Luxusní značka Lexus uvádí základní provedení zcela nové generace své modelové řady GS. Navíc prý pracuje na „levném hybridu“
Kapitoly článku:
Střední sedan nabídky značky Lexus jménem GS představili její tvůrci poněkud netradičně v létě na letošní soutěži elegance v Pebble Beach. Tam se ukázalo provedení GS 350, nicméně od té doby jsme se dozvěděli již také další informace nejen o hybridním provedení GS 450h, ale také o sportovní edici Lexus GS S F-Sport.
Lexus GS 250, novinka pro "šetřílky"
Nyní však přichází základní provedení v podobě modelu Lexus GS 250, jež se veřejnosti poprvé ukazuje právě dnes na Čínském mezinárodním autosalonu. Jeho základem je zážehový vidlicový šestiválec s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním Toyota D-4S a plynule proměnným časováním všech ventilů. Dosahuje nejvyššího výkonu 209 koní (154 kW) při 5 400 ot./min. a točivého momentu 253 Nm při 4 800 ot./min.
V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou ECT-i s možností sekvenčního manuálního řazení umožní novince zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě v kombinovaném provozu charakterizované hodnotou 8,9 l/100 km.
V závislosti na výbavovém stupni bude Lexus GS 250 k mání s řadou technických vymožeností včetně audiosoustavy Mark Levinson se 17 reproduktory a automatické klimatizace S-Flow s funkcí čištění nasávaného vzduchu. Představitelé Lexusu potvrdili, že model GS 250 bude k mání v Číně, Japonsku a Evropě, přičemž prodeje mají být zahájeny během příštího roku.
V přípravě: levnější hybrid se čtyřválcem
Další zajímavou novinkou v rámci modelové řady Lexus GS má být dostupné hybridní provedení, jež by se chtělo pustit do boje především s konkurenčními vozy BMW 520d nebo Audi A6 2,0 TDI opatřenými vznětovými motory. Základní hybrid GS má být osazen řadovým zážehovým čtyřválcem, který bude v kombinaci s kompaktním elektromotorem disponovat celkovým výkonem kolem 182 koní (134 kW) a průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km.