V roce 2018 došlo v Kalifornii k tragické autonehodě, při níž zahynul Walter Huang, jeden z inženýrů společnosti Apple, ve své Tesle Model X. O celou událost se začala zajímat média hlavně proto, že k nehodě došlo během používání funkce Autopilot, během které je vůz schopný částečné autonomní jízdy. auto.cz

V roce 2018 došlo v Kalifornii k tragické autonehodě, při níž zahynul Walter Huang, jeden z inženýrů společnosti Apple, ve své Tesle Model X. O celou událost se začala zajímat média hlavně proto, že k nehodě došlo během používání funkce Autopilot, během které je vůz schopný částečné autonomní jízdy. | auto.cz

Huang byl přitom otevřeným kritikem funkčnosti těchto systémů a neustále Teslu upozorňoval na systémové nedostatky, k nimž patřilo i náhlé sjíždění z dálnice, nebo míření auta do překážky. Automobilka se vždy bránila tím, že i přes několik pokusů se jim nepodařilo popsanou situaci napodobit, a že chyba bude nejspíš mezi sedadlem a volantem. auto.cz

Huang byl přitom otevřeným kritikem funkčnosti těchto systémů a neustále Teslu upozorňoval na systémové nedostatky, k nimž patřilo i náhlé sjíždění z dálnice, nebo míření auta do překážky. Automobilka se vždy bránila tím, že i přes několik pokusů se jim nepodařilo popsanou situaci napodobit, a že chyba bude nejspíš mezi sedadlem a volantem. | auto.cz

Automobily Tesla mají navíc zabudované varování, které se aktivuje, pokud se řidič řízení nevěnuje i při spuštěné funkci Autopilot. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu. auto.cz

Automobily Tesla mají navíc zabudované varování, které se aktivuje, pokud se řidič řízení nevěnuje i při spuštěné funkci Autopilot. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu. | auto.cz

Podle úřadu NTSB, který nyní celý případ nehody Waltera Huanga analyzoval, byl toto ten druhý případ. Huang prý nezasáhl do řízení vozu celých osmnáct minut a místo toho hrál mobilní hru Three Kingdoms. Vůz následně sjel ze silnice a havaroval. Ve výčtu chyb řidiče je i fakt, že adaptivní tempomat byl v okamžiku nehody nastavený na 16 km/h přes povolený limit. auto.cz

Podle úřadu NTSB, který nyní celý případ nehody Waltera Huanga analyzoval, byl toto ten druhý případ. Huang prý nezasáhl do řízení vozu celých osmnáct minut a místo toho hrál mobilní hru Three Kingdoms. Vůz následně sjel ze silnice a havaroval. Ve výčtu chyb řidiče je i fakt, že adaptivní tempomat byl v okamžiku nehody nastavený na 16 km/h přes povolený limit. | auto.cz

 auto.cz

| auto.cz

Huang byl přitom otevřeným kritikem funkčnosti těchto systémů a neustále Teslu upozorňoval na systémové nedostatky, k nimž patřilo i náhlé sjíždění z dálnice, nebo míření auta do překážky. Automobilka se vždy bránila tím, že i přes několik pokusů se jim nepodařilo popsanou situaci napodobit, a že chyba bude nejspíš mezi sedadlem a volantem. auto.cz
Automobily Tesla mají navíc zabudované varování, které se aktivuje, pokud se řidič řízení nevěnuje i při spuštěné funkci Autopilot. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu. auto.cz
Podle úřadu NTSB, který nyní celý případ nehody Waltera Huanga analyzoval, byl toto ten druhý případ. Huang prý nezasáhl do řízení vozu celých osmnáct minut a místo toho hrál mobilní hru Three Kingdoms. Vůz následně sjel ze silnice a havaroval. Ve výčtu chyb řidiče je i fakt, že adaptivní tempomat byl v okamžiku nehody nastavený na 16 km/h přes povolený limit. auto.cz
 auto.cz
5
Fotogalerie

Nejznámější nehoda Tesly odhaluje další fakta. Řidič si za svou smrt mohl sám

I přes pokročilé systémy asistované jízdy je třeba mít se za volantem na pozoru. Typický příklad se stal před dvěma lety v Americe.

V roce 2018 došlo v Kalifornii k tragické autonehodě, při níž zahynul Walter Huang, jeden z inženýrů společnosti Apple, za volantem Tesly Model X. O událost se začala zajímat média hlavně proto, že k nehodě došlo během používání funkce Autopilot, během které je vůz schopný částečné autonomní jízdy.

Huang byl otevřeným kritikem funkčnosti těchto systémů a neustále Teslu upozorňoval na systémové nedostatky, k nimž patřilo i náhlé sjíždění z dálnice, nebo míření auta do překážky. Automobilka se vždy bránila tím, že i přes několik pokusů se jim nepodařilo popsanou situaci napodobit, a že chyba bude nejspíš mezi sedadlem a volantem.

Automobily Tesla mají navíc zabudované varování, které se aktivuje, pokud se řidič řízení nevěnuje i při spuštěné funkci Autopilot. Stále jde totiž o rozšířeného asistenta, nikoliv o plně autonomní jízdu. Někteří však nedbají této skutečnosti a při jízdě si třeba čtou noviny, nebo hrají na telefonu.

Podle úřadu NTSB, který nyní celý případ nehody Waltera Huanga analyzoval, byl toto ten druhý případ. Huang prý nezasáhl do řízení vozu celých osmnáct minut a místo toho hrál mobilní hru Three Kingdoms. Vůz následně sjel ze silnice a havaroval. Ve výčtu chyb řidiče je i fakt, že adaptivní tempomat byl v okamžiku nehody nastavený na 16 km/h přes povolený limit.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud