Vůbec není překvapením, že ostrou variantu RS chystá Audi i pro své nejnovější stylové SUV Q8. Prototypy tak už najíždí testovací kilometry na Severní smyčce Nürburgringu.
U nového Audi Q8 sází německá automobilka na luxusní a stylové vzezření na rozdíl od více praktického Q7. Komu by ovšem standardní nejvýkonnější motorizace Q8 nestačila, může se v budoucnu spolehnout na příchod ještě výkonnější varianty s označením RS.
Testovací prototypy RS Q8 se už prohánějí po Nordschleife a maskováním si zakrývají agresivnější bodykit, který je u ostřejších Audi samozřejmostí. Rovněž určitě dojde na sníženou světlou výšku o pár milimetrů, celkově tvrdší naladění podvozku nebo nová litá kola.
Zatímco dosud nejvýkonnější variantou je Q8 s označením 55 TFSI a přeplňovanou třílitrovou V6 o výkonu 250 kW (340 koní), u verze RS se počítá s velkým osmiválcem pod kapotou. Novinka by totiž mohla využít dvakrát přeplňovaný, čtyřlitrový V8, který v současnosti najdete třeba v Lamborghini Urus. V jeho útrobách motor produkuje 478 kW (650 koní).
V případě RS Q8 bychom ale čekali lehčí podladění jednotky, aby model případně nelezl italskému „super SUV“ do zelí. Audi by přitom konkurovalo hlavně podobně střiženému BMW X6 M a Mercedesu-AMG GLE 63 S Coupé, u nichž najdete 423 kW (575 koní), respektive 430 kW (585 koní).
Pokud se osmiválce v RS Q8 dočkáme, pochopitelně využije osmistupňovou automatickou převodovku ve spojení s permanentním pohonem všech kol quattro, který by u této ostřejší verze mohl rozdělovat hnací sílu ještě štědřeji ve prospěch zadní nápravy.