Fotky lehce maskovaného prototypu BMW ukázalo již dříve, dnes je ale maskování konečně pryč. Odhaluje rudé detaily karoserie v náraznících, rudé jsou také prahy dveří a poprvé u BMW i brzdové třmeny. | BMW 128ti Foto: BMW

Fotky lehce maskovaného prototypu BMW ukázalo již dříve, dnes je ale maskování konečně pryč. Odhaluje rudé detaily karoserie v náraznících, rudé jsou také prahy dveří a poprvé u BMW i brzdové třmeny. | BMW 128ti | Foto: BMW

Vůz stojí na 18palcových kolech Y-spoke 553 M Bicolour, na přání obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4. | BMW 128ti Foto: BMW

Vůz stojí na 18palcových kolech Y-spoke 553 M Bicolour, na přání obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4. | BMW 128ti | Foto: BMW

Brzdy pocházejí z M135i xDrive, pod nímž bude 128ti v nabídce umístěno, stejně tak stabilizátory a jejich uložení, čtyřválcový dvoulitr a výkonem 195 kW a točivým momentem 400 N.m je pak od motoru z M135i xDrive přímo odvozen (tam má 225 kW a 400 N.m). | BMW 128ti Foto: BMW

Brzdy pocházejí z M135i xDrive, pod nímž bude 128ti v nabídce umístěno, stejně tak stabilizátory a jejich uložení, čtyřválcový dvoulitr a výkonem 195 kW a točivým momentem 400 N.m je pak od motoru z M135i xDrive přímo odvozen (tam má 225 kW a 400 N.m). | BMW 128ti | Foto: BMW

Mezi předními koly pracuje samosvorný diferenciál Torsen. Na rozdíl od Civicu Type R či Focusu ST se však musíte spokojit výhradně osmistupňový automat Steptronic Sport. | BMW 128ti Foto: BMW

Mezi předními koly pracuje samosvorný diferenciál Torsen. Na rozdíl od Civicu Type R či Focusu ST se však musíte spokojit výhradně osmistupňový automat Steptronic Sport. | BMW 128ti | Foto: BMW

V porovnání s běžným BMW 120i, nad nímž bude 128ti umístěno, má podvozek o 10 mm nižší světlost, standardem jsou tužší tlumiče a pružiny i speciálně naladěné řízení. Provozní hmotnost vozu činí 1520 kg, v porovnání s M135i xDrive se ušetřilo asi 80 kg. | BMW 128ti Foto: BMW

V porovnání s běžným BMW 120i, nad nímž bude 128ti umístěno, má podvozek o 10 mm nižší světlost, standardem jsou tužší tlumiče a pružiny i speciálně naladěné řízení. Provozní hmotnost vozu činí 1520 kg, v porovnání s M135i xDrive se ušetřilo asi 80 kg. | BMW 128ti | Foto: BMW

Motor zajistil zrychlení z nuly na stovku za 6,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h a kombinovaná spotřeba činí 6,1 až 6,4 l/100 km. | BMW 128ti Foto: BMW

Motor zajistil zrychlení z nuly na stovku za 6,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h a kombinovaná spotřeba činí 6,1 až 6,4 l/100 km. | BMW 128ti | Foto: BMW

Vůz bude na trh uveden příští měsíc, přičemž základní cena byla v Německu stanovena na 41.575 eur (asi 1.124.000 Kč). | BMW 128ti Foto: BMW

Vůz bude na trh uveden příští měsíc, přičemž základní cena byla v Německu stanovena na 41.575 eur (asi 1.124.000 Kč). | BMW 128ti | Foto: BMW

V porovnání s BMW M135i xDrive, které v Německu vychází na 48.252 eur (asi 1,3 milionu korun), rozhodně ušetříte, řídili bychom se však až českou cenou BMW 128ti, která zatím není k dispozici. | BMW 128ti Foto: BMW

V porovnání s BMW M135i xDrive, které v Německu vychází na 48.252 eur (asi 1,3 milionu korun), rozhodně ušetříte, řídili bychom se však až českou cenou BMW 128ti, která zatím není k dispozici. | BMW 128ti | Foto: BMW

U nás totiž BMW M135i xDrive vychází na 1.203.800 Kč a cenový rozdíl oproti 128ti za německou cenu proto není tak vysoký. | BMW 128ti Foto: BMW

U nás totiž BMW M135i xDrive vychází na 1.203.800 Kč a cenový rozdíl oproti 128ti za německou cenu proto není tak vysoký. | BMW 128ti | Foto: BMW

Pokud jste si dosud chtěli koupit silné BMW řady 1 současné generace, museli jste sáhnout po verzi M135i s dvoulitrem o výkonu 225 kW, pohonem všech kol a automatickou převodovkou. | BMW 128ti Foto: BMW

Pokud jste si dosud chtěli koupit silné BMW řady 1 současné generace, museli jste sáhnout po verzi M135i s dvoulitrem o výkonu 225 kW, pohonem všech kol a automatickou převodovkou. | BMW 128ti | Foto: BMW

Čtyřkolka je u silných hatchbacků velmi rozšířená, ne každý o ni ale stojí, čímž se otevírá prostor třeba pro  Hondu Civic Type R ,  Ford Focus ST  či  Renault Megane RS . Do světa rychlých předokolek ale už oficiálně vstupuje i BMW s modelem 128ti, který si bere to nejlepší právě z M135i. | BMW 128ti Foto: BMW

