Po nedávném představení už Evoque do zásuvky míří také na český trh. Nejsilnější verze SUV není automaticky ta nejdražší.
Land Rover rozšiřuje plug-in hybridní varianty svých modelů a novou motorizaci označenou P300e dostal nedávno i malý Evoque. Ačkoliv v ceníku zastává vůbec nejvýkonnější verzi, překvapivě není tou nejdražší volbou. Do nabídky přitom míří ve všech dosud nabízených výbavách a paketech, takže zde žádná omezení nenastávají.
Rychlá rekapitulace: plug-in hybridní motorizace P300e je kombinací benzinového tříválce o objemu 1,5 litru, osmistupňové automatické převodovky, elektromotoru na zadní nápravě a lithium-iontové baterie o kapacitě 15 kWh umístěné pod zadními sedadly. Systémový výkon ústrojí čítá 227 kW (309 koní) a točivý moment 540 N.m. Dojezd čistě na elektřinu uvádí Land Rover na 66 km, kombinovanou spotřebu paliva pak na 1,4 l/100 km.
Range Rover Evoque P300e tedy začíná v základní výbavě na cenovce 1.351.086 Kč, čímž vychází levněji než dosud nejsilnější P300 bez elektrické pomoci a výkonem 221 kW (300 koní) – od 1.414.853 Kč. Pokud však zvolíte jako výchozí bod esteticky vyšperkované provedené Evoque R-Dynamic, cena P300e startuje rovněž na 1.414.853 Kč.
V každém případě čekejte standardně například LED světlomety, senzor deště, vyhřívaná zpětná zrcátka, 17palcová litá kola, ambientní osvětlení interiéru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, textilní čalounění sedadel, systém pro jízdu v terénu Terrain Response, 10palcový infotainment, parkovací senzory vpředu i vzadu (s kamerou vzadu), tempomat s omezovačem rychlosti, asistent udržování jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče a také 6 airbagů.
Motorizace P300e je poté kromě základní výbavy nabízena v klasických stupních S, SE a HSE, což se týká i provedení R-Dynamic. Celkem je tedy i plug-in hybridní Evoque k mání v osmi úrovních výbavy. Na druhé straně spektra je tudíž Evoque P300e R-Dynamic HSE, který jako nejdražší varianta začíná na 1.796. 608 Kč.
Za tuto cenu už čekejte rovněž 20palcová litá kola, adaptivní LED světlomety, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, bezklíčový přístup, elektricky ovládané víko kufru, čalounění prošívanou, perforovanou kůží Windsor, přední sedadla nastavitelná v 16 směrech, digitální přístrojový štít, 10palcový infotainment doplněný o dotykové ovládání klimatizace Touch Pro Duo, parkovací asistent s rozsahem 360 stupňů kolem vozu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a mimo jiné další hrstku asistentů a bezpečnostních funkcích.
Range Rover Evoque Plug-in hybrid – technická data a české ceny |
Motorizace |
P300e |
Zdvihový objem [cm3] |
1497 |
Válce/ventily |
3/4 |
Systémový výkon [kW/min] |
227/5500 |
Systémový točivý moment [N.m/min] |
540/2000-2500 |
Akumulátor [kapacita] |
15 |
Převodovka |
8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,4 |
Max. rychlost [km/h] |
213 |
Dojezd na elektřinu WLTP [km] |
66 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
1,4-1,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2157 |
Cena Evoque [Kč] |
1.351.086 |
Cena Evoque S [Kč] |
1.466.520 |
Cena Evoque SE Kč] |
1.601.798 |
Cena Evoque HSE [Kč] |
1.731.752 |
Cena Evoque R-Dynamic [Kč] |
1.414.853 |
Cena Evoque R-Dynamic S [Kč] |
1.528.835 |
Cena Evoque R-Dynamic SE [Kč] |
1.666.775 |
Cena Evoque R-Dynamic HSE [Kč] |
1.796.608 |