Pro nadšence do kempování na trochu luxusnější úrovni se rozhodl Nissan ve společnosti firmy Opus představit koncept upraveného příbytku, který dokáže využít elektrickou energii powerbanky Energy ROAM. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Pro nadšence do kempování na trochu luxusnější úrovni se rozhodl Nissan ve společnosti firmy Opus představit koncept upraveného příbytku, který dokáže využít elektrickou energii powerbanky Energy ROAM. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Takzvaný „stan na kolečkách“ a jeho příslušenství tak Nissan dokáže kompletně napájet zdrojem energie, jež původně pochází z elektromobilů Leaf. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Takzvaný „stan na kolečkách“ a jeho příslušenství tak Nissan dokáže kompletně napájet zdrojem energie, jež původně pochází z elektromobilů Leaf. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Právě bateriové články ze starých modulů elektromobilů Leaf, které již nemají dostatek energie pohánět samotný automobil, ale vystačí napájet příslušenství jako osvětlení, telefony nebo mikrovlnku, tak Nissan použil k vytvoření své powerbanky. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Právě bateriové články ze starých modulů elektromobilů Leaf, které již nemají dostatek energie pohánět samotný automobil, ale vystačí napájet příslušenství jako osvětlení, telefony nebo mikrovlnku, tak Nissan použil k vytvoření své powerbanky. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Původně vyřazené akumulátory tak nachází druhý život při kempování. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Původně vyřazené akumulátory tak nachází druhý život při kempování. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

V platformě nafukovacího stanu od firmy Opus se tedy nově nachází přihrádka k umístění powerbanky od Nissanu. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

V platformě nafukovacího stanu od firmy Opus se tedy nově nachází přihrádka k umístění powerbanky od Nissanu. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Zdroj energie má kapacitu 700 Wh a podle automobilky vydrží při normálním využití až sedm dní v provozu, přičemž samotný stan má na vnějšku zabudované solární panely, které zdroj průběžně dobíjejí. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Zdroj energie má kapacitu 700 Wh a podle automobilky vydrží při normálním využití až sedm dní v provozu, přičemž samotný stan má na vnějšku zabudované solární panely, které zdroj průběžně dobíjejí. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Přenosná krabice plná elektrické energie má klasickou 230V i 12V zásuvku a USB porty pro připojení nejrůznějšího příslušenství. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Přenosná krabice plná elektrické energie má klasickou 230V i 12V zásuvku a USB porty pro připojení nejrůznějšího příslušenství. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Stan je například vybaven LED osvětlením, mikrovlnou troubou či ledničkou. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Stan je například vybaven LED osvětlením, mikrovlnou troubou či ledničkou. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Dobití Energy ROAMu na plnou kapacitu pak trvá z klasické domácí zásuvky pouhou hodinu. Pouze ze solárních panelů trvá dobití 2 až 4 hodiny. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Dobití Energy ROAMu na plnou kapacitu pak trvá z klasické domácí zásuvky pouhou hodinu. Pouze ze solárních panelů trvá dobití 2 až 4 hodiny. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Výsledek spolupráce obou firem je zatím ve formě konceptu. Nissan však opravdu plánuje svou powerbanku začít prodávat, a to v průběhu letoška. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Výsledek spolupráce obou firem je zatím ve formě konceptu. Nissan však opravdu plánuje svou powerbanku začít prodávat, a to v průběhu letoška. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Samotný stan Opus Air je již normálně v prodeji a začíná na cenovce 15.995 liber, tedy v přepočtu asi 470 tisíc korun. Opravdu se tedy jedná o kempování na úrovni. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Samotný stan Opus Air je již normálně v prodeji a začíná na cenovce 15.995 liber, tedy v přepočtu asi 470 tisíc korun. Opravdu se tedy jedná o kempování na úrovni. | Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan

Koncept Nissan x OPUS Campervan | Zdroj: Nissan

Takzvaný „stan na kolečkách“ a jeho příslušenství tak Nissan dokáže kompletně napájet zdrojem energie, jež původně pochází z elektromobilů Leaf. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan
Právě bateriové články ze starých modulů elektromobilů Leaf, které již nemají dostatek energie pohánět samotný automobil, ale vystačí napájet příslušenství jako osvětlení, telefony nebo mikrovlnku, tak Nissan použil k vytvoření své powerbanky. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan
Původně vyřazené akumulátory tak nachází druhý život při kempování. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan
V platformě nafukovacího stanu od firmy Opus se tedy nově nachází přihrádka k umístění powerbanky od Nissanu. | Koncept Nissan x OPUS Campervan Zdroj: Nissan
14
Fotogalerie

Nissan ukazuje, jak lze při kempování využít staré baterie elektromobilů

Nissan na staré baterie z elektromobilů nepohlíží jako na odpad, ale jejich druhotné využití nachází třeba v oblasti kempování.

Pro nadšence do kempování na trochu luxusnější úrovni se rozhodl Nissan ve společnosti firmy Opus představit koncept upraveného příbytku, který dokáže využít elektrickou energii powerbanky Energy ROAM. Takzvaný „stan na kolečkách“ a jeho příslušenství tak Nissan dokáže kompletně napájet zdrojem energie, jež původně pochází z elektromobilů Leaf.

Právě bateriové články ze starých modulů elektromobilů Leaf, které již nemají dostatek energie pohánět samotný automobil, ale vystačí napájet příslušenství jako osvětlení, telefony nebo mikrovlnku, tak Nissan použil k vytvoření své powerbanky. Původně vyřazené akumulátory tak nachází druhý život při kempování.

V platformě nafukovacího stanu od firmy Opus se tedy nově nachází přihrádka k umístění powerbanky od Nissanu. Zdroj energie má kapacitu 700 Wh a podle automobilky vydrží při normálním využití až sedm dní v provozu, přičemž samotný stan má na vnějšku zabudované solární panely, které zdroj průběžně dobíjejí.

Přenosná krabice plná elektrické energie má klasickou 230V i 12V zásuvku a USB porty pro připojení nejrůznějšího příslušenství. Stan je například vybaven LED osvětlením, mikrovlnou troubou či ledničkou. Dobití Energy ROAMu na plnou kapacitu pak trvá z klasické domácí zásuvky pouhou hodinu. Pouze ze solárních panelů trvá dobití 2 až 4 hodiny.

Výsledek spolupráce obou firem je zatím ve formě konceptu. Nissan však opravdu plánuje svou powerbanku začít prodávat, a to v průběhu letoška. Samotný stan Opus Air je již normálně v prodeji a začíná na cenovce 15.995 liber, tedy v přepočtu asi 470 tisíc korun. Opravdu se tedy jedná o kempování na úrovni.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud