Po delší odmlce Lamborghini konečně přichází s vozem opatřeným ortodoxním pohonem zadní nápravy.
Bývaly časy, kdy se sportovní automobily vyznačovaly pohonem zadních kol, nicméně alespoň u Lamborghini se po převzetí Volkswagenem staly minulostí a zaměřili se na jakousi jistotu v podobě trvalého pohonu všech kol. Na řidiče žádající přednosti ryze zadního náhonu si však naštěstí u Lamborghini alespoň čas od času vzpomenou.
Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder: dočasný návrat k zadnímu pohonu
V živé paměti nám v tomto ohledu zůstává zejména předloňská edice kupé Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni, nicméně nyní je zde také varianta pro milovníky jízdy s větrem ve vlasech. „Modelem Gallardo LP 550-2 Spyder rozšiřujeme nabídku Lamborghini automobilem pro puristy expandujícím do dalších dimenzí radosti z jízdy,“ tvrdí dosti hrdě šéf značky Lamborghini Stephan Winkelmann. Osobně mě to ale zní, jako by producent zubní pasty halasně vykřikoval, že k tubám nově přidává šroubovací uzávěr…
Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder je poháněno standardním desetiválcem 5,2 l o výkonu 550 koní (405 kW). Konstruktéři údajně na tomto modelu s pohonem pouze zadních kol provedli celou řadu dílčích modifikací včetně nového nastavení tlumení a pérování a úprav aerodynamiky zohledňujících změnu dynamických sil.
Nové Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder vykazuje pohotovostní hmotnost 1 520 kg, z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s a dosáhne rychlosti 319 km/h.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus