YouTube.com/ Ford Europe  

| YouTube.com/Ford Europe 

 YouTube.com/ Ford Europe

| YouTube.com/Ford Europe

 YouTube.com/ Ford Europe

| YouTube.com/Ford Europe

 YouTube.com/ Ford Europe

| YouTube.com/Ford Europe

 YouTube.com/ Ford Europe

| YouTube.com/Ford Europe

 YouTube.com/ Ford Europe

| YouTube.com/Ford Europe

 YouTube.com/ Ford Europe

| YouTube.com/Ford Europe

 YouTube.com/ Ford Europe

| YouTube.com/Ford Europe

 YouTube.com/ Ford Europe
 YouTube.com/ Ford Europe
 YouTube.com/ Ford Europe
 YouTube.com/ Ford Europe
8
Fotogalerie

Robot simulující zpocený zadek: Takto Ford testuje odolnost potahů sedaček

Ford v krátkém videu ukazuje, jak testuje odolnost potahů sedaček vůči opotřebení. Používá k tomu robota simulujícího pohyb vašeho zpoceného pozadí.

Testování odolnosti materiálů použitých v automobilech je denním chlebem všech výrobců. Ať už jde o zkoušky opotřebení technických a konstrukčních částí vozu, nebo prvků interiéru, se kterými řidič přichází každý den do styku, mnohdy jsou testy odolnosti brány vážněji, než byste původně čekali.

Ford tak nyní ukazuje, že u potahů sedaček svých vozů testuje rovněž odolnost vůči pohybům zpocených zadních partií cestujících. Na videu níže dokonce představuje celý proces takového testu, k němuž je využíváno robota, jenž zastává právě zadek člověka.

Přesněji robotické rameno simuluje pohyby zadnice osoby, která zrovna dokončila trénink a doslova překypuje potem. Ten může být v kombinaci s třením a zahříváním k materiálu sedačky samozřejmě agresivní. Ford tedy nahrazuje pozadí člověka „polštářem“, zahřátým na tělesnou teplotu a kterým proteče asi půl litru vody.

Robot svou umělou zadnicí usedne a zavrtí asi 7500krát, aby předstíral celé desetiletí usedání do sedačky. Samotný test pak zabere celkem tři dny k dokončení. Na konci se samozřejmě sleduje případné opotřebení potahu. Poprvé nového robota a zkoušku využilo evropské oddělení Fordu při vývoji sedaček pro novou Fiestu Active. Nyní ale Ford plánuje test využívat k zajištění odolnosti potahů a sedaček každého nového modelu.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud