TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i

Orgány a zastupující organizace Evropské unie i respektované agentury v automotive na starém kontinentu označují auta písmeny od A po F plus S. Začínají áčkovým segmentem. Jejích typickým reprezentantem jsou kolínská a bratislavská trojčata. Tedy auta jako Citroën C1 či Volkswagen Up!, ale třeba i Kia Picanto nebo Renault Twingo.

Orgány a zastupující organizace Evropské unie i respektované agentury v automotive na starém kontinentu označují auta písmeny od A po F plus S. Začínají áčkovým segmentem. Jejích typickým reprezentantem jsou kolínská a bratislavská trojčata. Tedy auta jako Citroën C1 či Volkswagen Up!, ale třeba i Kia Picanto nebo Renault Twingo.

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i
TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i
TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i
TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i
25
Fotogalerie

Skončí kolínská automobilka TPCA? Značky se neshodnou na nástupci

Budoucnost kolínské automobilky, jednoho z největších automotive projektů v České republice, na které jsou navázány provozy několika dalších společností, závisí na třetí generaci trojčat.

Trojčata segmentu A se v českém Kolíně vyrábí už od roku 2005. Společný projekt Toyoty, Citroënu a Peugeotu žije nyní ve své druhé generaci. Ta již také vyhlíží nástupce. Ovšem na tom se, zdá se, obě strany úplně neshodnou.

Právě na příští Citroën C1 byla na pařížském autosalonu od několika novinářů dotázána Linda Jacksonová, šéfka značky. „Tento segment se stává menším a menší, takže se musí nějakým směrem vyvíjet," popsala Jacksonová s tím, že tento směr bude „pravděpodobně elektrický".

Francouzi tedy ve společném podniku zřejmě tlačí na elektromobilitu. Ovšem Toyota ještě není rozhodnutá. Vždyť elektromobily obecně neprosazují, věří hybridům. „Pokud ohledně dalšího modelu najdeme společnou strategii, můžeme pokračovat. Pokud ale bude rozdílná, může to být důvod k ukončení celého projektu," říká šéf evropské Toyoty Didier Leroy pro Carscoops.

Ani jedna automobilka se však svého miniauta vzdát nechce, což je vzhledem ke společné budoucnosti přeci jen vstřícné. Zástupci značky na pařížském autosalonu se nechali slyšet, že Aygo je pro Toyotu v Evropě důležité, protože přitahuje ke značce nové, mladší zákazníky.

Toyota si navíc pohrává i s myšlenkou mikro crossoveru. „Co když nabídneme méně tradiční typ karoserie, crossover jako v segmentech B a C? Taková možnost tu je," doplnil Matt Harrison, šéf evropských prodejů Toyoty. Tak co z toho bude? Separátní programy a „boj" o kolínských závod, nebo společný... elektrický mikro crossover?

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud