Bývalý moderátor Top Gearu nyní připravuje novou show s názvem The Grand Tour. Čas si však najde i na své sloupky, kde to tentokrát schytal italský roadster s japonskými kořeny.
Jeremy přirovnává tvorbu sportovních aut v dnešní době k sázeným vejcím na toastech. Všichni vědí, jak mají vypadat, ale téměř každá hotelová restaurace, respektive automobilka, to dělá špatně. Zákazníci podle něj chtějí Mazdu MX-5 – jednoduchý vůz klasické koncepce s otevírací střechou. Proto je MX-5, ze které Fiat 124 Spider vychází, tak úspěšná – je to nejlepší toust se sázeným vejcem na světě. Ideálně velký a s rozumnou cenou. Italská odvozenina jej však za srdce nevzala.
Clarkson byl z myšlenky dát na architekturu vynikající Mazdy italský styling zprvu nadšený, a to i proto, že jeho předchůdce ze šedesátých let dodnes obdivuje. Po první projížďce byl však Jezza zklamán – Fiat prý není tak dobrý jako Mazda. Nelíbí se mu ani větší karoserie. „I když díky větší karoserii dostanete chlapáčtější auto, není to dobré, když to nacvaknete na základy vozu, který je drobnější. Skončíte tak u něčeho, co vypadá jako slon sedící na jednokolce - skončíte u velkého auta s malými koly ztrácejícími se v podbězích,” říká Jeremy.
Ani přeplňovaný motor 1.4 MultiAir jej příliš nezaujal. „Není špatný, ale čekal jsem že bude znít trošku zuřivěji,“ vysvětluje. „Není to ten správný hluk. Když jste ve sporťáku, chcete slyšet zepředu nějaké to burácení sání a zezadu praskání z výfuku. Ale u Fiatu 124 uslyšíte zepředu zvuk, jaký vydávají lidé v misionářské poloze a zezadu jen takové ševelení. Je to škoda.“ Podvozek to od něj také schytal, je prý příliš měkký a nedodává řidiči tolik jistoty jako je to u jeho japonského sourozence.
Clarkson vše završuje tím, že mít před domem dvousedadlový italský sporťák a vědět, že je ve všem horší než auto, ze kterého vychází, jej dělá smutným.