Přetahovaná Hondy a Volkswagenu o nejrychlejší čas na slavném okruhu pokračuje. Co teprve, až zpátky do hry přijde Renault...
V květnu roku 2015 zajela předchozí generace Civicu Type-R nejrychlejší čas na severní smyčce Nürburgringu ze všech aut s předním pohonem. Obkroužila jej za 7 minut a 53 sekund a sebrala korunu Méganu R.S. Trophy-R.
O rok později na okruh přijel Volkswagen a s časem 7:49,21 uzmul rekord pro Golf GTI Clubsport S. Před pár měsíci se volfsburští vrátili a metu posunuli o dvě sekundy dále, na 7:47,19. Nyní je však na tahu Honda.
Nový Civic Type R dosáhl třetího dubna času 7:43,8 a porazil tak Volkswagen o tři sekundy a svého předchůdce dokonce o téměř sedm sekund.
Pro bezpečnost byl vůz během testů vybaven "klecí". Podle Hondy však nezlepšila tuhost karoserie, což je přinejmenším těžko uvěřitelné. Navíc rekordnímu civicu chyběla zadní sedadla a infotainment. Jinak Japonci tvrdí, že použili pouze sériové díly a silniční pneumatiky.
Ke všemu připočtěme, že v loňském roce došlo k úpravě trati, která má v kritických místech lepší povrch, což defacto smazává rozdíl mezi novou a předchozí generací ostrého civiku.
Nová generace Civicu Type-R disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 228 kW a maximálním točivém momentu 400 Nm. Na přední kola sílu distribuuje přes šestistupňovou manuální převodovku. Uvidíme, zda se do souboje o hrad Nürburg a pozornost fanoušků vloží i Renault Sport, který pracuje na nové generaci Méganu R.S.
Prohlédněte si kompletní fotogalerii testovaného kusu:
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E