Ford představuje zcela novou generaci svého stěžejního modelu Focus. Evropská verze se od té americké tentokrát příliš lišit nebude.
Autosalon NAIAS (North American International Auto Show) je svědkem velké chvíle pro koncern Ford. Ten zde totiž představuje již třetí generaci svého klíčového modelu nižší střední třídy připraveného pro modelový rok 2012. Přichází opět pod jménem Focus, jež na sklonku devadesátých let nahradilo plejádu typů Escort a během dvou generací si u zákazníků po celém světě získalo velmi dobré přijetí. Novinka má přinést do své kategorie nové dimenze ve sférách hospodárnosti, kvality a potěšení z jízdy. A vůbec poprvé se mají jednotlivé verze Focusu nabízené v daný čas na různých kontinentech sjednotit.
„Zcela nový Ford Focus je jasnou ukázkou toho, že v rámci našeho programu One Ford nabízíme zákazníkům na celém světě to nejlepší z koncernu Ford Motor Company,“ prohlásil při premiéře Alan Mulally, nejvyšší muž FMC. „Naše nová platforma C nám umožní dodávat zákazníkům dostupné vozy, jež v otázkách kvality, hospodárnosti, bezpečnosti a technické úrovně překonají jejich očekávání.“
Také nový Focus vznikl v rámci firemního proudu Kinetic Design, díky čemuž mu nelze upřít dynamický švih i při statickém pohledu. V jeho vzhledu se zračí prvky použité dosud třeba na modelech Ka, Fiesta nebo Mondeo a novinka se chlubí elegantními a uhlazenými, zároveň však i robustními liniemi. Také pojetí interiéru následuje dosavadní zvyklosti, takže si všimneme například výrazně trojrozměrné palubní desky s mohutnou středovou konzolí s obligátními, svisle orientovanými výdechy ventilace. Pracoviště řidiče budí dojem, že pána vozu dokonale obklopuje.
Očekává se opět široká škála pohonných jednotek, Američané nejspíš sáhnou po zážehovém, přímovstřikovém dvoulitru, jenž má vynikat výkonem (155 koní/116 kW) a nízkou spotřebou. I díky chladicímu účinku přímého vstřikování se podařilo konstruktérům dosáhnout kompresního poměru celých 12:1, později má být tento motor schopen spalovat i E85, což by bylo vůbec poprvé u motoru s přímým vstřikováním. Na vybrané trhy se časem dostanou i kompaktní turbomotory z řady EcoBoost
Focus zůstane věrný pohonu předních kol a k jeho lepším jízdním vlastnostem má přispět instalace elektronické soustavy Dynamic Cornering Control. Přední náprava opět využívá vzpěr McPherson a zadní modifikovaných víceprvkových závěsů Control Blade. O přenos výkonu se postarají jak klasické manuální převodovky, tak objeví šestistupňová, dvouspojková automatická převodovka PowerShift.
K dispozici budou zprvu obvyklé karosérie hatchback a sedan, později se přidá i kombi. V nabídce progresivních elektronických prvků se kromě jiných objeví konektivita všeho druhu, osmipalcový dotykový displej, couvací kamera a poloautomatický parkovací asistent. Zajímavostí je, že také do Ameriky s novým Focusem pronikne označení nejvyšší výbavy Titanium, neboť v Evropě slaví velké úspěchy. Podle tvrzení výrobce zde plných 40 % zákazníků volí Focus v této úrovni, u Mondea jich je dokonce 60 %, takže je jasné, že motoristé si za luxus plné výbavy rádi připlatí.
Nový Focus se bude vyrábět od konce letošního roku v Evropě a v Severní Americe (v showroomech se má kompletní škála objevit až na počátku roku 2011), Asie, Afrika a Jižní Amerika mají následovat s nepatrným zpožděním. Příští rok k této paletě přibude plně elektrické provedení BEV (battery-electric vehicle), jež se bude pro Severní Ameriku vyrábět v michiganské továrně značky.
Nový Ford Focus
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost