Z té mastné ruky na dveřích Rollse se museli představitelé značky osypat...

Z té mastné ruky na dveřích Rollse se museli představitelé značky osypat...

...a hned vyslali na místo sluhu, aby vše uvedl do původního stavu.

...a hned vyslali na místo sluhu, aby vše uvedl do původního stavu.

Rolls-Royce Dawn vychází z kupé Wraith.

Rolls-Royce Dawn vychází z kupé Wraith.

Pod kapotou je dvanáctiválec 6,6 l se dvěma turbodmychadly.

Pod kapotou je dvanáctiválec 6,6 l se dvěma turbodmychadly.

Kabina je velmi luxusní a všechny ovladače jsou originální, ačkoliv pod povrchem se skrývá technika BMW.

Kabina je velmi luxusní a všechny ovladače jsou originální, ačkoliv pod povrchem se skrývá technika BMW.

I vzadu je docela dost místa, Rolls-Royce Dawn totiž není žádný mrňous.

I vzadu je docela dost místa, Rolls-Royce Dawn totiž není žádný mrňous.

...a hned vyslali na místo sluhu, aby vše uvedl do původního stavu.
Rolls-Royce Dawn vychází z kupé Wraith.
Pod kapotou je dvanáctiválec 6,6 l se dvěma turbodmychadly.
Kabina je velmi luxusní a všechny ovladače jsou originální, ačkoliv pod povrchem se skrývá technika BMW.
22
Fotogalerie

IAA 2015 živě: Rolls-Royce Dawn vážně není pro chudé miliardáře

Kapitoly článku:


Nový Rolls-Royce Dawn je sice založený na modelu Wraith, který vychází s menší limuzíny Ghost, která je zase založena na BMW řady 7, ale na autě to opravdu nepoznáte. Dokonce i variace na systém iDrive vypadá odlišně, takže společný hardware zůstane zraku majitele skryt. A to je dobře, protože Rolls-Royce musí být jedinečný.

rollsroycedawn (5).JPGrollsroycedawn (2).JPGrollsroycedawn (8).JPG
„Leštit kliky“ má v případě Rolls-Royce zcela jiný význam. Jenže vysvětlujte lidem s baťůžky, že na dveře Rollse se mastnou rukou nesahá…

Model Dawn nelze chápat jako luxusní kabriolet pro ty, kteří nemají na velký Phantom Drophead Coupé. Je to dynamicky zaměřené auto určené především zákazníkům, kteří si chtějí Rolls-Royce řídit sami. Nepochybujeme, že velká část klientů bude mít doma jak velký Phantom, tak i model Drophead. A k tomu nějaký ten Range Rover a podobná auta pro personál...

Pod kapotou kabrioletu Rolls-Royce Dawn je dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 litru o výkonu 570 koní a točivém momentu 780 Nm. Sílu posílá na zadní kola osmistupňová automatická převodovka. Více než 2,5 tuny těžký kabriolet se rozhodně loudat nebude.

rollsroycedawn (7).JPGrollsroycedawn (15).JPGrollsroycedawn (9).JPG
Potenciální klient se nikdy neptá na cenu, ale pokud to chcete vědět, tak kabriolet Dawn stojí asi 9,5 milionu korun. Věděli jste třeba, že kabrioletem Rolls-Royce jezdil i V.I. Lenin? Zkrátka každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb!

Zatímco starší vozy Rolls-Royce byly vždy před každou ostrou zatáčkou po britsku „značně znepokojeny“ v tom nejlepším slova smyslu, moderní elektronika, adaptivní podvozky a samozřejmě velký posun v technologii pneumatik dovolí užívat si dynamickou jízdu bez kompromisů v komfortu také s Rolls-Roycem.

Elektricky ovládaná látková střecha kabrioletu Dawn se složí za 21 sekund i za jízdy a pokud se snad musíte ptát na cenu a provozní náklady, tak vězte, že nový Rolls-Royce stojí asi 9,5 milionu korun a má normovanou spotřebu 14,2 litru na 100 km s emisemi CO2 330 g/km . A to je v pořádku.

Rolls-Royce

Britskou společnost Rolls-Royce založili v roce 1906 Charles Rolls a Henry Royce. Vedle vojenské techniky, leteckých a lodních motorů je známá hlavně jako výrobce luxusních automobilů.

Od roku 1998 patří Rolls-Royce do skupiny BMW.

Rolls-Royce Phantom • Rolls-Royce Cullinan • Rolls-Royce Ghost • Rolls-Royce Wraith • Rolls-Royce Dawn

Doporučujeme

Články odjinud