Domácí automobilce Škoda Auto se v minulém roce kvůli nedostatku čipů a omezení výroby začaly kupit nedokončené vozy, kterých bylo až patnáct tisíc.  Foto: Vladimír Kadera

Domácí automobilce Škoda Auto se v minulém roce kvůli nedostatku čipů a omezení výroby začaly kupit nedokončené vozy, kterých bylo až patnáct tisíc.  | Foto: Vladimír Kadera

Některé z nich dokonce musely kvůli poškození do šrotu, protože se při manipulaci poškodily. Podle posledních zpráv není ani v roce 2022 situace úplně růžová. Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

Některé z nich dokonce musely kvůli poškození do šrotu, protože se při manipulaci poškodily. Podle posledních zpráv není ani v roce 2022 situace úplně růžová. | Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

Minulou středu bylo odstaveno tři sta nových automobilů, které čekají na čipy. Mezi nimi je i nový  elektromobil Enyaq iV .  Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

Minulou středu bylo odstaveno tři sta nových automobilů, které čekají na čipy. Mezi nimi je i nový elektromobil Enyaq iV.  | Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

„Odhadujeme, že do konce ledna odstavíme 2,5 tisíce vozů. Achillovou patou je řídící jednotka parkovacího zařízení u elektromobilů Enyaq, kterých teď odstavujeme hodně, víc, než bychom chtěli,“ sdělil magazínu E15.cz předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

„Odhadujeme, že do konce ledna odstavíme 2,5 tisíce vozů. Achillovou patou je řídící jednotka parkovacího zařízení u elektromobilů Enyaq, kterých teď odstavujeme hodně, víc, než bychom chtěli,“ sdělil magazínu E15.cz předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. | Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

Odstavené elektromobily je navíc nutné průběžně dobíjet, aby v baterkách neklesalo napětí a zákazník poté neměl potíže s nastartováním nového vozu.  Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

Odstavené elektromobily je navíc nutné průběžně dobíjet, aby v baterkách neklesalo napětí a zákazník poté neměl potíže s nastartováním nového vozu.  | Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

Škoda zrušila šestou směnu, prodloužila přestávky a první lednový týden nevyráběla vůbec. Počítá tak s tím, že za leden bude chybět 2500 vyrobených vozů. Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

Škoda zrušila šestou směnu, prodloužila přestávky a první lednový týden nevyráběla vůbec. Počítá tak s tím, že za leden bude chybět 2500 vyrobených vozů. | Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

V loňském roce vyrobila Škoda Auto 878.200 vozů, v roce 2020 to bylo před milion. Na našem trhu nejvíce frčí model  Fabia  následovaný  Octavií .  Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

V loňském roce vyrobila Škoda Auto 878.200 vozů, v roce 2020 to bylo před milion. Na našem trhu nejvíce frčí model Fabia následovaný Octavií.  | Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

Škoda Enyaq iV byla se 738 kusy nejméně prodávanou Škodou. Vzhledem ke druhu pohonu byla ale jasně nejúspěšnějším elektromobilem. Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

Škoda Enyaq iV byla se 738 kusy nejméně prodávanou Škodou. Vzhledem ke druhu pohonu byla ale jasně nejúspěšnějším elektromobilem. | Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

 Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)

| Foto: E15 (Michaela Szkanderová)

Některé z nich dokonce musely kvůli poškození do šrotu, protože se při manipulaci poškodily. Podle posledních zpráv není ani v roce 2022 situace úplně růžová. Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)
Minulou středu bylo odstaveno tři sta nových automobilů, které čekají na čipy. Mezi nimi je i nový  elektromobil Enyaq iV .  Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)
„Odhadujeme, že do konce ledna odstavíme 2,5 tisíce vozů. Achillovou patou je řídící jednotka parkovacího zařízení u elektromobilů Enyaq, kterých teď odstavujeme hodně, víc, než bychom chtěli,“ sdělil magazínu E15.cz předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)
Odstavené elektromobily je navíc nutné průběžně dobíjet, aby v baterkách neklesalo napětí a zákazník poté neměl potíže s nastartováním nového vozu.  Foto:  E15 (Michaela Szkanderová)
18
Fotogalerie

Škoda Enyaq iV plní odstavná parkoviště, chybí důležité čipy. Jen tak stát ale nesmí

Krize pokračuje, Škoda Auto se musí uchylovat k nepříjemným opatřením.

Domácí automobilce Škoda Auto se v minulém roce kvůli nedostatku čipů a omezení výroby začaly kupit nedokončené vozy. Některé z nich dokonce musely do šrotu, protože se při manipulaci poškodily natolik, že nebylo možné je opravit. Podle posledních zpráv není ani v roce 2022 situace úplně růžová.

Minulou středu bylo odstaveno tři sta nových automobilů, které čekají na čipy. Mezi nimi je i nový elektromobil Enyaq iV. „Odhadujeme, že do konce ledna odstavíme 2,5 tisíce vozů. Achillovou patou je řídící jednotka parkovacího zařízení u elektromobilů Enyaq, kterých teď odstavujeme hodně, víc, než bychom chtěli,“ sdělil magazínu E15.cz předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.

Odstavené elektromobily je navíc nutné průběžně dobíjet, aby v baterkách neklesalo napětí a zákazník poté neměl potíže s nastartováním nového vozu. Škoda zrušila šestou směnu, prodloužila přestávky a první lednový týden nevyráběla vůbec. Počítá tak s tím, že za leden bude chybět 2500 vyrobených vozů.

V loňském roce vyrobila Škoda Auto 878.200 vozů, v roce 2020 to bylo před milion. Na našem trhu nejvíce frčí model Fabia následovaný octavií. Škoda Enyaq iV byla se 738 kusy nejméně prodávanou Škodou. Vzhledem ke druhu pohonu byla ale jasně nejúspěšnějším elektromobilem. Loňskému počínání Škody na českém trhu jsme se podrobněji věnovali zde.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud