Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. | Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. | Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. | Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. | Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. | Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. | Siemens

Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens
Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens
Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens
Ford Mustang z roku 1965 vybavený autonomní technologií. Siemens
6
Fotogalerie

Starý Ford Mustang dostal autonomní řízení. Chce zdolat trať v Goodwoodu

Na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu se objeví i jedno velmi kuriózní autonomní vozidlo. Nejedná se totiž o kdovíjaký futuristický výtvor, ale o klasický Ford Mustang z 60. let. Auto se vlastními silami pokusí zdolat místní vrchařskou trať.

Přestože musí většina „petrolheadů“ považovat autonomní technologii nacpanou do klasického Fordu Mustang z roku 1965 za děsivou představu motoristického kacířství a možná i konce světa, elektronický gigant Siemens ve společnosti s univerzitou Cranfield v Anglii se takových nařčení očividně nebojí a právě tuto děsivou kombinaci proměnili v realitu.

Siemens svůj projekt označuje jako „překlenutí propasti mezi dědictvím automobilového průmyslu a pohledem do budoucnosti autonomních systémů v dopravě i výrobě“. Autonomní klasika si svou premiéru odbude již tento týden v Goodwoodu a chce být vůbec prvním samořízením vozem, který zvládne projet místní vrchařskou trať o délce 1,86 km bez pomoci člověka.

Mnoho informací o technice upraveného Mustangu zatím neznáme. Výzvou ovšem mělo být aplikování moderní elektroniky na původní součásti vozu. Lze tedy předpokládat, že pod kapotou Fordu je nadále žíznivý osmiválec, který však bude nyní samočinně ovládán palubním systémem.  

Zachováno prý bylo i hydraulické řízení a tradiční konstrukce podvozku. I tyto části ale byly adaptovány k preciznímu řízení autonomním systémem. Každopádně, aby Mustang vůbec zvládl projet takřka dvoukilometrový úsek v Goodwoodu, musela být trať dopředu naskenována do 3D podoby, podle níž se bude systém vozu řídit.   

Trochu úsměvná je nakonec poznámka, že vytvoření od základu nového, unikátního autonomního vozidla by bylo jednoduší, než použití této moderní technologie na stařičkém Mustangu.

Samořízený Mustang pak nebude jediným autonomním vozem na motoristické slavnosti. Svůj výtvor chce na trať vypustit i firma Roborace, která pracuje na futuristickém elektromobilu Roboracer EV pro chystanou závodní sérii autonomních prototypů.

Přenos z výročního 25. Festivalu rychlosti v Goodwoodu bude opět zdarma streamován na YouTube kanálu Goodwood Road & Racing. Slavnosti začínají už ve čtvrtek 12. července a končí v neděli 15. července.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud