V roce 2017 vzala německá organizace motoristů ADAC Porsche 911 GT3 RS, stavebnici Lego Technic,  a poslala ji proti zdi  (respektive zídce) v rychlosti 46 km/h. Téměř všech 2704 kostiček se samozřejmě rozletělo do všech světových stran. Tento bláznivý crashtest se nyní organizace rozhodla zopakovat, ovšem s malou modifikací. ADAC

V roce 2017 vzala německá organizace motoristů ADAC Porsche 911 GT3 RS, stavebnici Lego Technic, a poslala ji proti zdi (respektive zídce) v rychlosti 46 km/h. Téměř všech 2704 kostiček se samozřejmě rozletělo do všech světových stran. Tento bláznivý crashtest se nyní organizace rozhodla zopakovat, ovšem s malou modifikací. | ADAC

Porsche 911 totiž nebylo zastaveno nárazem do zídky, ale havaruje s dalším počinem mistrům z dílen Lego Technic, Bugatti Chiron. Zástupce francouzské (nebo teď už se říká německé?) značky je na sestavení trochu složitější, má totiž 3599 součástek, tedy o dost víc, než kupé s motorem vzadu. ADAC

Porsche 911 totiž nebylo zastaveno nárazem do zídky, ale havaruje s dalším počinem mistrům z dílen Lego Technic, Bugatti Chiron. Zástupce francouzské (nebo teď už se říká německé?) značky je na sestavení trochu složitější, má totiž 3599 součástek, tedy o dost víc, než kupé s motorem vzadu. | ADAC

Modely v měřítku 1:8 samozřejmě po nárazu udělaly pěkné tříštící se divadlo. Účelem pokusu však nebylo pobavit se, ale něco si vyzkoušet. Vše se totiž nejdřív simulovalo v počítačovém programu. Až poté se provedl skutečný náraz a zkoumaly se rozdíly. ADAC

Modely v měřítku 1:8 samozřejmě po nárazu udělaly pěkné tříštící se divadlo. Účelem pokusu však nebylo pobavit se, ale něco si vyzkoušet. Vše se totiž nejdřív simulovalo v počítačovém programu. Až poté se provedl skutečný náraz a zkoumaly se rozdíly. | ADAC

ADAC si totiž položil otázku, jestli nebude možné nárazové testy zcela vynechat a spolehnout se na počítačové programy. Jak to dopadlo se podívejte ve videu níže. ADAC

ADAC si totiž položil otázku, jestli nebude možné nárazové testy zcela vynechat a spolehnout se na počítačové programy. Jak to dopadlo se podívejte ve videu níže. | ADAC

 ADAC

| ADAC

Porsche 911 totiž nebylo zastaveno nárazem do zídky, ale havaruje s dalším počinem mistrům z dílen Lego Technic, Bugatti Chiron. Zástupce francouzské (nebo teď už se říká německé?) značky je na sestavení trochu složitější, má totiž 3599 součástek, tedy o dost víc, než kupé s motorem vzadu. ADAC
Modely v měřítku 1:8 samozřejmě po nárazu udělaly pěkné tříštící se divadlo. Účelem pokusu však nebylo pobavit se, ale něco si vyzkoušet. Vše se totiž nejdřív simulovalo v počítačovém programu. Až poté se provedl skutečný náraz a zkoumaly se rozdíly. ADAC
ADAC si totiž položil otázku, jestli nebude možné nárazové testy zcela vynechat a spolehnout se na počítačové programy. Jak to dopadlo se podívejte ve videu níže. ADAC
 ADAC
5
Fotogalerie

Vtipný crash test dvou stavebnic pomáhá měnit dějiny nárazových testů

Bude někdy možné zcela vynechat nárazové testy a spolehnout se pouze na počítačovou simulaci? Tyto pokusy probíhaly již dříve a zkouší to i německý ADAC. Jen začíná pěkně zeširoka.

V roce 2017 vzala německá organizace ADAC stavebnici Lego Technic, Porsche 911 GT3 RS, a poslala ji proti zdi (respektive zídce) v rychlosti 46 km/h. Téměř všech 2704 kostiček se samozřejmě rozletělo do všech světových stran. Tento bláznivý crashtest se nyní organizace rozhodla zopakovat, ovšem s malou modifikací.

Porsche 911 totiž nebylo zastaveno nárazem do zídky, ale havaruje s dalším počinem mistrům z dílen Lego Technic, Bugatti Chiron. Zástupce francouzské značky je na sestavení složitější, má totiž 3599 součástek, tedy o dost víc, než kupé s motorem vzadu.

Modely v měřítku 1:8 samozřejmě po nárazu udělaly tříštící se divadlo. Účelem pokusu však nebylo pobavit se, ale něco si vyzkoušet. Vše se totiž nejdřív simulovalo v počítačovém programu. Až poté se provedl skutečný náraz a zkoumaly se rozdíly. ADAC si totiž položil otázku, jestli nebude možné nárazové testy zcela vynechat a spolehnout se na počítačové programy i u skutečných aut. Jak to dopadlo, se podívejte ve videu níže.

Doporučujeme

Články odjinud