Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
Audi Q8
40
Fotogalerie

Audi Q8 konečně oficiálně. Na český trh vstoupí už v červenci

První snímky nového Audi Q8 unikly na internet už dnes dopoledne. Nyní je všem tajemstvím konec a my tak můžeme přinést maximum dostupných informací.

Už při dnešním úniku prvních snímků nového Audi Q8 jsme vám slíbili, že jeho světová premiéra je na spadnutí a článek během několika hodin aktualizujeme o další oficiální informace. Opona mezitím skutečně spadla, takže vám přinášíme vše důležité, co by vás k tomuto vozu mohlo zajímat.

A začít bychom mohli třeba rozměry. Q8 má délku 4986 mm, je široká 1995 mm, vysoká 1705 mm, a nápravy jsou od sebe bez pár milimetrů rovné tři metry. Jen pro pořádek připomínáme, že „osmička“ je tím pádem o 66 mm kratší, ale zároveň o 27 mm širší a o 36 mm nižší než výchozí Q7. Abychom měli výčet kompletní, přidáváme ještě světlou výšku 254 mm.

Audi Q8 se bude vyrábět v Bratislavě a jeho základy tvoří platforma MLB Evo určená pro auta s podélně uloženými pohonnými jednotkami. Nápravy tvoří pětiprvkové závěsy vpředu i vzadu vyrobené převážně z hliníku, zatímco kola mají průměr od 19 do 22 palců. Největší pneumatiky mají rozměr 285/40 R22 a když už jsme v podbězích, mohli bychom dodat, že na přední nápravě najdete šestipístkové třmeny.

K dispozici budou jsou hned tři varianty odpružení. To základní kombinuje vinuté pružiny s adaptivními tlumiči, za příplatek pak majitelé dostanou i vzduchové pérování, a to buď se standardním, nebo sportovním nastavením. V případě použití systému Adaptive Air Suspension má řidič možnost měnit světlou výšku karoserie v rozsahu až 90 mm.

Mezi další příplatkové prvky výbavy patří také systém řízení kol zadní nápravy. Jde o tutéž techniku, kterou najdete u limuzín Audi či Volkswagenu Touareg nové generace, přičemž Audi kromě vylepšení agility slibuje také zmenšení poloměru zatáčení o celý metr.

Vraťme se ještě na chvíli k základní konstrukci. Karoserii tvoří kombinace ocelových a hliníkových komponentů. Podíl vysokopevnostních ocelí činí 14,4 procenta, zatímco aluminiové tlakové odlitky tvoří 15 procent konstrukce. Většina vnějších panelů (včetně střechy, bezrámových dveří, předních blatníků i zadního elektricky výklopného víky) je vyrobena z hliníkového plechu o celkovém podílu 23,7 procenta.

Audi Q8 3.0 TDI není navzdory rozsáhlému použití lehkých kovů zrovna bantamová váha, má až 2145 kg, nicméně tento údaj zahrnuje i dodatečně montovaný lithium-iontový akumulátor částečně hybridní techniky, takže ve výsledku není uvedená hodnota žádná tragédie.

Měli bychom dodat, že mild-hybrid kromě další baterie namontované pod podlahou zavazadlového prostoru obsahuje řemenem poháněný generátor s funkcí startéru, rozvody o napětí 48 V, přičemž Audi tvrdí, že tato technologie snižuje průměrnou spotřebu paliva o 0,7 litru na 100 km. Jak konkrétně? V rozsahu od 55 do 160 km/h se může Q8 pohybovat pouze setrvačností s deaktivovaným spalovacím motorem a systém rekuperace kinetické energie má výkon 12 kW.

Audi Q8 s výše popsanou technikou dostane označení 50 TDI, přičemž jeho základem bude vidlicový naftový šestiválec o objemu 3,0 litru. Agregát má výkon 286 koní, produkuje maximální točivý moment 600 Nm a velké SUV dokáže díky němu zrychlit z místa na 100 km/h za 6,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 232 km/h.

Slabší provedení stejného dieselu ponese obchodní název 45 TDI a nabídne 231 koní, zatímco jediná zážehová verze 55 TFSI dostane přeplňovanou třílitrovou V6 s výkonem 340 koní. Sílu všech pohonných jednotek bude standardně zpracovávat osmistupňová automatická převodovka ve spojení s permanentním pohonem všech kol quattro, který bude za obvyklých okolností rozdělovat sílu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Také interiér Audi Q8 téměř nepoužívá standardní tlačítka a místo nich posádka dostane hned několik dotykových obrazovek. Horní displej s úhlopříčkou 10,1 palce slouží k ovládání informačního a navigačního systému. Na spodním 8,6“ displeji pak lze nastavit klimatizaci, komfortní funkce či zadávat text.

Nechybí též hlasové ovládání anebo audiosystém Bang & Olufsen, který má ve vrcholné verzi až 23 reproduktorů. Pak je zde samozřejmě celý zástup bezpečnostních systémů, které bychom popisovali na několika stránkách, takže za všechny můžeme vzpomenout třeba systém nočního vidění, pokročilého asistenta parkování, který umožňuje ovládat auto dálkově prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu nebo příprava pro autonomní řízení.

Audi Q8 bude na český trh uvedeno už počátkem července letošního roku a v rámci sériové výbavy majitel dostane adaptivní tlumiče, 19palcová kola, světla LED, navigaci i dvouzónovou automatickou klimatizaci. Ceny známé nejsou, ale předpokládáme, že budou o něco vyšší než u srovnatelné verze Q7.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud