Ve voze je dvojice airbagů. První se aktivuje po nárazu a ten druhý již snímá polohu řidiče, která je většinu času po střetu velmi nestandardní. Hyundai

Ve voze je dvojice airbagů. První se aktivuje po nárazu a ten druhý již snímá polohu řidiče, která je většinu času po střetu velmi nestandardní. | Hyundai

Jakmile systém vyhodnotí, že je druhý airbag potřeba, okamžitě jej vystřelí. Hyundai

Jakmile systém vyhodnotí, že je druhý airbag potřeba, okamžitě jej vystřelí. | Hyundai

Systém druhého airbagu pracuje mnohem rychleji než u toho prvního. Hyundai

Systém druhého airbagu pracuje mnohem rychleji než u toho prvního. | Hyundai

Airbagy již najdete i v dětských sedačkách. Tyto jsou od holandské firmy Maxi Crosi. Schéma ukazuje, odkud se nafukují

Airbagy již najdete i v dětských sedačkách. Tyto jsou od holandské firmy Maxi Crosi. Schéma ukazuje, odkud se nafukují

Takto vypadají nafouknuté airbagy

Takto vypadají nafouknuté airbagy

Jakmile systém vyhodnotí, že je druhý airbag potřeba, okamžitě jej vystřelí. Hyundai
Systém druhého airbagu pracuje mnohem rychleji než u toho prvního. Hyundai
Airbagy již najdete i v dětských sedačkách. Tyto jsou od holandské firmy Maxi Crosi. Schéma ukazuje, odkud se nafukují
Takto vypadají nafouknuté airbagy
5
Fotogalerie

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Korejská automobilka Hyundai patří k leaderům v oblasti vývoje automobilů a nových technologií. Podívejte se, s čím přichází tentokrát.

Airbag si v osobních automobilech nechal patentovat v roce 1953 vynálezce John W. Hetrick. Od té doby společně s bezpečnostními pásy zachraňují tisíce životů ročně při dopravních nehodách. Jsou ale situace, při kterých obyčejné airbagy nestačí a v Hyundai nyní pracují na řešení.

Jsou totiž nehody, při kterých dojde ke dvěma nárazům. Pro příklad: Automobil narazí do jiného auta a náraz jej vymrští do další překážky (sloup dopravního značení, strom). Při prvním střetu posádku zachrání airbag. Při druhém už jsou ale účastníci nehody většinou odkázáni na prázdný pytel. Podle statistik k tomu dochází ve třech z deseti nehod.

A právě tento problém se snaží Hyundai vyřešit takzvaným Multikolizním airbagem. Jak to funguje? Ve voze je dvojice airbagů. První se aktivuje po nárazu a ten druhý již snímá polohu řidiče, která je většinu času po střetu velmi nestandardní. Jakmile systém vyhodnotí, že je druhý airbag potřeba, okamžitě jej vystřelí. Systém druhého airbagu pracuje mnohem rychleji než u toho prvního.

Hyundai tvrdí, že tyto nehody jsou častější než si většina lidí myslí a je nutné to řešit pro maximální zabezpečení posádky. Automobilka zatím nepotvrdila datum uvedení tohoto systému do prodeje, počítá se s ním však do příští generace vozů Hyundai a Kia. Mezi další novinky patří například airbag pro panoramatickou střechu, který se aktivuje v případě převrácení vozu na střechu.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud