Kia KX5 zaujme zcela jinou přídí s novými níže položenými úzkými světlomety, nenajdete zde typickou „tygří“ masku chladiče a přepracován je i přední nárazník. | Kia KX5 Zdroj: Kia

Kia KX5 zaujme zcela jinou přídí s novými níže položenými úzkými světlomety, nenajdete zde typickou „tygří“ masku chladiče a přepracován je i přední nárazník. | Kia KX5 | Zdroj: Kia

Kia Sportage Zdroj: Kia

Kia Sportage | Zdroj: Kia

Z profilu se čínský protějšek tolik neliší a linie oken a střechy je identická. Vzadu ovšem ke změnám dochází a nově jsou tvarované víko kufru i svítilny spojené přes celou záď a ozdobené chromovanou lištou. | Kia KX5    Zdroj: Kia

Z profilu se čínský protějšek tolik neliší a linie oken a střechy je identická. Vzadu ovšem ke změnám dochází a nově jsou tvarované víko kufru i svítilny spojené přes celou záď a ozdobené chromovanou lištou. | Kia KX5    | Zdroj: Kia

Kia Sportage Zdroj: Kia

Kia Sportage | Zdroj: Kia

Na rozdíl od Evropy, kde již modernizovaný Sportage přijel také s mild-hybridní technikou pod kapotou, je čínské KX5 v oblasti nabízených motorizací překvapivě trochu pozadu. | Kia KX5 Zdroj: Kia

Na rozdíl od Evropy, kde již modernizovaný Sportage přijel také s mild-hybridní technikou pod kapotou, je čínské KX5 v oblasti nabízených motorizací překvapivě trochu pozadu. | Kia KX5 | Zdroj: Kia

Zákazníci si tak vystačí s přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 265 N.m. Tato motorizace je spojena se sedmistupňovou automatickou převodovkou. | Kia KX5 Zdroj: Kia

Zákazníci si tak vystačí s přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 265 N.m. Tato motorizace je spojena se sedmistupňovou automatickou převodovkou. | Kia KX5 | Zdroj: Kia

Nebo mohou sáhnout po atmosférickém čtyřválci o objemu dvou litrů, který zajistí 120 kW (162 koní) a 203 N.m, přičemž využívá šestistupňový automat. | Kia KX5 Zdroj: Kia

Nebo mohou sáhnout po atmosférickém čtyřválci o objemu dvou litrů, který zajistí 120 kW (162 koní) a 203 N.m, přičemž využívá šestistupňový automat. | Kia KX5 | Zdroj: Kia

Kia KX5 Zdroj: Kia

Kia KX5 | Zdroj: Kia

Kia KX5 Zdroj: Kia

Kia KX5 | Zdroj: Kia

Kia KX5 Zdroj: Kia

Kia KX5 | Zdroj: Kia

Velkou změnou je u čínského Sportage zcela nový interiér. Architektura palubní desky působí mnohem jednodušeji, na středovém panelu jsou tlačítka nahrazena dotykovou plochou, před řidičem je už digitální přístrojový štít a na vrcholu palubové desky stojí dle posledních trendu širokoúhlý dotykový displej infotainmentu. | Kia KX5 Zdroj: Kia

Velkou změnou je u čínského Sportage zcela nový interiér. Architektura palubní desky působí mnohem jednodušeji, na středovém panelu jsou tlačítka nahrazena dotykovou plochou, před řidičem je už digitální přístrojový štít a na vrcholu palubové desky stojí dle posledních trendu širokoúhlý dotykový displej infotainmentu. | Kia KX5 | Zdroj: Kia

Kia Sportage Zdroj: Kia

Kia Sportage | Zdroj: Kia

Infotainment je navíc možné ovládat hlasem, objevuje se také přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu nebo 360stupňový kamerový systém. | Kia KX5 Zdroj: Kia

Infotainment je navíc možné ovládat hlasem, objevuje se také přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu nebo 360stupňový kamerový systém. | Kia KX5 | Zdroj: Kia

Kia Sportage Zdroj: Kia
Z profilu se čínský protějšek tolik neliší a linie oken a střechy je identická. Vzadu ovšem ke změnám dochází a nově jsou tvarované víko kufru i svítilny spojené přes celou záď a ozdobené chromovanou lištou. | Kia KX5    Zdroj: Kia
Kia Sportage Zdroj: Kia
Na rozdíl od Evropy, kde již modernizovaný Sportage přijel také s mild-hybridní technikou pod kapotou, je čínské KX5 v oblasti nabízených motorizací překvapivě trochu pozadu. | Kia KX5 Zdroj: Kia
13
Fotogalerie

Čínská Kia Sportage dostala vážnější výraz. Uvnitř předbíhá evropskou verzi

Po uvedení modernizované Kie Sportage v Evropě a USA přichází novinka také na čínský trh. Zde ovšem přijíždí s trochu konzervativnějším vzhledem.

Kia nabízí model Sportage v Číně pod označením KX5. Místní specifikace SUV se však v mnoha ohledech po nejnovější modernizaci dost liší. Zatímco evropská a americká verze Sportage ctí nám známý designový jazyk korejské automobilky, čínské KX5 dostává překvapivě trochu střídmější vzhled a nyní již také moderněji vypadající interiér.

Kia KX5 tak zaujme zcela jinou přídí s novými níže položenými úzkými světlomety, nenajdete zde typickou „tygří“ masku chladiče a přepracován je i přední nárazník. Z profilu se čínský protějšek tolik neliší a linie oken a střechy je identická. Vzadu ovšem ke změnám dochází a nově jsou tvarované víko kufru i svítilny spojené přes celou záď a ozdobené chromovanou lištou.  

Velkou změnou je u čínského Sportage zcela nový interiér. Architektura palubní desky působí mnohem jednodušeji, na středovém panelu jsou tlačítka nahrazena dotykovou plochou, před řidičem je už digitální přístrojový štít a na vrcholu palubové desky stojí dle posledních trendu širokoúhlý dotykový displej infotainmentu. Vůči KX5 tedy evropská i americká verze Sportage vypadá zastaraleji.

U KX5 je také zmiňováno lepší odhlučnění interiéru a samozřejmě nesmí chybět výbava ve formě nejnovějších bezpečnostních a asistenčních systémů. Infotainment je navíc možné ovládat hlasem, objevuje se také přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu nebo 360stupňový kamerový systém.

Na rozdíl od Evropy, kde již modernizovaný Sportage přijel také s mild-hybridní technikou pod kapotou, je čínské KX5 v oblasti nabízených motorizací překvapivě trochu pozadu. Zákazníci si tak vystačí s přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 265 N.m. Tato motorizace je spojena se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Nebo mohou sáhnout po atmosférickém čtyřválci o objemu dvou litrů, který zajistí 120 kW (162 koní) a 203 N.m, přičemž využívá šestistupňový automat.

Design čínské Kie KX5 a evropského Sportage si můžete porovnat v galerii.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud