Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. | United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. | United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. | United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. | United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. | United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. | United States Patent and Trademark Office

Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office
Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office
Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office
Patentový nákres vyhřívání bezpečnostního pásu. United States Patent and Trademark Office
6
Fotogalerie

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Je vůbec nutné mít v autě vyhřívané bezpečnostní pásy? Podle Fordu nejspíš ano.

Vyhřívaná sedadla, volant, přední i zadní okno, zrcátka a nyní zřejmě i bezpečnostní pásy. Ford si v poslední době zažádal o patent u mnoha zajímavých až prapodivných vynálezů a do tohoto seznamu bude nyní patřit i patent na vyhřívání pásů. Být bezpečně a hřejivě objatý za volantem svého vozu se nakonec nezdá vůbec špatné.

Těžko říct, zda tento nápad přišel jako odezva od zákazníků Fordu, nebo chce být americká automobilka jednoduše první v řadě a tuto vychytávku si pojistit, kdyby se náhodou uchytila. Každopádně se nejedná o kdovíjak složitou myšlenku. Když už můžeme v dnešních autech najít vyhřívané středové opěrky loktu, proč ne také pásy?

Do pásu samozřejmě Ford plánuje po celé jeho délce zašít výhřevné těleso. Samotný zámek pásu bude poté fungovat jako konektor pro napájení tělesa. Jakmile řidič zapne pás do zámku, spustí se vyhřívání, načež jeho intenzitu bude moci šofér a pasažér samozřejmě regulovat tlačítky na středovém panelu nebo v infotainmentu. Podobně jako u vyhřívaných sedaček.

Na hrstku patentových nákresů se můžete podívat v galerii. Samotná žádost americkému patentovému úřadu však obsahuje celkem 31 stran detailního rozboru možné výbavy a jejího případného řešení a verzí. Nadšenci do technických hračiček se mohou podívat zde.

Kdo ví, zda bude vyhřívání bezpečnostních pásů nejnovějším hitem komfortní výbavy. Jelikož ale dnes automobilky zacházejí do naprostých maličkostí, jimiž se snaží potěšit zákazníky, vůbec bychom se zavedení této novinky do produkce nedivili.  

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud