Spolupráce dvou japonských značek, která započala již v minulosti, se zaměří na další sérii takzvaných „kei cars“ pro domácí trh. Také u nich chtějí přitom výrobci rozšířit autonomní funkce řízení.
Na takzvaných „kei cars“, tedy malých, lehkých automobilech s přesně danými specifikacemi dle japonské legislativy, začali Mitsubishi a Nissan společně pracovat už v roce 2013. Tato vzájemná výpomoc bude nyní dále pokračovat s uvedením zbrusu nových miniaut, u kterých nechce ani jedna ze značek zůstat pozadu, co se týče moderních technologií.
Funkce autonomního, a v tomto případě částečně autonomního, řízení se totiž poprvé dostane i do nejmenší kategorie automobilů. Přesněji mluvíme o nových modelech Nissan Dayz, Nissan Dayz Highway Star, Mitsubishi eK a Mitsubishi eK X, ve kterých se objeví asistent pro jízdu v pruhu na dálnici.
Nové vozy pochopitelně sdílejí klíčové komponenty pro snížení nákladů na výrobu, přičemž zavedení zmíněné poloautonomní technologie zajistil ze svého vývoje Nissan. Modely jsou postaveny na modernizovaných platformách a požívají poslední tříválcové jednotky a automatické převodovky.
Lze pouze očekávat, že nástup moderních asistenčních a bezpečnostních systémů se bude i v tomto segmentu miniaturních vozů dále rozšiřovat. I když se výhoda pořízení malých vozů v Japonsku v posledních letech znevýhodnila zvýšením daní a poplatků, trh „kei cars“ je stále velmi populární a obě automobilky nemají v nejbližší době záměr spolupráci přerušit.