Japonská automobilka se k bezemisní budoucnosti posune dílčími kroky. Nyní ale uvede další modely se spalovacími motory.
Kroky Mazdy v Evropě budou v následujících letech směřovat nejen k představení elektrifikovaných a elektrických vozů, ale také k významnému posunu v bezpečnosti. Prvním cílem, nastaveným do konce roku 2024, bude zvýšení stability vzhledem k neustálým změnám v automobilovém průmyslu. V rámci něj automobilka posílí vývoj nových technologií a činnost dodavatelských řetězců, zároveň hodlá usilovat o snížení nákladů. Elektrifikace celé produktové řady bude urychlena.
Mazda hodlá v nejbližší době stavět na evropské popularitě elektromobilu MX-30, který již v příštím roce dostane novou verzi R-EV s Wankelovým motorem pro prodloužení dojezdu. Nedávno představené SUV CX-60 slaví prodeje 20.000 kusů a brzy jej doplní i sedmimístná verze CX-80. Po roce 2025 začne intenzivnější elektrifikace nabídky kvůli zpřísňujícím se předpisům, nové bateriové modely budou určeny pro celý svět.
Kvůli přechodu na bezemisní vozidla Mazda již nyní uzavřela strategická partnerství v mnoha oblastech, včetně založení společných podniků pro nové výrobní technologie a elektrické pohonné jednotky nebo výzkum a vývoj. Baterie hodlá automobilka zatím nakupovat od partnerských organizací, do budoucna bude na zvážení, zda si je nebude vyrábět sama. Pro rok 2040 má pak Mazda za cíl nulový počet smrtelných nehod, způsobených svými novými vozy.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5