11
Fotogalerie

Nový Hyundai i20 si brousí zuby na Fabii

Nová Škoda Fabia to nebude mít vůbec lehké, protože na autosalonu v Paříži se vedle ní a Mazdy2 ukázal i nový hatchback Hyundai i20, který i na našem trhu bude z mladoboleslavského koláče ukusovat velká sousta. Samozřejmě záleží na cenové politice, ale když už známe ceny nové Fabie, očekáváme, že Hyundai bude při stavbě českého ceníku velmi agresivní.

S délkou 4035 mm je Hyundai o trochu delší než nová Fabia a i20 má i proti své minulé generaci o pár milimetrů větší vnitřní prostor nad hlavou a v oblasti ramen. Ono se to nezdá, ale i 10 mm udělá v malém autě pocitově velký rozdíl. Kufr nabídne v základním uspořádání 326 litrů, po sklopení sedaček až 1042 litrů volného místa.

A jak jsou na tom motory? Základ tvoří benzínový čtyřválec 1,25 l s atmosférickým sáním o výkonu 55 kW (75 k) a točivém momentu 122 Nm. Silnější verze má stejný krouťák, ale výkon zvedlý na 62 kW (84 k). Čtrnáctistovka má pak sto koní a 134 Nm. Naftu budou spalovat motory 1.1 CRDi (tříválec) nebo 1.4 CRDi (čtyřválec) o výkonech 55, respektive 66 kW.

Hyundai novému modelu i20 opravdu věří. Na první pohled vypadá skutečně dobře a zejména v interiéru je znát významný posun dopředu. Teď jen zbývá čekat, jak si povede v testu a proti nové Fabii. Přímé srovnání na českých silnicích teprve ukáže, kdo je lepší.

hyundai_i20_02.JPGhyundai_i20_03.JPGhyundai_i20_04.JPGhyundai_i20_05.JPGhyundai_i20_06.JPGhyundai_i20_07.JPGhyundai_i20_08.JPGhyundai_i20_10.JPGhyundai_i20_11.JPGhyundai_i20_12.JPGhyundai_i20_13.JPG

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud