První ceny nového modelu Arkana zveřejnilo české zastoupení Renaultu v první polovině dubna. Se stylovým crossoverem se dnes poprvé svezeme rovnou na českých silnicích a vy sami můžete ovlivnit, co se dočtete v prvních jízdních dojmech.
Renault Arkana vzbudil velká očekávání už v srpnu 2018, kdy se poprvé ukázal jako show car na moskevském autosalonu. Stylové SUV-kupé v mainstreamovém segmentu chybělo a Renault tím pádem vyplnit díru na trhu, bylo by tedy přinejmenším zarážející vyhradit vůz pouze ruskému trhu. Tak se nakonec nestalo, byť jsme na oficiální potvrzení, že se arkana dostane i k nám, čekali až do září loňského roku.
Arkana má v portfoliu Renaultu důležitou misi. Podle Zdeňka Grunta, šéfa českého zastoupení značek Renault a Dacia, je nositelem značení E-Tech, což napovídá i označení „přirozeně hybridní“ na stránkách Renautlu. Předprodej vozu na českém trhu začal v první polovině dubna a nikoho už tehdy nemělo překvapit, že se pod kapotou nacházejí výhradně benzinové motory, navíc oba hybridní.
Základ tvoří mild-hybridní třináctistovka TCe 140 EDC s výkonem 103 kW a točivým momentem 260 N.m, zvolit ale můžete také full-hybrid E-Tech 145 s kombinovaným výkonem 105 kW a základem v benzinové šestnáctistovce SCe. Později dorazí i mild-hybridní třináctistovka TCe s výkonem 118 kW. Pohon všech kol a manuální převodovku nečekejte.
Vzhledem k mild- a full-hybridní technice, automatickým převodovkám a bohaté výbavě už v základu byste zřejmě čekali hodně drahé auto, ceny ale zatím považujeme za přiměřené. Nejlevnější arkana dnes stojí 620.000 Kč, což je na 140koňový kompaktní crossover, který u nás navíc nemá přímou konkurenci, slušné. Na výběr jsou tři výbavy (Zen, Intens, R.S. Line), a protože Renault v rámci uvedení arkany na český trh připravil akční nabídku, je možné koupit nejlépe vybavenou verzi R.S. Line s full-hybridem už za 758.000 Kč. Kdyby nebylo cenového zvýhodnění 60.000 Kč a výkupního bonusu, stál by stejný vůz ceníkových 838.000 Kč.
Na papíře to s Renaultem Arkana vypadá dobře, teď už jen zbývá se posadit za volant a vyrazit na silnice. To se v mém případě stane dnes v odpoledních hodinách a vy máte příležitost ptát se na to, co vás o novém stylovém Renaultu zajímá. První jízda bude podle všeho probíhat hlavně v pražských ulicích, na co ale nebudu po jízdě znát odpověď já sám, to rád předám lidem z Renaultu, kteří budou během testování na místě.
Vaše dotazy můžete zasílat na adresu dotazy.autorevue@cncenter.cz. Odpovědi se budu snažit zahrnout do jízdních dojmů, které na Autorevue.cz vydáme co nevidět.
Renault Arkana: Technická data a české ceny |
Motorizace |
TCe 140 EDC |
E-TECH Hybrid 145 |
Zdvihový objem [cm3] |
1333 |
1598 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší (systémový) výkon [kW/min] |
103/4500-6000 |
105/- |
Točivý moment [N.m/min] |
260/1750-3500 |
148/3600 (spal. motor)
+205 (elektromotor)
+50 (start-generátor) |
Převodovka |
7A |
sekvenční Multi-mode |
Max. rychlost [km/h] |
205 |
172 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,8 |
10,8 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,8-5,9 |
4,9-5,1 |
Provozní hmotnost [kg] |
1411-1477 |
1510 |
Akční cena Zen [Kč] |
620.000 |
640.000 |
Akční cena Intens [Kč] |
685.000 |
705.000 |
Akční cena R.S. Line [Kč] |
758.000 |
778.000 |
Ceny jsou v rámci současného zvýhodnění až 60.000 Kč. |