Čtyřkolka je u silných hatchbacků velmi rozšířená, ne každý o ni ale stojí, čímž se otevírá prostor třeba pro Hondu Civic Type R, Ford Focus ST či Renault Megane RS. Do světa rychlých předokolek ale už oficiálně vstupuje i BMW s modelem 128ti, který si bere to nejlepší právě z M135i. | BMW 128ti | Foto: BMW

Rudá barva se silně promítá také v interiéru – na volantu, středové konzole, výplních dveří, sedadlech, na loketní opěrce je dokonce vyšitý nápis „ti“, odkazující třeba na BMW 1800 TI, BMW 2002 TI, BMW 323ti Compact či BMW 325ti Compact. | BMW 128ti Foto: BMW

Rudá barva se silně promítá také v interiéru – na volantu, středové konzole, výplních dveří, sedadlech, na loketní opěrce je dokonce vyšitý nápis „ti“, odkazující třeba na BMW 1800 TI, BMW 2002 TI, BMW 323ti Compact či BMW 325ti Compact. | BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

| BMW 128ti Foto: BMW

| BMW 128ti | Foto: BMW

Vůz stojí na 18palcových kolech Y-spoke 553 M Bicolour, na přání obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4. | BMW 128ti Foto: BMW
Brzdy pocházejí z M135i xDrive, pod nímž bude 128ti v nabídce umístěno, stejně tak stabilizátory a jejich uložení, čtyřválcový dvoulitr a výkonem 195 kW a točivým momentem 400 N.m je pak od motoru z M135i xDrive přímo odvozen (tam má 225 kW a 400 N.m). | BMW 128ti Foto: BMW
Mezi předními koly pracuje samosvorný diferenciál Torsen. Na rozdíl od Civicu Type R či Focusu ST se však musíte spokojit výhradně osmistupňový automat Steptronic Sport. | BMW 128ti Foto: BMW
V porovnání s běžným BMW 120i, nad nímž bude 128ti umístěno, má podvozek o 10 mm nižší světlost, standardem jsou tužší tlumiče a pružiny i speciálně naladěné řízení. Provozní hmotnost vozu činí 1520 kg, v porovnání s M135i xDrive se ušetřilo asi 80 kg. | BMW 128ti Foto: BMW
42
Fotogalerie

Nové BMW 128ti oficiálně: To nejlepší z M135i už i v předokolce se samosvorem

BMW strhlo minimální maskování z připravovaného ostrého hatchbacku 128ti. Rudá barva je tady v hlavní roli.

Pokud jste si dosud chtěli koupit silné BMW řady 1 současné generace, museli jste sáhnout po verzi M135i s dvoulitrem o výkonu 225 kW, pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Čtyřkolka je u silných hatchbacků velmi rozšířená, ne každý o ni ale stojí, čímž se otevírá prostor třeba pro Hondu Civic Type R, Ford Focus ST či Renault Megane RS. Do světa rychlých předokolek ale už oficiálně vstupuje i BMW s modelem 128ti, který si bere to nejlepší právě z M135i.

Fotky lehce maskovaného prototypu BMW ukázalo již dříve, dnes je ale maskování konečně pryč. Odhaluje rudé detaily karoserie v náraznících, rudé jsou také prahy dveří a poprvé u BMW i brzdové třmeny. Tato barva se silně promítá také v interiéru – na volantu, středové konzole, výplních dveří, sedadlech, na loketní opěrce je dokonce vyšitý nápis „ti“, odkazující třeba na BMW 1800 TI, BMW 2002 TI, BMW 323ti Compact či BMW 325ti Compact.

Vůz stojí na 18palcových kolech Y-spoke 553 M Bicolour, na přání obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4. Brzdy pocházejí z M135i xDrive, pod nímž bude 128ti v nabídce umístěno, stejně tak stabilizátory a jejich uložení, čtyřválcový dvoulitr a výkonem 195 kW a točivým momentem 400 N.m je pak od motoru z M135i xDrive přímo odvozen (tam má 225 kW a 400 N.m).

Mezi předními koly pracuje samosvorný diferenciál Torsen. Na rozdíl od Civicu Type R či Focusu ST se však musíte spokojit výhradně osmistupňový automat Steptronic Sport. V porovnání s běžným BMW 120i, nad nímž bude 128ti umístěno, má podvozek o 10 mm nižší světlost, standardem jsou tužší tlumiče a pružiny i speciálně naladěné řízení. Provozní hmotnost vozu činí 1520 kg, v porovnání s M135i xDrive se ušetřilo asi 80 kg.

Motor zajistil zrychlení z nuly na stovku za 6,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h a kombinovaná spotřeba činí 6,1 až 6,4 l/100 km. Vůz bude na trh uveden příští měsíc, přičemž základní cena byla v Německu stanovena na 41.575 eur (asi 1.124.000 Kč).

V porovnání s BMW M135i xDrive, které v Německu vychází na 48.252 eur (asi 1,3 milionu korun), rozhodně ušetříte, řídili bychom se však až českou cenou BMW 128ti, která zatím není k dispozici. U nás totiž BMW M135i xDrive vychází na 1.203.800 Kč a cenový rozdíl oproti 128ti za německou cenu proto není tak vysoký.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud