Zajímavá studie ukazuje, jak motoristé při vyhledávání komolí jména značek. Z nejčastějších překlepů vás asi rozbolí oči.
Poradenský web Confused.com provedl výzkum ve svém vyhledávači autopojištění – tématem byly nejčastější chyby v názvech automobilek během jednoho měsíce. Kromě jejich četnosti stránky sledovaly i opakující se zkomoleniny, které v některých případech ukazují na zjednodušené fonetické vnímání slov, dále pak na překlepy vzhledem k poloze písmen na klávesnici. Na prvním místě se umístilo korejské Hyundai, u nějž dokázali lidé za čtyři týdny nasázet na Confused.com téměř dva a čtvrt milionu chyb.
Zhruba dvakrát méně, ale stále hodně, komolili návštěvníci německý Volkswagen. Následují Porsche, Toyota, Tesla, Mercedes-Benz, Bentley, Suzuki a první desítku uzavírá Bugatti. Z přehledu vyplývá, že překvapivě málo lidé chybují v názvech typu BMW, KIA, SAIC a dalších. Na přehled zkomolenin včetně nejčetnějších špatných označení se můžete podívat v galerii.