zrychlení na stovku za 7,9 s a maximální rychlost 238 km/h. O řadu výše nalezneme verzi 528i s motorem tomtéž objemu, ale s výkonem 258 koní, který sprint na stovku zkrátí na 6,6 sekundy, zato maximální rychlost zvýší až k elektronickému omezovači na 250 km/h.

Další dva benzinové motory v nabídce budou přeplňované. Známý, zde opět jen jednou přeplňovaný třílitr nabídne ve verzi 535i výkon 306 koní a jeho míry jsou 6,0 s resp. 250 km/h. Vrcholem se pak stane model 550i s 4,4 litrovým osmiválcem, rovněž přeplňovaným, s výkonem 407 koní. Zrychlení z nuly na sto se pak stane minulostí za rovných 5 sekund, o limitované maximální rychlosti 250 km/h nemusíte pochybovat.

Zajímavostí přitom je, že u posledně jmenované varianty bude standardem nový osmistupňový automat s vícerými režimy jízdy a prý i rekordně rychlým řazením. Malá revoluce nastane také u chystané sportovní verze M5, kterou bude podle nejnovějších „downsizingových“ trendů pohánět přeplňovaný osmiválec vyladěný na výkon okolo 600 koní.

Informace o dieselových agregátech také nepřinášejí žádné vyloženě revoluční změny. Základem bude opět čtyřválcová 520d s výkonem 184 koní, zrychlením na stovku za 8,1 sekundy a „maximálkou” 227 km/h. Výše se bude nacházet již šestiválcová 525d s motorem o objemu 3,0 litru, výkonem 204 koní a paramtery 7,2 s a 236 km/h.

Pro fandy zemědělské techniky bude zatím vrcholem rozkoše varianta 530d s motorem o stejném objemu, výkonem 245 koní a zrychlením na stovku 6,3 s. Maximální rychlost zde již přidusí omezovač na 250 km/h.

Časem lze jistě očekávat i variantu 535d s dvakrát přeplňovaným třílitrem a výkonem blížícím se třem stům koní.

BMW 5 2010 B37.jpgBMW 5 2010 B36.jpg

Nová pětka se rozhodně nemusí stydět ani za výbavu a technickou vyspělost. V bohatém seznamu doplňkové výbavy najdeme třeba head-up displej, noční vidění upozorňující řidiče na překážky na cestě, systém varování při nechtěném vybočení z jízdního pruhu, systém informování o rychlostních limitech, široká škála audio systémů, navigační a multimediální systém s dvěma LCD obrazovkami na předních sedadlech a celé toto jmenování můžeme zakončit pokročilou parkovací kamerou napojenou na palubní displej. BMW řady 5 toho ovšem bude umět mnohem více, o dalších technických vychytávkách se tedy dovíme o něco později a věnovat by se jim dal snad i další samostatný článek.

Hned spolu s včerejším uvedením se na veřejnost dostalo i několik videí, na nichž si tento model můžete prohlédnout ještě podrobněji. Naleznete je pod velkou fotogalerií, která následuje.

Závěrem už jen dodáme, že tento „rytíř“ z bavorska se u nás objeví v březnu příštího roku. 

BMW 5 2010 B01.jpgBMW 5 2010 B02.jpgBMW 5 2010 B03.jpg
BMW 5 2010 B04.jpgBMW 5 2010 B05.jpgBMW 5 2010 B06.jpg
BMW 5 2010 B07.jpgBMW 5 2010 B08.jpgBMW 5 2010 B09.jpg
BMW 5 2010 B10.jpgBMW 5 2010 B11.jpgBMW 5 2010 B12.jpg
BMW 5 2010 B13.jpgBMW 5 2010 B14.jpgBMW 5 2010 B15.jpg
BMW 5 2010 B16.jpgBMW 5 2010 B17.jpgBMW 5 2010 B18.jpg
BMW 5 2010 B19.jpgBMW 5 2010 B20.jpgBMW 5 2010 B21.jpg
BMW 5 2010 B22.jpgBMW 5 2010 B23.jpgBMW 5 2010 B24.jpg
BMW 5 2010 B25.jpgBMW 5 2010 B26.jpgBMW 5 2010 B27.jpg
BMW 5 2010 B28.jpgBMW 5 2010 B29.jpgBMW 5 2010 B30.jpg
p90053781_highres.jpg
p90053783_highres.jpgp90053785_highres.jpg
p90053784_highres.jpgp90053751_highres.jpg
BMW 5 2010 B31.jpg
BMW 5 2010 B32.jpgBMW 5 2010 B33.jpg
BMW 5 2010 B34.jpg2011-BMW-5-Series-45.jpgp90053760_highres.jpg
p90053755_highres.jpg
p90053756_highres.jpgp90053757_highres.jpg
p90053758_highres.jpg
p90053759_highres.jpgp90053761_highres.jpg
2011-BMW-5-Series-75.jpg
2011-BMW-5-Series-73.jpgBMW 5 2010 B35.jpg
BMW 5 2010

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud