Kromě křiklavé zelené barvy je na výběr z dalších 28 odstínů McLaren

Kromě křiklavé zelené barvy je na výběr z dalších 28 odstínů | McLaren

Zadní části vozu dominuje karbonové křídlo McLaren

Zadní části vozu dominuje karbonové křídlo | McLaren

Střechu lze složit až do rychlosti 40 km/h McLaren

Střechu lze složit až do rychlosti 40 km/h | McLaren

Interiér je stejný, jako u verze kupé McLaren

Interiér je stejný, jako u verze kupé | McLaren

Oproti verzi kupé váží Spider pouze o 50 kg více McLaren

Oproti verzi kupé váží Spider pouze o 50 kg více | McLaren

Titanové výfuky dávají 600LT osobitý zvuk McLaren

Titanové výfuky dávají 600LT osobitý zvuk | McLaren

Příplatkový balíček MSO Clubsport Pack vybaví vůz karbonovými skořepinami McLaren

Příplatkový balíček MSO Clubsport Pack vybaví vůz karbonovými skořepinami | McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

 McLaren

| McLaren

Zadní části vozu dominuje karbonové křídlo McLaren
Střechu lze složit až do rychlosti 40 km/h McLaren
Interiér je stejný, jako u verze kupé McLaren
Oproti verzi kupé váží Spider pouze o 50 kg více McLaren
18
Fotogalerie

328 km/h bez střechy! I to umí nový McLaren 600LT Spider

Nejnovější počin McLarenu kombinuje dynamiku supersportovního kupé s rozjařeností otevřeného vozu. Tento roadster by stál za hřích.

Napínali nás, ne, že ne. McLaren se před týdnem vytasil s krátkou upoutávkou, na které ukázal pouze zadní část vozu, která nám, kromě nápisu 600LT na poznávací značce, moc neřekla. Byly tu dva možné scénáře, buď si pro nás připravili závodní verzi nebo roadster.

Teď se už ale opona zvedla a my tu máme McLaren 600LT Spider v divoce zelené barvě, s titanovými výfuky a karbonovým zadním křídlem. Díky skvělé tuhosti výchozího modelu nebylo potřeba přidávat dodatečné výztuhy a hmotnost tedy přidává pouze mechanismus na složení střechy, který váží jen 50 kilogramů.

Hřmotný osmiválec umístěný za řidičem zůstal beze změn. To znamená dvakrát přeplňovaná jednotka o objemu 3.8 litru a výkonem 442 kW (600 koní), která posílá všechen výkon na zadní kola prostřednictvím 7stupňové automatické převodovky. I přes mírný hmotnostní hendikep akceleruje na stovku za 2,9 sekundy, tedy stejně rychle, jako verze se střechou. Zrychlení z 0 na 200 km/h je už ale o 0,2 sekundy horší (8,4 s).

Maximální rychlost je také menší, konkrétně o 4 km/h. I tak ale s otevřeným McLarenem můžete upalovat 324 km/h, což je stejně, jako silnější 720S Spider. Třídílná skládací střecha se dá složit i během jízdy až do rychlosti 40 km/h. Míru větru v kabině reguluje elektricky ovládaný deflektor.

Dostupnost roadsteru bude omezená, na jeho objednání musíte kontaktovat lokálního dealera. Čeští zákazníci mohou využít služeb McLaren Praha. Cena byla stanovena na 256.500 dolarů (v přepočtu 5.570.000 Kč).

Za příplatek půl milionu korun je pak k mání paket MSO Clubsport Pack, který vůz vybaví karbonovými skořepinami, přidá karbonové doplňky na exteriér, titanové šrouby kol a vymění některé materiály v interiéru za karbonové. Ve výsledku pak bude 600LT Spider o sto kilo lehčí.

Doporučujeme

Články odjinud